Groepsaankoop chiptunig JD op Seat-online

Neptukker

Forumguru
ik heb me ingeschreven voor 19 november
chippie
als mijn dealer het maar niet ziet, hij zit nog in de garantie
en dat hij nog door de TÜV en HU kom.
Ik sta er ook bij voor een chip en maak met geen zorgen over eventuele garantieclaims. Ook heb ik alle vertrouwen dat JD goed werk aflevert aan mijn O2 1.4 TSI 2009.
Zal mij benieuwen hoe het voelt als de al erg goede 1.4. TSI nog beter wordt.

Race Eend

Forumguru
ik heb me ingeschreven voor 19 november
chippie
als mijn dealer het maar niet ziet, hij zit nog in de garantie
en dat hij nog door de TÜV en HU komt.

Hier hoef je je geen zorgen om te maken, je bewerkt alleen de originele software, dit is alleen uit te lezen voor een tuner, een dealer kan aan zijn testkast niets anders zien dan bij een standaard auto.

MarcoO2

Forumguru
Hier hoef je je geen zorgen om te maken, je bewerkt alleen de originele software, dit is alleen uit te lezen voor een tuner, een dealer kan aan zijn testkast niets anders zien dan bij een standaard auto.

Hooguit krabbelt de monteur achter z'n oren als hij de auto ineens over de brug heen rijdt... :grin:

___JC___

Forumguru
En dan maar hopen dat er geen softwareupdate voor het motormanagement komt want dan is je tuning weg.

Ronnie

Forumguru
Het hele forum staat bijna bol van de ICTers, ik vraag mezelf weleens af, kun je geen "backup" maken van een (getunde) ecu?

Bakkertje

Forumguru
Het hele forum staat bijna bol van de ICTers, ik vraag mezelf weleens af, kun je geen "backup" maken van een (getunde) ecu?

Dat heb ik me ook al eens afgevraagd, ook of het mogelijk is om een ecu over te zetten. Mijn zwager z'n passat wordt in mei volgend jaar ingeleverd en die heeft een ABT programma erin zitten. Het toeval wil dat hij dezelfde 1.9 TDI heeft als in mijn O2... :crazy::crazy:

Ronnie

Forumguru
Lijkt me toch een uitdaging voor al die knappe koppen.....
Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn, anders kan men (de tuner) de software ook niet aanpassen....

Neptukker

Forumguru
JD bewaart, zo heb ik begrepen, de gegevens van jouw auto. Mocht het nodig zijn dan kun je kostenloos de tuning opnieuw laten installeren.

MarcoO2

Forumguru
JD bewaart, zo heb ik begrepen, de gegevens van jouw auto. Mocht het nodig zijn dan kun je kostenloos de tuning opnieuw laten installeren.

Precies, daarom zei ik "dan hebben we JD nog". Of het helemaal kostenloos is, hangt volgens mij een beetje van de omstandigheden af, maar ik had niet de indruk dat ze er erg moeilijk over zouden doen...

Race Eend

Forumguru
Dat heb ik me ook al eens afgevraagd, ook of het mogelijk is om een ecu over te zetten. Mijn zwager z'n passat wordt in mei volgend jaar ingeleverd en die heeft een ABT programma erin zitten. Het toeval wil dat hij dezelfde 1.9 TDI heeft als in mijn O2... :crazy::crazy:

Nee dat werkt niet. Startblokkering oa.. Anders zou je een auto zo mee kunnen nemen door een andere ecu erin te klikken.

Iedere ecu van de nieuwere generaties heeft een uniek gedeelte in de software staan die je als tuner NIET overschrijft. Mis je dit gedeelte dan zal de auto never nooit starten.

skodaoctavia2

Actief lid
Voor diegene die nog met een lekkere korting 20% de bolide gechipped wil hebben Bij JD. (weet je in iedergeval dat het goed en veilig gebeurd)
even naar de seat-online forum gaan en even aanmelden er zijn nog een aantal plaatsen vrij voor reservering.:super:

nounou

Lid
Heb je al een idee van de vermogenswinst op zo'n 1.6 tdi? (en uiteraard wat de prijs van zo'n chip gaat worden ;))

Race Eend

Forumguru
Zal gewoon € 690,- zijn, net als alle andere EDC17 computers.

Vermogenswinst durf ik niet te zeggen. We moeten even 1 binnen krijgen om de software op te ontwikkelen (die dus een paar dagen blijft staan).

nounou

Lid
Als ik me nou vrijwillig aanbied? :xyxthumbs:

Ik bedoel, ik zit nu al 2 maanden zonder auto een week extra kan dan ook wel.

Race Eend

Forumguru
Als ik me nou vrijwillig aanbied? :xyxthumbs:

Ik bedoel, ik zit nu al 2 maanden zonder auto een week extra kan dan ook wel.

Dat is misschien best een optie, ik zal dat even overleggen morgen (eerste dag na de vakantie).

Wanneer is de auto in je bezit?

nounou

Lid
Ik heb de auto al in mijn bezit :grin:.

Eind maart was ik nog bij jullie met een witte golf 6, 1.4 tsi 122 pk (en DSG)

Bovenaan Onderaan