H7 halogeen vervangen voor LED

serum

Senior Member
Weet niet hoe dat mechaniekje in elkaar zit, als je ze nu naar beneden stelt, heb je dan misschien meer ruimte?
 

serum

Senior Member
Zit net te kijken en te meten met een schuifmaat; maar die lip waar ze achter de haak in de lampfitting moeten passen; het is niet alleen het randje van 2,3mm dat er binnen moet vallen, maar de volledige 6mm van de lippen+ de rand (binnendiameter is 96,5mm) .. Lekker dan. Zitten een paar engineers in slaapstand bij Osram kennelijk. Als ik het zo zie denk ik niet dat je eraan ontkomt om een stuk van die ring af te halen. Wat suf zeg. (het is niet dat die ring ergens invalt ofzo, die haakjes zijn het enige dat er toe doen. De opstaande flens achterop de lamp zorgt voor de afdichting op het schuimrubber.
 

serum

Senior Member
Ben benieuwd of anderen dit probleem ook hebben of dat jouw koplamp toevallig een andere versie is oid. Als je op je lamp nummer E1 4337 hebt staan klopt er iets niet. Voor hetzelfde geld zitten er andere lampen in je auto.
 

Slider

Forumguru
Mijn rechter koplamp ging prima, mijn linker koplamp had ik ook moeite met de ledcap08. Het kostte veel proberen maar het was gelukt.
Weet niet meer uit mijn hoofd wat de truc was.....
 

serum

Senior Member
Zo op het oog lijkt er te weinig ruimte. Als hij op die manier toch past, dan zou ik verwachten dat de lamp scheef gedrukt wordt en je kans hebt dat je lichtbeeld afwijkt van de norm.
 

1983jeroen

Forumguru
Ik had gisteren de lamp ook scheef gedrukt toen ik dacht dat de kap ineens wel paste.

Ga zo ook nog even kijken hoe het beweegt met de hoogteverstelling. Misschien komt hij dan nog wel dichter bij de rand
 

1983jeroen

Forumguru
Wanneer de lampen helemaal naar beneden bijgesteld worden is er duidelijk nog minder ruimte.
Die dop is echt verkeerd ontworpen.

Voor degene die ze al geplaatst hebben. Ik vermoed dat je lampje uit zijn positie gedrukt gaat worden als je ze naar beneden bijstelt in het menu...

IMG_20230803_140835594.jpg
 

kevinbel

Actief lid
Ben ik blij dat het bij mijn Rapid gewoon zon rubber kap is die je er op drukt ipv op draait. Weet al dat ik genoeg ruimte heb ook.

Zou zeker is een paar fotos naar osram sturen met dat die kap niet werkt.
Kijken wat ze zeggen.
Wel geldklopperij op die manier.
 

serum

Senior Member
Die lip heeft geen andere functie dan steun/stijfheid te bieden aan de vingers. Voor de afdichting doet het niets. Eersteklas oplossing zo. Die schuimrubberen ring moest je trouwens overzetten? (zit niet bij mijn geleverde ledcaps in ieder geval)

Zit die ring ook op de originele kappen?
 

1983jeroen

Forumguru
Bij de nieuwe kappen zit een handleiding waarin staat dat je inderdaad de afdichtingsring moet overzetten van de originele kappen.
Had ik gisteren ook even gemist , maar dan merk je meteen dat de nieuwe kap veel te los zit.

Inmiddels beide kanten aangepast. Nu nog wachten op het donker :)
 

Slider

Forumguru
Hmmm ik heb geen ringen over gezet, nieuwe kappen zitten totaal niet los, juist heel strak. Moet thuis eens controleren wat er stond, als ik terug ben van vakantie.

Ziet er goed uit @1983jeroen, heb ook led mistlampen gedaan. enige jammere aan de O3 blijft dat je niets kunt doen aan de DRL/stadlichten helaas.....
 

1983jeroen

Forumguru
Dat is zeker jammer. Heb vanmiddag nog even getest, maar als je DRL uitzet in Amundsen gaan ze alsnog mee aan met de dimlichten
 

Slider

Forumguru
@Raoul Esman Maar die kan je ten minste vervangen voor iets mooiers. Onze DRL leds zijn onvervangbaar, eenmaal stuk kan je de hele licht unit vervangen.....
@1983jeroen Dat komt omdat ze in dimlicht stand fungeren als stadslichten, wat verplicht moet branden bij dimlicht. Wel is de felheid gedimt i.v.t. DRL licht.
 
Bovenaan Onderaan