GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
:nailbiting: €150,- voor een half uur diagnose vind ik echt buiten proporties om de toestand van een DSG 7 te bepalen.
De software om koppelingen en bak uit te lezen is geen specifieke eigen ontwikkeling

Je hoeft het niet te betalen als je motor of DSG software laat aanpassen of de DSG laat repareren. Die 150,- is alleen omdat ze simpelweg geen tijd hebben om zomaar te kust en te keur alleen maar uitleeswerk te doen ;) Is eigenlijk een afschrikmiddel :) Klant heeft nu 450,- betaald terwijl het elders 700,- kost ;)
 

ertromp

Forumguru
Je hoeft het niet te betalen als je motor of DSG software laat aanpassen of de DSG laat repareren. Die 150,- is alleen omdat ze simpelweg geen tijd hebben om zomaar te kust en te keur alleen maar uitleeswerk te doen ;) Is eigenlijk een afschrikmiddel :)

@Leon54 heeft zijn DSG laten aanpassen maar moet blijkbaar wel €150,- afrekenen ;)

Vind het sws niet onder de noemer "goedkoop" te noemen.
Tuning a la dat wil je zelf.
Dsg is helaas noodzakelijk kwaad en gewoon best prijzig. Plezier krijg je er zeker voor terug, dat is een ding wat zeker is en niet upgraden kost altijd meer.
Dus ja wat is duur? I'm confused :sterretjes:

Zeker de prijs voor tuning kan ik vatten
Maar stel je moet je eigen Miele wasmachine inpakken en naar een servicecenter rijden. Aldaar hangen ze de laptop er aan en met een half uur sta je buiten. Zou je dan een rekening van €150 accepteren .................... nou ik niet
 

CDK

Forumguru
Klant heeft namelijk totaal 500 minus 10% skodaforum korting is 450 betaald geeft hij aan. Dus die 150 mis ik compleet in dit verhaal @ertromp.
Standaard prijs voor DSG optimalisatie is volgens de website 499.
 

Leon54

Actief lid
Klopt helemaal. Het is een soort van preventie maatregel en ja, de auto rijdt er ook veel beter door en ja, prima bedrijf. Nogmaals, het is geen verplichting en het was mijn eigen beslissing. Ik geloof dat de prijzen bij de groepsbuy zo rond de 375 euro lagen bij DSG-tuning. Dat vind ik een nette prijs voor de uitgevoerde werkzaamheden en de daar ingestoken tijd en research. Ben het vooral ook met Tromp eens dat 150 euro voor de diagnose veel te duur is. Als de bak niet goed was geweest, had ik weer onverrichte zake naar huis kunnen gaan na 150 euries neer te hebben getikt... Daarmee wil ik niet zeggen dat de diagnose niet erg zinvol is !!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

0ri0n88

Forumguru
Zeker de prijs voor tuning kan ik vatten
Maar stel je moet je eigen Miele wasmachine inpakken en naar een servicecenter rijden. Aldaar hangen ze de laptop er aan en met een half uur sta je buiten. Zou je dan een rekening van €150 accepteren .................... nou ik niet
Voor diagnose nee, maar zoals @Corné de Kluijver zegt als je hem update betaal je die 150 niet.
Het vervelende is dat als je dus die Miele koopt blijkt achteraf toch dat de software k.t is en moet je alsnog 400 erbij lappen om duurdere schades te voorkomen.
In alle gevallen is het gewoon niet goedkoop.
Geupdate dsg rijdt wel vele malen beter, maar dat wisten we allebei al ;)
 

ertromp

Forumguru
Ik begrijp dat er een hoop research aan alles vooraf gaat en ja er werken veel mensen die allemaal betaald moeten worden en ook het pand is niet gratis. 150 euro voor de diagnose die een halfuurtje duurde en 500 euro voor het geheel dat in twee uur klaar was, vind ik niet bepaald goedkoop. Maar natuurlijk was het mijn eigen keus om de tuning te laten uitvoeren en gelukkig kreeg ik 50 euro korting via dit forum...

Klant heeft namelijk totaal 500 minus 10% skodaforum korting is 450 betaald geeft hij aan. Dus die 150 mis ik compleet in dit verhaal @ertromp.
Standaard prijs voor DSG optimalisatie is volgens de website 499.

Zie de post van @Leon54 Ik zie toch echt en .... en @Corné de Kluijver en een uiteindelijke korting van €50. Blijkbaar maar een keer een diagnose laten stellen op mijn beeldscherm
 

Leon54

Actief lid
Er is m.i. geen sprake van kromme omschrijving. Als je mijn eerste berichten goed leest, is het volgens mij volstrekt duidelijk....
- Standaard prijs 500 euro, inclusief diagnose die 150 euro kost en dus moet betalen ook als je de tuning niet laat uitvoeren.
- 10 % korting via Skoda forum
 

CDK

Forumguru
Er is m.i. geen sprake van kromme omschrijving. Als je mijn eerste berichten goed leest, is het volgens mij volstrekt duidelijk....
- Standaard prijs 500 euro, inclusief diagnose die 150 euro kost en dus moet betalen ook als je de tuning niet laat uitvoeren.
- 10 % korting via Skoda forum

Het is maar hoe je het wil lezen. Bij een goede softwareaanpassing hoort vooraf een diepgaande diagnose. Die zit daar standaard in het pakket. Losse diepgaande diagnose kost inderdaad 150,-

IMG_0210.jpg

IMG_0211.jpg

Bekijk bijlage 62298
 

Octavia32

Forumguru
Ik lees hier dat jullie de ervaringen over schakelmomenten delen ,ik ervaar dat toch iets anders.

Bij mij is een stage 2 uitgevoerd motor en bak aanpassing en wat mijn ervaring is dat alles heeft uit te staan met mijn rechtervoet.

Geef ik rustig gas dan schakeld hij al over bij 2000rpm
Geef ik wat meer dan inderdaad bij 2400rpm
Geef ik nog meer gas (geen kick down) dan schakelt hij pas ca 3000-3200rpm
Kick down gaat hij nog verder.
S is totaal overbodig in mijn ogen zo als het nu ingesteld is.

Het gaat hier om een Yeti 1.2 Tsi uit 2010 met een gloednieuwe dsg 7.en een voorlopige pk van 125.
 

Octavia32

Forumguru
Even een plaatje bij het praatje
Yeti 1.2 Elegance
f18d93c7b3bb8f7c5b31abe7187285a2.jpg
223d0095157f7de985f129d5dded6121.jpg
e026374e254c024d604ce37a30a09395.jpg
 

EdK

Forumguru
Nou moet je ons niet laten denken dat dat Yetje van jou is .....
Of je moet heel rap je onderschrift veranderen..

Maar mooie bak en kleur, enne die velgen staan er ook prachtig bij..
Matto brown ?
 

Octavia32

Forumguru
Nou moet je ons niet laten denken dat dat Yetje van jou is .....
Of je moet heel rap je onderschrift veranderen..

Maar mooie bak en kleur, enne die velgen staan er ook prachtig bij..
Matto brown ?
Hij is van mijn ouders of eigenlijk nu van mijn moeder aangezien mijn vader afgelopen donderdag is overleden.

Maar wij gebruiken hem nu het meest om voor mijn moeder de boodschappen enz te doen.

Hij is Black magic met alles erop en eraan.
 

Leon54

Actief lid
Gecondoleerd.... Mijn vader had ook zo'n Yeti, DSG, zwart, Elegance. Toen mijn vader in 2016 overleed heb ik de auto verkocht.... Elegance heeft, weet ik bijna zeker, alu. dakrailingen. De auto op jouw foto's niet..? Ik had de velgen van jouw foto's als wintervelgen op mijn Yeti. Nu de Yeti ingeruild is, ga ik deze velgen weer op mijn Seat gebruiken voor de winter, dan met een andere maat banden.
 

Octavia32

Forumguru
Gecondoleerd.... Mijn vader had ook zo'n Yeti, DSG, zwart, Elegance. Toen mijn vader in 2016 overleed heb ik de auto verkocht.... Elegance heeft, weet ik bijna zeker, alu. dakrailingen. De auto op jouw foto's niet..? Ik had de velgen van jouw foto's als wintervelgen op mijn Yeti. Nu de Yeti ingeruild is, ga ik deze velgen weer op mijn Seat gebruiken voor de winter, dan met een andere maat banden.
Deze heeft alles waaronder
Volledig elektrische ramen
Columbus navigatie
Originele lederen bekleding met stoelverwarming
Chromen accenten in het interieur.

De rest waar ik naar heb gekeken was allemaal ambiente uitvoering
 

EdK

Forumguru
Alu dakreling was volgens mij een optie toendertijd bij alle Yeti uitvoeringen.
En ambiente uitvoering was/is nog met vcds veel aan te zetten , waardoor je wel erg dicht bij de Elegance uitvoering komt.
Buiten de stoelverwarming / leren bekleding etc na dan

enne je onderschrift: Buisnessline , dit schrijf je volgens mij iets anders....:pardon:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan