Golf variant 2.0 TDI of Skoda Superb Combi clever edition 1.6 TDI

leon-cupra

Forumguru
De Columbus is toch de mooiere tov de Amundsen hoor.
En wat is de meerwaarde van "mooier" zijn? Het scherm is gewoon iets groter en heeft een harde schijf ipv sd-kaart.
Hebben hier in twee wagens amundsen gehad, heb nooit gedacht " dju, had ik maar de columbus". De amundsen doet even goed zijn werk.

@SkodaNoob , over de uitvoering zeker niet twijfelen. De clever edition is gewoon een zeer dikke uitvoering. Dat het gebasseerd is op een ambition maakt in dit geval zeer weinig uit want hij heeft quasi 99% van de style uitvoering en nog zoveel meer.

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Heb nu de Amundsen en ben echt wel heel erg happy met die fysieke draaiknoppen. Probeer zo min mogelijk dat scherm aan te raken, allergisch voor die afschuwelijke vingerafdrukken.......

MaxN

Donateur
En aangezien steeds meer mensen gebruik maken van Android Auto of Apple Carplay is het ook minder van belang welke radio je hebt voor navigatie en/of muziek. Dan is het alleen van belang dat de auto dit ondersteunt.

Okki

Forumguru
... is het ook minder van belang welke radio je hebt...

toch jammer hoor...zelfs thuis heb ik altijd de radio aanstaan. Met Ziggo wordt het radiosignaal nog wel doorgegeven via de kabel maar bij KPN bijvoorbeeld niet meer. Je moet straks echt alles via je smartphone doen...

MaxN

Donateur
:ot:Ziggo stopt daar komend jaar ook mee!

Maar het is helaas zo dat steeds meer mensen audio streamen. Wij hebben geen Smartlink dus geen mogelijkheid hiervoor met de MIB1, maar wij hebben wel altijd de radio aanstaan.

MarcoO2

Forumguru
Dit gaan we moeten rapporteren ... zeker voor een skodaforum ... levenslange ban .... :D:D;)
Hahaha ik heb dit forum al jaren als Seat-rijder overleefd, zal me nu in m'n VW-tijd ook wel lukken denk ik ;)
Want volgens mij is de clever edition gebaseerd op de ambition business. Dan vraag ik me af of je met de highline van golf niet een vele dikkere auto hebt qua opties e.d.
Ik zie je telkens deze vraag stellen. Pak een excel, zet eea op een rijtje, kijk wat JIJ belangrijk vind en hak op dit punt de knoop door. Hoef je vervolgens alleen nog maar te kijken wat je mooi vind (dat is toch uiteindelijk JOUW keuze) en hoe het rijdt. En daar zit bij de Superb en de Golf echt nog wel een hoop verschil tussen, niet alleen qua motorisering, maar ook qua rijgedrag. Ik vind de standaard vering van de Superb ruk. Met name het nadeinen en het klappen op korte oneffenheden zoals drempels en uitritten vind ik zeer hinderlijk. De Golf heeft dat niet.

Ik heb er nu 4 jaar in Golf Variant 2.0 TDi opzitten en motorisch is het een prima auto, kwalitatief vind ik het echt slecht. Dit is qua kraakjes, piepjes etc. echt de slechtste leaseauto die ik gehad heb.

Jewepe

Forumguru
Ben benieuwd hoe de 120 pk bevalt. Probeer vooral ook eens op de snelweg van 100 naar 130 km/h te accelereren. Dat was in de zesde versnelling echt dramatisch bij mijn Passat. Ik schat in dat ingeval van de Superb de DSG twee keer terugschakelt. Moet je maar kijken of dat zo is en of je dat prettig vindt. Kan je met 120 pk uit de voeten, dan voor de Superb gaan (zelf twee jaar één gehad), puur vanwege de ruimte. Zo niet, lekker de Golf nemen. Ietsjes kleiner, maar toch stiekem wat beter afgewerkt (merk ik ook bij mijn Passat).

SkodaNoob

Actief lid
Comfort. Dat is waar ik in beland ben. De stoelen. Heerlijk, de wegligging, vering was prima (jullie zijn de v40 niet gewend!!!).

Deze had wel de canton speakers dus hoop niet dat ik te erg verwend ben.

Start stop bij stoplicht vond ik irritant. Maar kan ik mee leven. Ook kan ik leven met front assist. Als je hem uitzet houdt je melding in beeld dat je hem uit hebt gezet. What the fuck

120 pk met dsg is eigenlijk wwl gewoon goed. Snel genoeg van 80 naar 100, van 100 naar 130 niet kunnen proberen.

Wel echt stille auto. De Volvo is eigenlijk gewoon herrie versus deze.

Wat een luxe tov de golf. Volledig relaxed de auto uit gestapt waar de v40 echt een wat meer levendiger is. Blijkbaar houd ik zelf wat meer van comfort haha

O ja, ik kan ook een Octavia combi 1.6 tdi krijgen, style business met virtual cockpit, wit en sunset.

Mis ik wat?

leon-cupra

Forumguru
Als je een Superb kan kiezen zou ik zeker niet voor de octavia kiezen. Hier thuis allebei gehad. De superb staat echt wel en paar stappen hoger dan de octavia. Niet dat de octavia een slechte wagen is, integendeel, maar als je de keuze hebt ... ik zou het wel weten.

En virtual cockpit, leuk in het begin om er wat mee te spelen en te "showen" aan kennissen maar voor de rest ... puur gadgetgehalte.

SkodaNoob

Actief lid
Als je een Superb kan kiezen zou ik zeker niet voor de octavia kiezen. Hier thuis allebei gehad. De superb staat echt wel en paar stappen hoger dan de octavia. Niet dat de octavia een slechte wagen is, integendeel, maar als je de keuze hebt ... ik zou het wel weten.

En virtual cockpit, leuk in het begin om er wat mee te spelen en te "showen" aan kennissen maar voor de rest ... puur gadgetgehalte.

Precies .. en wat een luxe voel ik in die Superb zeg. Mejezus...
Je zit gewoon te cruisen vind het allemaal wel prima...

Zon Audi RS6 zou zowel snel als cruisen zijn .. maar dit was ook wel echt genieten

Bovenaan Onderaan