Precies mijn ervaring ook @Antera , grof gezegd is de CC in mijn Sup een k*tding, slecht geplaatst en slechte bediening, twee knopjes op her stuur was logischer en beter, wanneer op CC tik ik ook effe de rem aan.
@Antera Alleen de koppeling aantikken was vroeger voldoende om 'm eraf te gooien, maar bij de nieuwere versies werkt dat niet meer. Als je nu een snelheid hebt ingesteld, dan kun je na bv. afgeremd te hebben voor een verkeerslicht in een lagere versnelling gewoon de Resume indrukken, dan gaat hij vervolgens optrekken naar de ingestelde snelheid terwijl jij gewoon door de versnellingen heen weer opschakelt waar nodig, zonder opnieuw aan de CC te komen.
Dan zal het bij O3 niet werken met de koppeling, bij mijn S2 werkt het nog wel, koppeling induwen of tikkie geven valt ie uit, en zo hoort het imo ook.
Na enige gewenning heb ik het nieuwere systeem toch ook wel leren waarderen, bijvoorbeeld op een Autobahnhelling die steiler wordt zodat je op zeker moment een tandje terug moet schakelen: dan hoef je dus ook niet de CC opnieuw te bedienen. In de VW-bus waar ik (heel incidenteel) mee rij heeft de CC een eigen stengeltje, dat kan ik met een vingernagel van het stuur wegduwen om 'm even uit te schakelen om te beginnen met vaart minderen zonder meteen aan de pedalen te komen. Werkt probleemloos.
Ik snap niet dat dat stengeltje bij mij dan zo stroef gaat, en met stroef bedoel ik dat je het effectief voorbij een zware weerstand moet duwen, @Canon-Eye .
Ja, met 80 op een stilstaande rij auto's afrijden, en dan 10 (want dat had ik al eens getimed) second de koppeling in... Je remt niet, niet op de motor, niet op de remmen. Als je dan voor dat die tien seconden om zijn weer verder kunt( rij begint te rijden, verkeerslichten zijn inmiddels groen) laat je de koppeling los en braaaaaap de diesel begint te stampen en sleurt je zo weer naar de 80, terwijl de rij pas amper opgang is.... Ik zoek liever andere spanning op
hhmmm kapotte mistlamp.. H8 fitting... waar gaan we die nu weer kopen. Straks maar even naar de automaterialen zaak, want wil niet de lamp 2 keer in en uit bouwen en zonder lamp in de bumper rond tuffen... beter van niet.
Ik heb nog wel een setje xenonlook H8 liggen voor je. Geen idee waar je vandaan komt maar zet ze er ter plekke voor je in evt. heb ook wel normale H8 denk ik. edit: haarlemmermeer is niet echt in de buurt.... dan kun je beter een nieuw lampje kopen :-)
Dankje brepus13, ik heb vandaag een Brezan eigenmerk lampje à 12 euro gekocht. Daarna 4 stuks besteld op Alie voor minder.
Ik neem aan dat jouw stengel er zo uit ziet; Deze heeft 3 standen waarvan ON (links) en OFF (rechts) gefixeerd zijn. De derde stand is het midden hier tussen vòòr de zware weerstand waarna die dus naar OFF geschakeld wordt (duwend van links naar rechts). En in deze stand gaat de CC van z'n ingestelde snelheid af, gaat die naar standby en bij loslaten veert het heveltje weer naar links terug. Aangezien ik CC veel gebruik staat die altijd in die stand en bij weer starten van de auto blijft de CC standby staan. Ik rijd ook wel eens de Ford Connect van het werk; die CC vind ik niet handig te bedienen. De knoppen zitten achter het stuur op de positie "8 uur" (dus moet je je hand op het stuur verplaatsen) en moet je die eerst (bij elke rit) standby zetten. Daarna kan je de snelheid vastzetten. H8 ...? Off-topic...
Je zal wel gelijk hebben, als je de titel en het eerste bericht bekijkt lijkt het over brandstofverbruik en indrukken met de nieuwe wagen te gaan. Maar zoals ik zelf ook maar al te goed kan, wijdt de conversatie uit.