Hardnekkige ABS storing

VAG-man

Forumguru
Wow dit is heel fijn @Tees. Heel bedankt!
Ik was zelf ook op onderzoek en had pin 36 (+), 37 (signaal) in gedachte.
Wat gebeurt in zo'n forum.

PS. Waar heb je de info vandaan?

Tees

Donateur
Ik heb ooit een keer een (volledig legaal gedownloade ;)) versie van ElsaWin op m'n computer geïnstalleerd. Is al wat oudere versie, loopt tot 2017 oid. Je kan het ook online vinden bij ErWin, maar dan moet je een account aanmaken en betalen voor toegang.

VAG-man

Forumguru
Toch twijfel ik of het plaatje van @Tees de goede is. In post 5 zie je de stekker van de sensor linksachter. Deze draden hebben een andere kleur.
Het is lastig te zien op de foto, maar de + pool is zwart. De andere is zalmroze. In jouw afbeelding zeggen ze zwart en bruin.

Tees

Donateur
Óf ik heb de verkeerde versie opgezocht, óf de foto die je liet zien klopt niet. ElsaWin klopt iig, want dat is de officiële onderhoudscatalogus van VAG.

Er waren 2 versies van t remsysteem, met of zonder een aantal hulpsystemen (ESP en nog 2 andere), en na mei 2009 was een ander stroomdiagram dan ervoor. En de foto die jij liet zien lijkt van een Golf afkomstig? Is weer een andere auto lldan een Sup natuurlijk, en mogelijk andere uitvoering en bouwjaar. Dus ik zou me er niet blind op staren.

Handigste is te kijken welke kleur de (originele, als die ooit vervangen zijn) draden bij de sensor zijn en met een beetje geluk zijn pin 36/37 ook die kleuren. Los van de kleuren acht ik de kans heel groot dat de pinout bij de ABS module sowieso klopt.

Bovenaan Onderaan