GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
DIN is het vermogen op de krukas. Wiel vermogen is het daadwerkelijke vermogen wat op het asvalt terecht komt en dus bruikbaar is. Er zit immers altijd verlies tussen de motor en de eindoverbrenging.

Correct me if im wrong :)
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Corné de Kluijver ; Ongelooflijk hoeveel animo hiervoor is geweest. Waar een voorstel in kan ontplooien. Nogmaals dank voor al je inzet, alle credits gaan naar jou!

Jammer van de twijfelaars / niet reageerders… Die weten niet wat ze missen zullen we maar zeggen.:deuk:

@jvaneijk ; Je gaat er met 2, en krijgt er 2 totaal andere voor terug. Veel plezier alvast!

@eriktv ; Ook jullie veel plezier. Verslagen van de dag zien we graag!:thumbsup:

@Joh@n ; De standaard DSG setup beviel mij in eerste instantie ook prima. Lekker soepel (en vooral snel) opschakelen. Maar precies voor wat jij zegt heb ik mijn DSG software laten omprogrammeren. Een échte eerste versnelling, niet meer slippend in de tweede versnelling wegrijden…. Hét behoud van je koppeling (en dus je portemonnee). De DSG kan met de software van TVS niet meer verbranden!!

Voor filerijders is aanpassing van de software zowaar een must!

En tja… aangepaste DSG-software klinkt zo saai, dus dan maar meteen een chippie erbij… toch?:D

@Frup ; Leuk verslag en weer goed werk afgeleverd daarzo!
 
Goed bezig @Corné de Kluijver
Hoop aanmeldingen :)

Wellicht was begin dit jaar met mijn groupbuy toch een verkeerd moment.. het zal vast ook helpen dat de meeste mensen de komende maand ruim 1000 euro extra op de rekening ontvangen en dan vrouwlief ompraten om maar een weekje texel te boeken ;)
 

Alfred

Nieuw lid
Ook ik heb me ingeschreven :yeehaa:. Ik ga voor de DSG-setup met een standaard chip. De DSG-setup voor een soepel lopende schakeling en natuurlijk het behoud alhoewel ik nog twijfel of mijn auto niet al te veel kilometers heeft gelopen (ongeveer 85000 sinds juni 2014). De chip natuurlijk voor wat extra pk's, niet omdat het moet maar omdat het kan :tegek:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Tuur71

Senior Member
Ik heb recentelijk mijn 1.4 TSI DSG 7 140 PK met 90K ook laten behandelen (zie een paar pagina's terug). Rico heeft eerst een proefrit gemaakt om de status van de DSG (koppelingen ) en oa de turbo te loggen. Alles voelde en zag er goed uit dus tunen was volgens hem geen probleem. Moet ik wel zeggen dat ik reeds onder garantie al zo'n 25K met mijn derde koppeling set rijd (ivm met een vreemd piepend geluid bij optrekken in de een bij warme motor en flinke belasting). Maar omdat de verlengde garantie bij 100K afloopt en de zomervakantie met CV er aan staat te komen heb ik er ook voor gekozen om de boel preventief aan te laten pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Alfred

Nieuw lid
Ik heb recentelijk mijn 1.4 TSI DSG 7 140 PK met 90K ook laten behandelen (zie een paar pagina's terug). Rico heeft eerst een proefrit gemaakt om de status van de DSG (koppelingen ) en oa de turbo te loggen. Alles voelde en zag er goed uit dus tunen was volgens hem geen probleem. Moet ik wel zeggen dat ik reeds onder garantie al zo'n 25K met mijn derde koppeling set rijd (ivm met een vreemd piepend geluid bij optrekken in de een bij warme motor en flinke belasting). Maar omdat de verlengde garantie bij 100K afloopt en de zomervakantie met CV er aan staat te komen heb ik er ook voor gekozen om de boel preventief aan te laten pakken.
Bedankt voor je reactie Tuur71. Al je derde bak? Dan heb ik kennelijk meer geluk gehad. Hopelijk is de mijne ook geschikt om te tunen. Hopelijk lukt dat nog voor onze zomervakantie :nailbiting:
 

Mr. Horizon

Senior Member
JIPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Moderators, dit is geen schreeuwen, dit is JUICHEN :yeehaa:
Ik ging met een benzine auto heen en kwam terug met een diesel. Wat een trekkracht!
Heren van TVS: Chapeau!

Plaatjes zeggen meer dan woorden: Voor en Na
 

Bijlagen

  • skoda octavia original RON 95-RON98 mix.pdf
    100,2 KB · Weergaven: 29
  • skoda octavia stage II RON 95-RON98 mix.pdf
    100,1 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Mooie cijfers @Mr. Horizon :thumbsup:

Verbazend wat de blokken eigenlijk standaard al doen 1.4TSI opgave is 140pk/250NM gemeten 155pk/276Nm. Niet slecht voor die apparaten. Bij welke km stand is gechipt?
 

ertromp

Forumguru
Er is veel mogeljk, uit een 1.8 tsi haal je ook 250 pk en ruim 400 Nm. Zonder mods.

De 400Nm lijkt me erg enthousiast

Wat JD cijfers:
Na tuning 240pk en 370Nm en voor een DSG-7 standaard dan 330Nm Ook een Vagtechniek gaat tot 370Nm met standaard tuning. Desalniettemin indrukwekkende cijfers blijven het wat uit die blokjes geperst wordt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan