Hard to decide between Kodiaq and 5008

Topic in 'Kodiaq' gestart door Pankh, 15-02-2019.

1. s-line

s-line Forumguru

Ik had een 2015 model, 1.6 THP allure en had er geen last van. Sorry ook niet boven de 200km/h.
    Maar gelukkig hoor je bij VAG niets over windgeruis.:maakmegek:
    Dus als dat het ergste is moet je gewoon op de windrichting letten en daarop anticiperen

2. s-line

s-line Forumguru

Maar goed hier ga ik het als Peusjow rijder nooit winnen. Dus laten we het hier maar bij houden.
    Conclusie voor de TS wil je probleemloos rijden neem een Skoda.
    En als je een fijne band met de dealer wilt(lees maandelijks) koop een Peus.:cheers:

ertromp vindt dit leuk.
  3. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

The initial responses are sincere responses to @Pankh 's question, so my guess is that the lack of @Pankh response makes this threat go of-topic in Dutch.
    Given the any updates.. response without providing any feedback regarding the questions asked makes it very hard to help @Pankh

So my guess is, that he won't get very much help at any forum if you don't respond after posting your question..

Tinus78 en Japanese Power vinden dit leuk.
  4. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Dat zijn de reviews die je je na 15 jaar nog herinnert. :)

5. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Dat kan. Maar we zijn intussen wel een paar modellen verderop, dus of dit dan nog relevant is...

6. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Ja. Fransozen zijn onverbeterlijke stijfkoppen.

Canon-Eye vindt dit leuk.
  7. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

...sommige Skoda rijders ook...

turboturbo en s-line vinden dit leuk.
  8. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Daarin verschillen ze dan bijzonder weinig van Nederlanders, kan ik je vertellen na een beroepsleven lang in een zeer internationaal georiënteerde omgeving te hebben gewerkt met collega's in een stuk of 10 verschillende landen.
    Anders gezegd: da's niet zo'n sterk argument... :pardon:

En dat dan nog los van het gegeven dat we jarenlang redelijk intensief gebruik hebben gemaakt van diverse Franse auto's, en dat absoluut zonder noemenswaardige problemen: een Simca, diverse Citroëns en Renaults.
    Er was overigens ook nog eens een "Duits-degelijke" NSU bij (voorloper van Audi) en juist die liet het afweten: rook uit het dashboard, de hele zooi aan elkaar gesmolten en nog net niet afgefikt. Wel afgedankt en vervangen door onze eerste besteleend (AZU 250kg).

Kortom: laat die vooroordelen maar zitten...

Skoda-MAN en s-line vinden dit leuk.
  9. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Zelfs op dooddoeners ga je nog serieus reageren :)

10. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Dit is geen dooddoener, maar een nogal aanvechtbare bewering.
    Dít is wel een dooddoener...

Japanese Power vindt dit leuk.
  11. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

En waarom kan een aanvechtbare bewering geen dooddoener zijn?

Volgens Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dooddoener_(stijlfiguur)
    Een dooddoener (of machtspreuk) is een nietszeggend argument dat een gesprek van het onderwerp afbrengt, waardoor een verdere gedachtewisseling wordt afgesneden, het dood doet slaan

Ik kom met een nietszeggend argument en jij hebt het niet meer over het oorspronkelijke onderwerp (betrouwbaarheid Peugeot). Als dat geen dooddoener was.

12. Cordoba

Cordoba Forumguru

In the UK, people drive on the left side of the road, so I guess he will get left answers instead of right answers.

Was dat rubber soms voor een heel ander product bedoeld? Zoemende vibrerende rubbers, daarbij denk ik toch niet als eerste aan een Peugeot. :D

Japanese Power en s-line vinden dit leuk.
  13. s-line

s-line Forumguru

Jij heb gelijk @G.P.
    Skoda is 1 van de betrouwbaarste,beste,mooiste,ruimste gaafste,uniekste,coolste,dikste,vetste auto’s.
    Zo jij ook weer blij,en nu snel het bos in met je scout!:D:koffie:

Cordoba en Canon-Eye vinden dit leuk.
  14. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Kijk, jij begrijpt het tenminste :)

15. nitinsalvi

nitinsalvi Banned

I know this is a Skoda forum but I really am having a hard time to decide. I feel like the Kodiaq feels like a cars car, but the 5008 has such a nice interior and comes with soo much tech and features that the Kodiaq does not as standard.

I would love the pick the Kodiaq but I feel like I am buying a car that lacks all the fun tech and gadgets that the 5008 provides.

Can someone give me some points to keep me on track with the Kodiaq or any other opinions?

16. Enkhuizen

Enkhuizen Lid Donateur

All comes down to taste. And that is personal. For instance, I do not agree with you on your opinion/taste regarding the interior. But that doesn’t matter. It’s your taste/opinion, you’ll have to “live” in/with it. Not me.

17. Disaster-Master

Disaster-Master Forumguru

Peugeot makes, in my opinion, the worst reliable cars from those 3 French company’s. And neither one of them is reliable in the first place. Be aware that the frenchies always had a lot of electrical problems in there cars. And you are looking for a french car with a lot of electrical gimmicks on it.. So if you want a car that will be a pain in the rear end once they age you could buy a french car but i would stay away from them.

if you only want it to drive around in it for lets say 4 years or so then dont buy it at all but lease the car since they will drop in value pretty quick and by leasing the car you keep that lost money in your wallet and if it breaks down you dont have to pay for it.

Laatst aangepast: 11-02-2020
  18. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

I would suggest to take both cars with the engine of your choice for a spin and see which one appeals most to you.
    As @Enkhuizen said it's all about personal preferences

I think the Kodiaq is the most spacious of the two and in my case the space in the car is very important.
    Personally I hate the ergonomics of french cars, so for me a 5008 (although I like the looks of it) isn't going to work..

19. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

You can hardly expect us here to advise you to buy the Peugeot.......now can you?
    Your money, your choice!

20. Steurreke

Steurreke Nieuw lid

I'm also looking around in that range of cars, I like the second seat row of the Peugeot because it has 3 single seats, that's an aspect that is missing in many spacious cars since the SUV has taken the market over from the monovolume...

Deel deze pagina