GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tuur71

Senior Member
TIP:
Mocht je dan toch in Varsseveld zijn, vraag dan gelijk of ze je start-stop functie om kunnen coderen. Wat houdt dit in? Nou, dan is je start-stop standaard UIT, maar als je op de knop drukt activeer je hem juist.
Omgedraaide functie dus! Vers van de pers en dus pas sinds afgelopen week toepasbaar!

Jammer dat ik dat niet wist toen ik er na jou was. Had dat ook graag gehad. Ben al lang opzoek naar codes (heb zelf een kabel en SW) om default om te zetten maar kan die voor MQB niet vinden. En om er weer voor terug te rijden..... wist overigens niet dat ze ook dit soort "tuning" aanboden bij TVS.
 

BaSsDruM

Senior Member
Ik wil me graag inschrijven, maar voorlopig heb ik nog geen reply gehad van Rico op mijn specifieke vragen...
 

Sportline

Senior Member
Vandaag was mijn Fabia RS aan de beurt bij TVS, hoewel ik eerst alleen voor de DSG optimalisatie ging was de verleiding erg groot om dit te combineren met een chip op maat. Na overleg heb ik toch maar voor het complete pakket gekozen, gelukkig zonder spijt! Wat een verschil vergeleken met de standaard afstelling! De DSG7 schakelt nu veel mooier en heeft een betere timing, ook de chip op maat is duidelijk voelbaar ook al is er +- 30 pk bij gekomen. De motor pakt het nu nog sneller en mooier op, het voelt nu als één geheel wat op elkaar aansluit. Met 210pk mag ik nu zeker niet klagen ;)

Al met al een geslaagde dag, van 11.00 tot 14.15 zijn ze bezig geweest. Eten en drinken mocht je zo pakken en je werd keurig op de hoogte gehouden ondanks de drukte, het zijn vaklui die weten waarover ze praten en hun passie met jou delen! Perfectie is hun motto en dat is te merken, complimenten aan TVS!
 
Laatst bewerkt:

Ridley

Forumguru
Maar 30pk? Dat is bijna een toename van 20% op je standaard vermogen. Volgens mij mag je dan niet spreken van 'maar' hoor! Lekker hoor!
 

Rosinfield

† In Memoriam
ok, speciaal een beetje rekening gehouden met de DSG7? Mijn interesse omdat ik bij een volgende auto met wat meer vermogen ook weer iets dergelijks zou overwegen wellicht
 

Sportline

Senior Member
Niet speciaal rekening mee gehouden, de DSG is nu zo afgesteld dat de levensduur langer is geworden. De eerste versnelling word nu meer gebruikt als voorheen, ook schakelt hij minder snel op en schakelt hij eerder terug. De verhoudingen zijn nu veel mooier geworden.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, ik ken het. Rijdt een stuk prettiger. En de stand kun je nu neem ik aan ook prettiger gebruiken zonder onnodig lang doortrekken
 

CDK

Forumguru
Nog 1.5 week om deel te nemen aan deze groupbuy, officieel tot en met 31 mei, maar de poll sluit op 1 juni rond het middaguur ( speciaal voor mensen die moeilijk knopen kunnen doorhakken:deuk: ) momenteel reeds 36 deelnemers :bloemen:
2 mensen hebben wel ja geklikt @Kiswum en @rvbentum, maar reageren niet op PM en 2 leden die met 2 auto's deelnemen, waardoor de stand op de teller toch correct is :jaja: Heb je niet (op tijd) geklikt of reageer je niet op PM dan pis je naast de pot, helaas pindakaas. Op 1 juni die ik de laatste en definitieve lijst in bij TVS en daarna zit mijn taak er op :yeehaa::cheer:
 

Joh@n

Forumguru
Ik ben nog een beetje in dubio (en het aan kijken hoe de huidige DSG setup mij bevalt). Het omprogrammeren van de start/stop functie is sowieso iets wat ik wil, maar ook net ff later schakelen en vooral eerder terugschakelen zou ik fijn vinden. Sommige rotondes pakt hij nu in 4 en in drukker 80km/h verkeer blijft hij te lang in 6/7 hangen voor het mooie. Zijn dat typische dingen die met DSG tuning worden verholpen?
 

CDK

Forumguru
Precies wat je zegt @Joh@n, die dingen worden dan aangepast en uiteraard ook de langere 1 zodat je niet continu slippend in de 2 in de file of bij verkeerslichten wegrijd.
 

Frup

Forumguru
Zojuist terug van TVS.
Ik ging voor 'Standaard chip'. Maar het bleek dat wegschrijven van de EGR hierbij niet mogelijk was. Dus werd het voor mij toch 'Chip op maat', waarbij dat wél mogelijk was. 70€ extra. Dus ik had thuis weer wat uit te leggen.
Na een keurige uitleg, koffie en paar koekjes, een paar uur later de proefrit. Het was maar een blokje rond, maar ik kon toch wel verschil merken.
Toen ik vroeg om het rapport (want incl. bij 'op maat') was er even onduidelijkheid dat die inderdaad inclusief was.
Echter bleek na afloop van de test het rapport zoek .... Die ontving ik echter ook zojuist per mail van TVS.

Terug naar huis was het verschil goed merkbaar: extra paardjes in het vooronder en extra koppel.
Bovendien, en zeker na de sjoemelupate, duidelijk minder verbruik. Ik houd daar geen statistieken van bij, maar ik gok op een verschil van zo'n 0,5 l/100km.

Al met al dus een heel geslaagd bezoek.
Komende van 140 pk en 320 Nm:
xpdhpmqy8wrdb.jpg
 
Laatst bewerkt:

Alfred

Nieuw lid
Zojuist terug van TVS.
Ik ging voor 'Standaard chip'. Maar het bleek dat wegschrijven van de EGR hierbij niet mogelijk was. Dus werd het voor mij toch 'Chip op maat', waarbij dat wél mogelijk was. 70€ extra. Dus ik had thuis weer wat uit te leggen.
Na een keurige uitleg, koffie en paar koekjes, een paar uur later de proefrit. Het was maar een blokje rond, maar ik kon toch wel verschil merken.
Toen ik vroeg om het rapport (want incl. bij 'op maat') was er even onduidelijkheid dat die inderdaad inclusief was.
Echter bleek na afloop van de test het rapport zoek .... Die ontving ik echter ook zojuist per mail van TVS.

Terug naar huis was het verschil goed merkbaar: extra paardjes in het vooronder en extra koppel.
Bovendien, en zeker na de sjoemelupate, duidelijk minder verbruik. Ik houd daar geen statistieken van bij, maar ik gok op een verschil van zo'n 0,5 l/100km.

Al met al dus een heel geslaagd bezoek.
Komende van 140 pk en 320 Nm:
xpdhpmqy8wrdb.jpg
Als a-technicus: wat is het verschil tussen DIN-vermogen en wielvermogen? Met welke moet je nu de vergelijking maken met de oorspronkelijke 140 pk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan