GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand toevallig hoeveel pk er globaal uit een O3 2014 1.6 TDI 105 pk komt?

Ben nog enorm aan het twijfelen voor een een combi pakket met een standaard chip of chip op maat. DSG wil ik wel laten aanpassen. Hier kan ik mij wel eens aan irriteren omdat ik weet dat het veel mooier en soepeler kan.
 

B.Stuurder

Forumguru
De 400Nm lijkt me erg enthousiast

Wat JD cijfers:
Na tuning 240pk en 370Nm en voor een DSG-7 standaard dan 330Nm Ook een Vagtechniek gaat tot 370Nm met standaard tuning. Desalniettemin indrukwekkende cijfers blijven het wat uit die blokjes geperst wordt
402 Nm zelfs! Ik zuig niks uit mijn duim @ertromp, dat zou je nu toch moeten kunnen weten onderhand
image.jpg
 

B.Stuurder

Forumguru
En dit is een 7DSG maar met dezelfde motor natuurlijk.
Deze is wat conservatiever afgesteld om de techniek te sparen denk ik. Opvallend bij deze vind ik de vrij lage waarden die standaard gemeten zijn, onder de fabrieksopgave....
image.jpg
 

CDK

Forumguru
Weet iemand toevallig hoeveel pk er globaal uit een O3 2014 1.6 TDI 105 pk komt?

Ben nog enorm aan het twijfelen voor een een combi pakket met een standaard chip of chip op maat. DSG wil ik wel laten aanpassen. Hier kan ik mij wel eens aan irriteren omdat ik weet dat het veel mooier en soepeler kan.

130-140pk / 300-320Nm ongeveer.
 

ertromp

Forumguru
402 Nm zelfs! Ik zuig niks uit mijn duim @ertromp, dat zou je nu toch moeten kunnen weten onderhand
Bekijk bijlage 59419
Kijk nog eens goed naar je duim ;):D en dan naar faceboek je zult zien dat de 402Nm op de A3 niet zonder mods behaald is

Audi A3 8V 1.8TFSI 180Pk @ 249Pk/402nm + full custom DSG mod + VWR R600 intake

Deze heeft dus een andere CAI en aangepaste DSG software dus al niet mee stage 1

Die VWR R600 intake heeft volgens de fabrikant gemeten prestatieverhoging van ca. 10%. Niet verkeerd dus.

De O3 heeft ook nog aangepaste DSG software en de 230pk zit niet ver af van hetgeen een JD en een VAGTECHNIEK aangeeft. Dus of dat afstellen is om de boel te sparen?
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Kijk nog eens goed naar je duim ;):D en dan naar faceboek je zult zien dat de 402Nm op de A3 niet zonder mods behaald is

Audi A3 8V 1.8TFSI 180Pk @ 249Pk/402nm + full custom DSG mod + VWR R600 intake

Deze heeft dus een andere CAI en aangepaste DSG software dus al niet mee stage 1

Die VWR R600 intake heeft volgens de fabrikant gemeten prestatieverhoging van ca. 10%. Niet verkeerd dus.

De O3 heeft ook nog aangepaste DSG software en de 230pk zit niet ver af van hetgeen een JD en een VAGTECHNIEK aangeeft. Dus of dat afstellen is om de boel te sparen?

Had ik niet gezien. En een CAI geeft 20pk extra en 40 Nm meer? Dat is straf. Die O3 heeft dat niet en het scheelt 20 pk. En die DSG software is de aanpassing die JD ook doet volgens mij, dus daar krijg je niet meer koppel of pk van. Dus echte mods vind ik hier niet op zitten, ik kan die duim dus gerust bekijken :D;). Geen andere downpipes, cat verwijderingen, andere cams, pulleys of turbo's, dan vind ik met een CAI 250 pk uit een 1.8 8v best wel heftig. Da's de moeite waard!
En het ging niet om JD of TVS of APEC, al die jongens zullen om en nabij hetzelfde halen als ze de chip afstellen op de auto.
Die Audi DSG zal wel een 6 bak zijn zeker? Anders is het wel veel koppel. En ik zie bij de O3 dat het koppel wat later inkomt, toch voorzichtig dus. :tongue:
Is het wel dezelfde motor trouwens? Is een 1.8 in de Skoda ook een 8 klepper?
 

ertromp

Forumguru
Dus echte mods vind ik hier niet op zitten, ik kan die duim dus gerust bekijken :D;).
Tja je bent eigenwijs of niet ;):D Een CAI is toch echt een mod en helemaal eens die 10pk minder bij de O3 ten opzichte van de NL tuners die een stage 1 op het 1.8 blok hebben gedaan daar is echt op safe gespeeld om de boel te sparen :cheers:

En 8V staat voor de allerlaatste MQB serie net als een O3 eigenlijk de code 5E heeft.
Blokken Audi 8v 1.8 en jouw O3 5E 1.8 zijn gelijk en allebei EA888 Gen 3 blokken en heeft niets met het aantal kleppen te maken
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
cold air intake geeft je bijna geen extra koppel. Vooral meer vermogen in hogere toeren. Misschien 5-10nm en zeg 10 pk op een 1.4.
Dsg software heeft natuurlijk niets te maken met het motorvermogen, dus is in deze discussie niet van toepassing :)
 

StefanLK

Senior Member
Is er al bekend of de Kodiaq 1.4 TSI ACT al te chippen is?
Ik heb opzich wel interesse voor de DSG/Chip op maat combi...
 

Joh@n

Forumguru

[USER=23943]@Joh@n
; De standaard DSG setup beviel mij in eerste instantie ook prima. Lekker soepel (en vooral snel) opschakelen. Maar precies voor wat jij zegt heb ik mijn DSG software laten omprogrammeren. Een échte eerste versnelling, niet meer slippend in de tweede versnelling wegrijden…. Hét behoud van je koppeling (en dus je portemonnee). De DSG kan met de software van TVS niet meer verbranden!!

Voor filerijders is aanpassing van de software zowaar een must!

En tja… aangepaste DSG-software klinkt zo saai, dus dan maar meteen een chippie erbij… toch?:D
[/USER]

Dat laatste zou leuk zijn, maar aangezien het een leaseauto is gaat dat hem niet worden ;)
Ik vind het geld (prive) investeren qua dsg tuning in een leaseauto al heel wat en daarom twijfel ik er ook over. Qua kosten voor de koppeling maak ik me geen zorgen, als die stuk gaat binnen de looptijd dan komt er gewoon een nieuwe in indien nodig. Ik vind het vervelender dat hij 65 in 7 blijft hangen, rotondes soms zelfs in 4 doet en wat je aangeeft, wegrijden in de file in 2 met veel slip. Dat laatste is niet echt merkbaar, de eerste 2 dingen wel.
 
Ik ben al om v.w.b. DSG maar moet nog even op "Ja" klikken.

Ik heb hier alleen nog de vraag hoe het zit wanneer ik in de toekomst wel mijn koppelingsplaten e.d moet vervangen. Moet ik na vervanging weer m'n software laten aanpassen of is het dan goed zo voor de rest van de tijd dat ik de auto in bezit heb? Ik weet namelijk echt niet of dit op de één of andere manier van invloed is.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik ben al om v.w.b. DSG maar moet nog even op "Ja" klikken.

Ik heb hier alleen nog de vraag hoe het zit wanneer ik in de toekomst wel mijn koppelingsplaten e.d moet vervangen. Moet ik na vervanging weer m'n software laten aanpassen of is het dan goed zo voor de rest van de tijd dat ik de auto in bezit heb? Ik weet namelijk echt niet of dit op de één of andere manier van invloed is.

Nee hoor het vervangen van een koppeling is niet van invloed op de software.
Je kan trouwens wel bij een servicebeurt zelf aangeven dat je geen software-update wenst.
 
Die software updates aan de DSG die komen bijna net zo vaak als windows updates; dus bij elke beurt moet je melden dat je geen dsg software update wilt want geheid dat je bij ophalen opvalt dat de auto ineens heel anders rijd.

"Ja we hebben een software update aan de automaat gedaan vanwege onzin reden nummer 1334" - en bedankt. Kun je (weer) een ritje naar Varsseveld inplannen

;)
 
Oké. Thnx voor de tip. Maaaaar stel dat dit onverhoopt gebeurd door ijverige gagaragemedewerkers én die update is overschreven. Kan ik die update dan kostenloos terug laten zetten of moet ik dan ook alles weer opnieuw laten doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan