Hèhè ik heb hem hoor....

JeSko

Forumguru
Dan zal het bij O3 niet werken met de koppeling, bij mijn S2 werkt het nog wel, koppeling induwen of tikkie geven valt ie uit, en zo hoort het imo ook.
 

Canon-Eye

Forumguru
koppeling induwen of tikkie geven valt ie uit, en zo hoort het imo ook.
Na enige gewenning heb ik het nieuwere systeem toch ook wel leren waarderen, bijvoorbeeld op een Autobahnhelling die steiler wordt zodat je op zeker moment een tandje terug moet schakelen: dan hoef je dus ook niet de CC opnieuw te bedienen.

In de VW-bus waar ik (heel incidenteel) mee rij heeft de CC een eigen stengeltje, dat kan ik met een vingernagel van het stuur wegduwen om 'm even uit te schakelen om te beginnen met vaart minderen zonder meteen aan de pedalen te komen.
Werkt probleemloos.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Ik snap niet dat dat stengeltje bij mij dan zo stroef gaat, en met stroef bedoel ik dat je het effectief voorbij een zware weerstand moet duwen, @Canon-Eye .
 

tcw82

Senior Member
Ja, met 80 op een stilstaande rij auto's afrijden, en dan 10 (want dat had ik al eens getimed) second de koppeling in...
Je remt niet, niet op de motor, niet op de remmen.
Als je dan voor dat die tien seconden om zijn weer verder kunt( rij begint te rijden, verkeerslichten zijn inmiddels groen) laat je de koppeling los en braaaaaap de diesel begint te stampen en sleurt je zo weer naar de 80, terwijl de rij pas amper opgang is....

Ik zoek liever andere spanning op :angel:
 

tcw82

Senior Member
hhmmm kapotte mistlamp.. H8 fitting... waar gaan we die nu weer kopen. Straks maar even naar de automaterialen zaak, want wil niet de lamp 2 keer in en uit bouwen en zonder lamp in de bumper rond tuffen... beter van niet.
 

brepus13

Forumguru
Ik heb nog wel een setje xenonlook H8 liggen voor je. Geen idee waar je vandaan komt maar zet ze er ter plekke voor je in evt.

heb ook wel normale H8 denk ik.

edit: haarlemmermeer is niet echt in de buurt.... dan kun je beter een nieuw lampje kopen :-)
 
Laatst bewerkt:

tcw82

Senior Member
Dankje brepus13, ik heb vandaag een Brezan eigenmerk lampje à 12 euro gekocht. Daarna 4 stuks besteld op Alie voor minder.
 

Eltjo

Forumguru
Ik snap niet dat dat stengeltje bij mij dan zo stroef gaat, en met stroef bedoel ik dat je het effectief voorbij een zware weerstand moet duwen, @Canon-Eye .
Ik neem aan dat jouw stengel er zo uit ziet;
upload_2020-12-7_12-38-20.png
Deze heeft 3 standen waarvan ON (links) en OFF (rechts) gefixeerd zijn.
De derde stand is het midden hier tussen vòòr de zware weerstand waarna die dus naar OFF geschakeld wordt (duwend van links naar rechts).
En in deze stand gaat de CC van z'n ingestelde snelheid af, gaat die naar standby en bij loslaten veert het heveltje weer naar links terug. Aangezien ik CC veel gebruik staat die altijd in die stand en bij weer starten van de auto blijft de CC standby staan.

Ik rijd ook wel eens de Ford Connect van het werk; die CC vind ik niet handig te bedienen.
De knoppen zitten achter het stuur op de positie "8 uur" (dus moet je je hand op het stuur verplaatsen) en moet je die eerst (bij elke rit) standby zetten. Daarna kan je de snelheid vastzetten.

H8 ...? Off-topic...
 

Eltjo

Forumguru
Je zal wel gelijk hebben, als je de titel en het eerste bericht bekijkt lijkt het over brandstofverbruik en indrukken met de nieuwe wagen te gaan.
Maar zoals ik zelf ook maar al te goed kan, wijdt de conversatie uit. :D
 

tcw82

Senior Member
Je zal wel gelijk hebben, als je de titel en het eerste bericht bekijkt lijkt het over brandstofverbruik en indrukken met de nieuwe wagen te gaan.
Maar zoals ik zelf ook maar al te goed kan, wijdt de conversatie uit. :D
Hoe is het eigenlijk met de katten van de buren van je klasgenoot uit je derde jaar voortgezet...?
 
Bovenaan Onderaan