Groepsaankoop chiptunig JD op Seat-online

nomad

Senior Member
Ook maar even gepost. Misschien laat ik me wel voor een aantrekkelijke prijs over de streep trekken :D

Huyzen

Lid
Asl ex Seat rijder kijk ik nog regelmatin op seat-online.nl
Op dit moment wordt er gepeild of er als groep JD chiptuning ingekocht kan worden en zo wat korting weg te slepen. Het lijkt de goede kant op te gaan en ik wordt niet gediscrimineerd met mijn oostblok bak. Mocht je ook interesse hebben, meld je aan en geef je op op: http://www.seat-online.nl/forum/index.php/topic,51977.0.html

Dat zou dan gaan om stage 1 neem ik aan? Of zijn er mensen die meer willen?

Neptukker

Forumguru
Dat zou dan gaan om stage 1 neem ik aan? Of zijn er mensen die meer willen?
Had niet door dat je die pagina als niet lid niet kan oproepen.
Tot nu toe ging de discussie daaro puur over een chip, al dan niet op maat. JD zou bereid zijn daarop korting te geven. Er zijn zeker 10 geinteresseerden.

nomad

Senior Member
Ik herinner me alleen dat er iets was met de 1.9 en 2.0 TDi met roetfilter. Deze konden qua PK's niet zo hoog komen als in de table vermeldt, maar wel met koppel. Ik denk ook dat 390 nM ook best leuk is zo :Db

Oli4

Actief lid
Ben ook al een tijdje met de gedachte aan't spelen, wordt echter iedere keer weer uitgesteld door prio-verschuivingen bij andere actieve hobbies (Aanschaf 10-22mm supergroothoekopbjectief, motorhelm vervangen ivm motorweekend in de Alpen).

Als hier meer bekend wordt houd ik mij aanbevolen (inschrijven op het Seat-forum voor alleen dit topic vind ik een beetje overdone..;)).

JoKing

Lid
Heb me ook aangemeld, was ook lid van S-O vanwege mijn vorige auto.

20% korting zou me wel over de streep trekken.

VEEJAY

Forumguru
Ben afgelopen zaterdag bij JD geweest voor 'eco' tuning. Zeker een aanrader! 80 kilometerzones loopt de mijne nu 1 op 30. Een collega met een bluemotion doet 1 op 33.

skodaoctavia2

Actief lid
ik heb me ook aangemeld, eco tuning is klinkt leuk dat verbruik, maar.. vermogen???? gaat achteruit of niet?

Ik ben van 150 pk naar 105 pk gegaan met aanschaf van de O2. dat verschil merk je behoorlijk.:biggthumpdown:

VEEJAY

Forumguru
Ik ben van 180-200pk diesel naar 105 pk gegaan. Na de 'ecotuning' van JD icm de DSG bak die ik nu heb is het best wel weer leuk. De duw in de rug is weer terug. De term ecotuning wordt vaak gebruikt voor op de factuur, maar bij gelijke rijstijl wordt je auto zeker wel zuiniger dus het klopt wel.

Alleen boven de 180 merk je het verschil dat je slechts 330NM hebt tov een 2.0TDI met chip die makkelijk 400NM neerzet. Mijn huidige O2 rijdt zowieso nu lekkerder dan een standaard 150PK zonder DSG dit door de nieuwe motormanagement karakteristieken icm supersnel DSG die zorgt dat je in de juiste versnelling zit.

Hij maakt wel nog steeds herrie bovenin de toeren maar er gebeurt dan ook wat.

Ik rij doorgaans erg rustig en vindt de afname van het gebruik erg prettig, maar af en toe dat duwtje in de rug is wel leuk.

Race Eend

Forumguru
wat veejay zegt zal ik nog even toelichten.

Als je eco tuning op de factuur zet, kun je dit (als je een eigen bedrijf hebt), aannemelijk maken als kosten voor je auto en kun je hier de btw van terug vragen.

Eco tuning zelf bieden we absoluut niet aan bij JD engineering (gebakken lucht in onze ogen). Verbruik ligt voor 90% aan je rechter voet.

VEEJAY

Forumguru
Toch kun je zuiniger rijden bij gelijke rijstijl, het vergt natuurlijk wel de nodige beheersing maar gezien er in de spits weinig hard te rijden valt lukt het aardig.

De 1.9TDI 8V is qua vermogensopbouw trouwens stukken explosiever dan de 2.0TDI 16V. Ik hoop dat de aandrijflijn (DSG koppeling) er geen problemen mee krijgt, in theorie zou de bak het natuurlijk moeten kunnen hebben.

Race Eend

Forumguru
Toch kun je zuiniger rijden bij gelijke rijstijl, het vergt natuurlijk wel de nodige beheersing maar gezien er in de spits weinig hard te rijden valt lukt het aardig.

De 1.9TDI 8V is qua vermogensopbouw trouwens stukken explosiever dan de 2.0TDI 16V. Ik hoop dat de aandrijflijn (DSG koppeling) er geen problemen mee krijgt, in theorie zou de bak het natuurlijk moeten kunnen hebben.

Owh dat klopt ook zeker Veejay, bij gelijke rijstijl zal de auto zeker zuiniger zijn, tenzij je iemand bent die continue loopt te planken, dan zal hij zelfs onzuiniger zijn.

Ik wilde alleen zeggen dat wij geen eco tuning op zichzelf uitbrengen (puur brandstofbesparing en wat extra koppel), daar verwacht men over het algemeen te veel van.

Wat betreft de 1.9TDI, klopt deze rijdt vanuit onderuit direct al erg goed, terwijl een 2.0TDI toch iets meer turbogat heeft.

___JC___

Forumguru
Eco-tuning is op zich niet moeilijk te realiseren toch. gewoon extreem smalle bandjes monteren met dichte wieldoppen, airco en alle overbodige elektrische meuk uitdoen, extreem verlagen, alle naden dichtplakken, je auto goed schoon houden enz enz..

skodaoctavia2

Actief lid
ik heb me ingeschreven voor 19 november
chippie
als mijn dealer het maar niet ziet, hij zit nog in de garantie
en dat hij nog door de TÜV en HU komt.

Bovenaan Onderaan