GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

eriktv

Forumguru
Dat lijkt me altijd zinvol, ze kunnen je altijd adviseren. Ze zijn er in ieder geval behulpzaam genoeg voor!
 

HarrieSkoda

Forumguru
Harrie, de bak schakelt toch echt bij 1400 toeren van 1 naar 2. Dat had men mij van te voren ook voorspeld.

Dat is bijzonder snel. Althans, vergeleken met hoe die van mij overschakelt van 1-2.
Of zou dat ook nog een stukje anders liggen Seat - Skoda?

Mijn O3 schakelt in de D-stand van 1-2 bij +/- 2400 toeren. <-- Ervaringen van andere O3 getunede leden?

Zojuist terug gekomen van TVS, alle punten die ik bij hun heb gemeld aan de DSG zijn verholpen. Schakel moment van de 1 naar de 2 is veranderd van 2500 naar 2000 toeren, alle terug schakel momenten zijn iets lager gezet waardoor de DSG onnodig hoeft terug te schakelen. Ook het aangrijpingspunt (wanneer je de auto laat uitrollen en weer gas geeft) is aangepast, je kon duidelijk voelen wanneer de koppeling weer aandrijving kreeg.
De DSG schakelt nu precies op momenten wanneer je het zelf ook zou doen, beter en mooier dan dit is niet mogelijk. De perfecte combi van sportief en comfortabel rijden is bereikt. Rico heeft weer keurig werk geleverd, alle kosten vielen onder de service dus mijn dank aan hun is zeer groot!

Mij vertelde ze dat het veranderen van de schakelpunten (eerder laten schakelen) 'onverstandig' was, omdat dit mogelijk meer slijtage van de bak met zich meebrengt, als met de 'custom' software...?

@Tuur71, zeker zo spoedig mogelijk contact opnemen :jaja:

Misschien toch maar eens wat meer informatie vergaren!
 

Tuur71

Senior Member
Het vreemde (lastige) is dat het niet altijd even duidelijk is. De ene keer nauwelijks merkbaar en dan weer een paar dagen weer wel. Het stapsgewijze toerental verloop is wel altijd zichtbaar.
 

johnboy

Donateur
Contact gezocht met Rico voor de tuning van mijn Beer. Ik denk/verwacht dat de auto nog beter en zuiniger gaat rijden met de tuning (op maat).

Hopelijk is de motorsoftware beschikbaar en kan hij worden getuned zonder de ECU te verwijderen (kleine kans van wel verwijderen, doe ik liever niet).

Nu een datum prikken...
 

johnboy

Donateur
Rico verwacht dat deze auto (1.4TSI) gewoon te doen is, en kleine kans op ECU demontage om alsnog te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Leon54

Actief lid
Bevindingen DSG-optimalisatie/tuning door TVS Varsseveld.

Nu ongeveer 1.5 week gereden met uitgevoerde tuning. De sportstand is nu gewoon goed bruikbaar met alleen een sportiever karakter en iets hogere toeren dan de D-stand, zonder dat de bak daar te lang in blijft hangen (dat was wel zo). Als je net wat sportiever wilt rijden, kan dat nu prima. De D-stand komt wat meer overeen met schakelmomenten die je met een handbak ook zou kiezen, zonder dat er natuurlijk teveel hoog in de toeren wordt gereden (het nieuwe rijden). Zoals gezegd, schakelt de bak van 1 naar 2 bij ongeveer 1400 toeren, had van mij nog wel iets meer mogen zijn, maar alla….. kan er wel mee leven. Volgens Rico was dit een standaard waarde bij deze tuning, dus neem aan dat dat bij anderen ook zo is…? De auto blijft nu gewoon- bij kruipen - in de 1 staan en schakelt niet zoals voorheen bij kruipen al op naar de tweede versnelling. De kickdownfunctie lijkt iets milder te reageren dan voorheen en komt iets minder snel in zo lijkt het. Bij stevig intrappen gaspedaal, schakelt de bak dan van 7 terug naar 5, prima.

Het valt me op dat de auto soms wat abrupt optrekt bij net iets teveel/te snel gas geven vanuit stilstand, weet overigens niet of dat perse iets met de tuning te maken heeft, alsof de koppeling wat te abrupt aangrijpt. Als de wegen glad zijn wel iets om rekening mee te houden, misschien dat de eco-stand instelling dan aan te raden is/valt ?

Zoals gezegd was ik erg in mijn nopjes toen Rico mij meedeelde dat de diagnose had uitgewezen dat de bak in topconditie verkeerde, ik constateerde zelfs een lichte verbazing bij hem over de staat van de bak. Deze vertoonde blijkbaar in het geheel geen sporen van enige slijtage.

1 puntje van kritiek, ik vond dat de communicatie over wat men ging doen en eventuele mogelijkheden die er waren wat beter had gekund daar hoort ook een betere uitleg over de adaptie bij.... Nog gevraagd of men de tuning kon beveiligen met een code zodat de dealer de tuning niet per ongeluk ongedaan kon maken met een eventuele update. Dit was niet mogelijk zei men. Al met al tevreden over de uitgevoerde werkzaamheden, blijf wel het prijskaartje aan de hoge kant vinden….
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Bedankt voor je bevinding! Ik wil hier graag op reageren en zal dit vanavond dan ook doen. Op de telefoon is het vervelend lange(re) teksten te typen.
 

CDK

Forumguru
1 puntje van kritiek, ik vond dat de communicatie over wat men ging doen en eventuele mogelijkheden die er waren wat beter had gekund
2 blijf wel het prijskaartje aan de hoge kant vinden….

Communicatie kan soms beter, mee eens!
Hoge prijs daar begrijp ik niets van :pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Leon54

Actief lid
Ik begrijp dat er een hoop research aan alles vooraf gaat en ja er werken veel mensen die allemaal betaald moeten worden en ook het pand is niet gratis. 150 euro voor de diagnose die een halfuurtje duurde en 500 euro voor het geheel dat in twee uur klaar was, vind ik niet bepaald goedkoop. Maar natuurlijk was het mijn eigen keus om de tuning te laten uitvoeren en gelukkig kreeg ik 50 euro korting via dit forum...
 

HarrieSkoda

Forumguru
Bevindingen DSG-optimalisatie/tuning door TVS Varsseveld.

Nu ongeveer 1.5 week gereden met uitgevoerde tuning. De sportstand is nu gewoon goed bruikbaar met alleen een sportiever karakter en iets hogere toeren dan de D-stand, zonder dat de bak daar te lang in blijft hangen (dat was wel zo). Als je net wat sportiever wilt rijden, kan dat nu prima. De D-stand komt wat meer overeen met schakelmomenten die je met een handbak ook zou kiezen, zonder dat er natuurlijk teveel hoog in de toeren wordt gereden (het nieuwe rijden). Zoals gezegd, schakelt de bak van 1 naar 2 bij ongeveer 1400 toeren, had van mij nog wel iets meer mogen zijn, maar alla….. kan er wel mee leven. Volgens Rico was dit een standaard waarde bij deze tuning, dus neem aan dat dat bij anderen ook zo is…? De auto blijft nu gewoon- bij kruipen - in de 1 staan en schakelt niet zoals voorheen bij kruipen al op naar de tweede versnelling. De kickdownfunctie lijkt iets milder te reageren dan voorheen en komt iets minder snel in zo lijkt het. Bij stevig intrappen gaspedaal, schakelt de bak dan van 7 terug naar 5, prima.

Het valt me op dat de auto soms wat abrupt optrekt bij net iets teveel/te snel gas geven vanuit stilstand, weet overigens niet of dat perse iets met de tuning te maken heeft, alsof de koppeling wat te abrupt aangrijpt. Als de wegen glad zijn wel iets om rekening mee te houden, misschien dat de eco-stand instelling dan aan te raden is/valt ?

Zoals gezegd was ik erg in mijn nopjes toen Rico mij meedeelde dat de diagnose had uitgewezen dat de bak in topconditie verkeerde, ik constateerde zelfs een lichte verbazing bij hem over de staat van de bak. Deze vertoonde blijkbaar in het geheel geen sporen van enige slijtage.

1 puntje van kritiek, ik vond dat de communicatie over wat men ging doen en eventuele mogelijkheden die er waren wat beter had gekund daar hoort ook een betere uitleg over de adaptie bij.... Nog gevraagd of men de tuning kon beveiligen met een code zodat de dealer de tuning niet per ongeluk ongedaan kon maken met een eventuele update. Dit was niet mogelijk zei men. Al met al tevreden over de uitgevoerde werkzaamheden, blijf wel het prijskaartje aan de hoge kant vinden….

Zo, even de reactie op je ervaring zoals aangegeven.

Ik vind het nog steeds erg bizar dat je schakelmoment op 1400 toeren ligt.
Ik heb toestraks bij mijn DSG-bak even goed opgelet en dit is hetgeen ik constateerde:
Vanuit 1e versnelling optrekken naar 2 bij +/- 2400 toeren.
Van de 2 naar de 3 rond 2200 toeren, 3-4, 4-5, 5-6 eveneens rond de 2200 toeren.
Van de 6e naar de 7e gaat rond de 2000 toeren.

Het automatisch terugschakelen van versnelling gebeurt om en nabij de 1500 toeren.

Ik heb het idee dat de schakelmomenten natuurlijk ook afhankelijk zijn van de dosering van het gaspedaal.

Het gevoel wat je beschrijft met het gas geven vanuit stilstand kan ik me wel inbeelden. Dit is misschien nog een kwestie van wennen.

Ook ik kreeg het goede bericht na de diagnose dat de bak in uitstekende conditie is. Ze twijfelde zelfs of er een nieuwe bak onder hing. Maar bij navraag dealer/garage blijkt dit niet het geval.

De communicatie kan zeker beter, maar het lijkt me persoonlijk ook erg hectisch als je met meerdere auto's tegelijk bezig bent. De uitleg over adaptatie zou zeker beter mogen, desnoods mee rijden of zelf rijden. Het zelf lezen van een formuliertje en bij jezelf denken "waar ben ik in hemelsnaam mee bezig", was inderdaad minder.

Communicatie kan soms beter, mee eens!
Hoge prijs daar begrijp ik niets van :pieker:

Groepsaankoop prijzen zijn schijnbaar leukere prijzen als de standaard forum korting :D.

Ik begrijp dat er een hoop research aan alles vooraf gaat en ja er werken veel mensen die allemaal betaald moeten worden en ook het pand is niet gratis. 150 euro voor de diagnose die een halfuurtje duurde en 500 euro voor het geheel dat in twee uur klaar was, vind ik niet bepaald goedkoop. Maar natuurlijk was het mijn eigen keus om de tuning te laten uitvoeren en gelukkig kreeg ik 50 euro korting via dit forum...

Ik weet niet hoe lang de tuning bij jou heeft geduurd, maar bij mij heeft het een volle dag gekost. Dan vallen de kosten alles bij elkaar wel weer mee. Als je gaat kijken wat het bij collega tuners kost, scheelt dat amper iets.

Dan heb je natuurlijk nog wel het verschil tussen beunhaas tuners & 'de grote jongens'.
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor de duidelijkheid: gaat het wel over dezelfde toerentallen? Ik bedoel dit: is die 1400 toeren niet het toerental waarop de motor terugvalt als van 1 naar 2 is geschakeld?
Dat zou een flink deel van het verschil kunnen verklaren.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik spreek in ieder geval over het schakelmoment, niet over de toeren waarop hij terugvalt als hij reeds geschakeld is.
 

Leon54

Actief lid
Volgens mij is het toch echt bij 1400 toeren maar ik zal er nog eens heeeeeel goed naar kijken. Het hangt inderdaad ook af van hoe enthousiast je het gaspedaal beroert.
 

CDK

Forumguru
@Leon54, je hebt niet meegedaan met de groupbuy begrijp ik, dan is het inderdaad iets duurder. Iedereen die wel heeft meegedaan met de actie was wel echt goedkoop uit, vooral de combinatie motor en DSG optimalisatie.
 

ertromp

Forumguru
:nailbiting: €150,- voor een half uur diagnose vind ik echt buiten proporties om de toestand van een DSG 7 te bepalen.
De software om koppelingen en bak uit te lezen is geen specifieke eigen ontwikkeling
 

0ri0n88

Forumguru
Vind het sws niet onder de noemer "goedkoop" te noemen.
Tuning a la dat wil je zelf.
Dsg is helaas noodzakelijk kwaad en gewoon best prijzig. Plezier krijg je er zeker voor terug, dat is een ding wat zeker is en niet upgraden kost altijd meer.
Dus ja wat is duur? I'm confused :sterretjes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan