b_p1982
Nieuw lid
Hallo Forum-leden,
Sinds enkele weken merk ik met mijn Fabia II Greenline dat hij slecht(er) trekt. Als ik het gas intrap en bij 2000 toeren ben, merk je dat de turbo hem oppakt, neus gaat iets omhoog en er is trekkracht, maar na nog geen seconde stopt dat weer en begint het gloeispiraaltje te branden. Even uitgelezen en P0299.
Gisteravond op terugweg van vakantie, ja hoor....roetfilter symbooltje. Helemaal geen power en veel verbruik. Na circa een 20 minuten, vlak voor ons huis, begint de auto te schokken en even later is het roetfiler symbooltje weer weg. Ook niet te vinden bij uitlezen....goed toch? Heeft hij hem uiteindelijk toch schoon gekregen?!
Vandaag even stationair laten draaien een tijdje en nu ook P2564 erbij. Dit gebeurde vlak nadat ik een klik in de N75 hoorde. Deze N75 wordt ook erg warm trouwens. Verder hoor ik ergens links achteraan, dus bij het brandschot (ik sta naar het motorblok gericht) een soort gekwaak elke zoveel seconden, beter kan ik het ook niet omschrijven. Veder is de onderste dikke luchtslang vanaf de turbo heel erg nat (van de olie).
Heb al gelezen om de G71 en N75 te vervangen: prima zelf te doen
Verder kan de turbo vastzitten: hoe kan ik dit checken?
gelezen dat je in aanvoer luchtslang 50/50 water met ethanol kan spuiten om los te krijgen: aan te
raden?
Verder kan de luchtslang naar turbo lek zijn of ander slangen: hoe te checken?
Ook heb ik gelezen dat het 1 of ander ventiel onderaan de turbo kan zijn, maar dat filmpje ging over een andere VAG 1.2 TDI motor, heeft mijn turbo die ook?
Ik ben even zoekend waar ik het beste kan beginnen, liefste natuurlijk met dingen die ik kan controleren zonder eerst dingen te moeten bestellen, duurt lang, want bestel ik uit duitsland.
Suggesties?
Alvast bedankt,
Bart
Sinds enkele weken merk ik met mijn Fabia II Greenline dat hij slecht(er) trekt. Als ik het gas intrap en bij 2000 toeren ben, merk je dat de turbo hem oppakt, neus gaat iets omhoog en er is trekkracht, maar na nog geen seconde stopt dat weer en begint het gloeispiraaltje te branden. Even uitgelezen en P0299.
Gisteravond op terugweg van vakantie, ja hoor....roetfilter symbooltje. Helemaal geen power en veel verbruik. Na circa een 20 minuten, vlak voor ons huis, begint de auto te schokken en even later is het roetfiler symbooltje weer weg. Ook niet te vinden bij uitlezen....goed toch? Heeft hij hem uiteindelijk toch schoon gekregen?!
Vandaag even stationair laten draaien een tijdje en nu ook P2564 erbij. Dit gebeurde vlak nadat ik een klik in de N75 hoorde. Deze N75 wordt ook erg warm trouwens. Verder hoor ik ergens links achteraan, dus bij het brandschot (ik sta naar het motorblok gericht) een soort gekwaak elke zoveel seconden, beter kan ik het ook niet omschrijven. Veder is de onderste dikke luchtslang vanaf de turbo heel erg nat (van de olie).
Heb al gelezen om de G71 en N75 te vervangen: prima zelf te doen
Verder kan de turbo vastzitten: hoe kan ik dit checken?
gelezen dat je in aanvoer luchtslang 50/50 water met ethanol kan spuiten om los te krijgen: aan te
raden?
Verder kan de luchtslang naar turbo lek zijn of ander slangen: hoe te checken?
Ook heb ik gelezen dat het 1 of ander ventiel onderaan de turbo kan zijn, maar dat filmpje ging over een andere VAG 1.2 TDI motor, heeft mijn turbo die ook?
Ik ben even zoekend waar ik het beste kan beginnen, liefste natuurlijk met dingen die ik kan controleren zonder eerst dingen te moeten bestellen, duurt lang, want bestel ik uit duitsland.
Suggesties?
Alvast bedankt,
Bart