Groepsaankoop chiptunig JD op Seat-online

erik1

Lid
Ja dat kan.
Beste Erik,

Helaas is er op dit moment nog geen tuning mogelijk voor de 1.2 TDI CR en 1.6 TDI CR motoren, deze beide motoren hebben een geheel nieuw type Siemens ECU gekregen. Deze zijn nog niet dmv OBD van tuning te voorzien (je zult eerst de gehele software moeten kunnen kopiëren om deze vervolgens te kunnen bewerken en op de rollenbank te testen). Het is nog even wachten tot de OBD flashtools hier een update voor uitgebracht hebben.
We hebben verschillende leveranciers van deze OBD-tools en hopen dat deze spoedig met een update komen zodat deze ecu’s te bewerken zijn, solderen is met de moderne ECU nl ook geen optie meer, gezien de data niet opgeslagen wordt op een losse chip.
Ook ABT (de huistuner van PON Nederland) heeft op dit moment nog geen mogelijkheid om deze ecu’s te kunnen bewerken.
We verwachten dat dit in het 3e kwartaal van 2010 wel mogelijk wordt, zodra dit mogelijk is komt dit als nieuwsitem op onze website.
Qua waardes en prijzen kan ik dus nog even niets zeggen, dit moeten we eerst grondig testen op de rollenbank.

Met vriendelijke groet,

Mark
JDEngineering

Hetzer

Forumguru
Ik wacht rustig af, misschien dat ik mijn nieuwe 1.2TDI ook nog wel eens chippen, als hij uit de garantie is.

VEEJAY

Forumguru
JD had laatst een Siemens computer van een 170PK tdi Passat 'gekraakt' (bleek onverwacht een Siemens ecu te zijn). Op dat moment werd mijn auto ook 'geupdate' bij de garage. Wat ik begreep was dat het uiteindelijk gelukt was. Dus het zal niet lang duren denk ik voor dat het met alle Siemens Ecu's kan (door JD dan).

Ik heb Race Eend even een privébericht gestuurd naar aanleiding van deze discussie:

Beste Bob,

We kunnen zeker zoiets voor de Skoda club organiseren!

Je mag het ook organiseren hoor, gewoon een bericht maken en mensen oproepen mee te doen.

We prikken dan bv een 1 of 2 dagen waar we de tuning op plaats laten vinden.

3 tot 10 mensen is 15% korting, meer dan 10 personen 20% korting (korting alleen op de tuning niet op uitlaten/rollenbank etc).

Is dat een idee?
Groeten
Mark
Dus bij deze gelijk maar even de vraag, zijn er nog meer geinteresseerden zoals mij, die hun auto willen laten chiptunen bij JD-engineering?

nounou

Lid
Mag ik alvast meedoen, ook al is de mijne nog niet te chippen? :) Ik ga ervan uit dat we die 20% korting wel halen

maf

Lid
kom op mensen, dat moet GEMAKKELIJK naar de 10 kunnen. Laten we het goede voorbeeld geven en onze economie een boost geven (en onze auto's niet te vergeten :-))

ronald24e

Actief lid
Ook ik wil wel meedoen maar dan zullen ze eerst de greenline moeten kunnen chippen.
Mocht het mogelijk zijn binnenkort dan doe ik zeker ook mee!

Ook ik wil wel meedoen maar dan zullen ze eerst de greenline moeten kunnen chippen.
Mocht het mogelijk zijn binnenkort dan doe ik zeker ook mee!

Daarvoor moeten we maar even wachten op een antwoord van Race Eend.
Een paar berichten terug werd er door hem verteld dat het waarschijnlijk in het 3e kwartaal (juli/aug/sept) van 2010 mogelijk moet zijn.

ronald24e

Actief lid
Daarvoor moeten we maar even wachten op een antwoord van Race Eend.
Een paar berichten terug werd er door hem verteld dat het waarschijnlijk in het 3e kwartaal (juli/aug/sept) van 2010 mogelijk moet zijn.

Tja 3e kwartaal zou voor mij perfect uitkomen.....ik krijg de fabia in augustus dus in september wil ik dan waarschijnlijk voor de chiptuning gaan.
Maar we wachten wel af......

Bovenaan Onderaan