Groupbuy (mini-meeting) TVS Engineering

Welke tuning zou je willen laten uitvoeren ?

  • Alleen motortuning

    Stemmen: 18 40,0%
  • Alleen DSG tuning

    Stemmen: 6 13,3%
  • Combinatie motortuning met dsg

    Stemmen: 10 22,2%
  • Ik kom alleen maar kijken en neem m'n eigen brood mee ;)

    Stemmen: 6 13,3%
  • Ik wil alleen rollen als hier tijd voor is en anders kom ik voor de gezelligheid :)

    Stemmen: 5 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    45

Thokozanoah

Forumguru
Met alle respect hoor. Maar tvs doet veel projecten en daaronder 4wd. Snap eindelijk niet dat ze nog geen superflow 4wd bank hebben. Ze zullen voor de 4wd projecten wel uitwijken naar een andere 'collega' maar tvs is toch wel een grote om dat zelf te kunnen. Nu als de computer ingrijpt, kunnen ze geen meting doen.

Maar als hij niet boven de 4000rpm is gekomen, he hebben ze dan goed kunnen afstellen? Of is er een std chip erin geladen? Weet nog wel dat @Thokozanoah een flinken dip had, die alleen op de bank zichtbaar was.
Het was juist andersom, ik voelde een dip tijdens 60/70% accelereren, deze was alleen niet zichtbaar tijdens de testbankrun.
 

Thokozanoah

Forumguru
Maar die dip kwam toch pas tevoorschijn toen je bij een andere tuner op de bank stond?
Nee hoor, die dip was allang voelbaar en aangezien TVS het niet opgelost kreeg, ben ik naar een ander gegaan. Later bleek dat TVS een soortgelijk geval heeft gehad en het probleem heeft opgelost, dus geen zorgen voor diegene die de auto heeft laten tunen :D
 
Mmm kan zijn. Maar het lijkt mij niet dat de koppeling verziekt word in zn 5 door er met dat verzet 50 mee te rijden. Er is immers geen spraken van slip..

Voor het gevoel en gehoor draait dat ding dan onnodig hoger in de toeren bij 50km.. en ja; dan kun je zeggen ga dan 53 rijden maar dat vind ik geen oplossing. En dan nog; 53 of 50 in 5. Dat scheelt denk ik maximaal 50 toeren meer of minder dus ik denk dat dat wel mee valt. Ik kijk het nog even aan
 

LT83

Forumguru
Vooral bij een koude motor zou ik bij 50 echt niet in de 5 willen rijden. Dat is nergens goed voor!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
nja.. dat ik het niet besproken heb is een beetje kort door de bocht corne; maar ze waren rond 6 uur pas klaar met mijn auto ik heb kort wat rond gereden op het industrie terrein met de focus op de hik van 4 naar 5 en met rustig rijden was het me niet opgevallen dat hii wat in mijn optiek hoger in de toeren blijft hangen. Uit eerdere mailwisselingen had ik voornamelijk begrepen dat de verbeteringen inhielden dat de bak minder onnodig terug schakeld, eerder terugschakeld bij zon 1200rpm ipv bij 1000 en idd optrekr vanuit 1. En dat zie ik allemaal als positief. Maar ik wil wel wat zuiniger rijden en dat kan nu zo niet..
 
Boordcomputer geeft bij 50 op de cruize een verbruik van ongeveer 1 op 15-16 in 4.
Ga ik handmatig even naar 5 dan geeft hij 1 op 18-19 aan. Hij draait dan net ff lager in de toeren enget klinkt ook zo dat de auto onnodig in de toeren blijft hangen met die snelheid. En bij 80 idem; blijft in 6 steken en terwijl voor het verbruik hij beter in 7 kan en dat kan ook prima met die snelheid. Ik wil het in iedergeval anders hebben want daar stoor ik me nu aan; ik weet zeker dat TVS het kan aanpassen naar mijn wensen.


Dan;
TVS gaf aan dat er mensen waren die nieuwsgierig waren naar hun uitdraai; TVS gaf aan dat ze allemaal kwijt zijn. Hahah nee; ik ontvang ze in 1x en dan ontvangt iedereen ze per PB; als je ze dan wilt delen staat je dat geheel vrij :)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Disaster-Master: Maar eigenlijk komt dat er zo wat op neer dat je de fabrieksinstelling van de dsg prefereert. Die is immers gericht op een zo gunstig mogelijk verbruik en zo weinig mogelijk uitstoot. Velen vinden dit ten koste gaan van de driveability. De aanpassing is er nu juist op gericht om daaraan iets te doen door iets later te laten opschakelen. Dat zou dan weer ten koste moeten gaan van het verbruik, maar ik merk daar in elk geval niets van. Mogelijk doordat ik vnl snelweg kms maak
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

SkodaFabiarijder

Actief lid
Komt er trouwens geen (foto) verslagje/impressie van de dag? Lijkt me wel zo leuk! Ook met het oog op klandizie voor eventuele volgende keren...
 

vleier

Forumguru
We hadden om 9 uur afgesproken bij TVS in Varsseveld.
Er stond al 1 persoon buiten te wachten dus mijzelf even netjes voorgesteld.
Daarna zijn we naar binnen gelopen waar we een lekker warm bakkie koffie hebben gedronken.
Rond 10 over 9 was iedereen aanwezig en hebben we ge Formulieren ingevuld.
Nadat ze waren ingevuld hebben we een kleine uitleg gekregen over in welke volgorde ze aan het werk gaan (i.v.m. welke auto het makkelijkste als eerst kan worden gedaan i.v.m. De tijd)
Mijn auto was als eerste (misschien niet de beste keus van hun achteraf gezien)

Mijn auto werd vakkundig door iemand verplaats naar de rollerbank (3 keer aflaten slaan (vond het juist humoristisch hoe moeilijk een handbak bij hem was maar een DSG reed hij erop alsof het niets was))
De auto werd volledig vast gesnoerd aan de rollerbank waarna hij erachter kwam dat er wat mis was met de auto. Dit probleem kon niet zo makkelijk worden verholpen dus hebben ze besloten dat de software aanpassing gewoon zonder de benchmark te doen.
Na de software update werd er een rondje gereden om te kijken of alles naar wens was en alle cijfers er goed uit zagen.
Verder hebben ze alles netjes uitgelegd over wat het mogelijke probleem was met de ESP van mijn auto en waarom die in de beveiliging schoot.

Ik ben nu volledig tevreden over de service en uitleg en het verrichte werk.
Hierdoor kan ik iedereen aanraden om de auto bij TVS te laten aanpassen.
 

vleier

Forumguru
Zoals @B.Stuurder al aangeeft alle normale dingen die je bij de meeste garages ook moet invullen. Alleen hierbij moet je nog invullen of je alleen komt voor de motor tuning of DSG en motor of alleen DSG
 
Bovenaan Onderaan