Golf of Octavia break/combi

vleier

Forumguru
Oke ik ga wel ff naar het grote onzin topic.

en je hebt gelijk maar na verloop van tijd merk ik ook dat het een beetje vervelend kan worden. een reactie die daadwerkelijk met de topic te maken heeft staat soms 2 pagina's terug. dus dat werkt ook niet.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb wel Golf gereden als ruilauto bij reparaties, maar een oudere versie, volgens mij de 4 of de 5. Meteen ook een bekeuring, rap was die Golf wel. Kwaliteitsbeleving was ik nog niet zo mee bezig toen. Kinderen had ik ook nog niet, dus de ruimte was prima ;)
 

vleier

Forumguru
Ik heb de Golf 4 1.4 gehad. Olie verbruik alsof het niets was (1 op 600 km) en was ook nog eens niet voorruit te branden.
Mijn broertje heeft nog een Golf 3 1.6 (vol deuken en gekocht voor 500 euro) en die blijft maar lopen. Hij heeft er in totaal 300 euro aan uit gegeven in 3 jaar tijd. Door heel Nederland gereden mat dat blik roest op wielen en hij haalt ook gewoon alles.
 
lol, een paar dagen niet meer gevolgd, iets te druk op het werk. Nee, geen hond in huis en slechts 1 kind (buiten de vrouw en mezelf)
Net vandaag zag ik de aankondiging van de facelift. Buitenkant vind ik terug richting oost-blok type gaan en spuuuuglelijk. Maar dat is smaak. Die nieuwe columbus is wel netje, behalve een absolute no-go, en dat zijn aanraak-knoppen (lang leve stuurbediening dan)
Nu geen 1 van de dealers had dit gemeld een 2 weken geleden en de 'speciale' actie van de Golf laat mij vermoeden dat als je nu tekent je als laatste nieuw liefhebber bedrogen uitkomt. Eens wachten tot het autosalon in Brussel dus.
Trouwens een facelift van de Seat Leon werd trouwens deze week ook voorgesteld, ... allemaal op hetzelfde moment uitgekomen in 2012/13 en voor mij dus verdacht.
 

ertromp

Forumguru
Ook super inderdaad de Golf R32 en "gewoontjes" tja dan zou ik ook geen Skoda van welk type dan maar gaan rijden want dan zit je ook niet in de categorie speciaal.
Voor dat laatste moet je naar bijvoorbeeld Honda maar of die met een Civic type R station komen?
 

B.Stuurder

Forumguru
Bij Skoda betaal je niet zo'n bedrag voor een Golf klasse auto en dan nog 13 in een dozijn rijden qua uiterlijk. De GTI Competition is ook wat opgeleukt.
 

ertromp

Forumguru
Bij Skoda betaal je niet zo'n bedrag voor een Golf klasse auto en dan nog 13 in een dozijn rijden qua uiterlijk. De GTI Competition is ook wat opgeleukt.
De klasse/afwerking van een Golf haalt de Skoda (helaas) niet en linksom of rechtsom het prijsverschil zit echt in dat soort zaken.
En rijd nu maar eens op de NL wegen inmiddels is het ook 13-in-in een dozijn voor Skoda en vooral de O3 geworden
 
Bij Skoda betaal je niet zo'n bedrag voor een Golf klasse auto en dan nog 13 in een dozijn rijden qua uiterlijk. De GTI Competition is ook wat opgeleukt.

Daarmee dat zo'n RS nog steeds een gouden deal hier is in Belgie. .... ik heb nog steeds niets besteld. De eeuwige twijfelaar, maar ik denk dat ik voor zo'n bedrag wel het recht heb om rationeel te denken en mijn tijd hiervoor neem.
Er zijn altijd auto's , er zijn altijd aanbiedingen en als laatste waar ik altijd om lach, de opendeurdagen. Net alsof ze op de andere dagen de deur niet opendoen.
Ondertussen heb ik mijn horizon ook verbreedt en zie ik dat je in Duitsland geimporteerde auto's van Polen kan kopen die een pak goedkoper zijn, van dezelfde band afkomen, en waar er dan toch nog wel even officiele extra 2 jaar waarborg opzit. Dat laatste zit mij vooral dwars bij de EU merken hier en dealers die hier nog nooit van hebben gehoord.
 

leon-cupra

Forumguru
Zitten in Duitsland idd redelijk wat bedrijven die aan eu-import doen. Nieuw bestellen volgens jouw wensen tegen ferme kortingen. 1 groot nadeel: hééél lange leveringstermijnen. Als je met een oude wagen rijdt en de waarde maakt toch niets meer uit, gaat dit minder vervelend zijn maar heb je een recentere wagen die je dan nog eens particulier moet verkopen en dan direct dient af te geven ... en dan paar maandjes zonder wagen zitten?
 
Zitten in Duitsland idd redelijk wat bedrijven die aan eu-import doen. Nieuw bestellen volgens jouw wensen tegen ferme kortingen. 1 groot nadeel: hééél lange leveringstermijnen. Als je met een oude wagen rijdt en de waarde maakt toch niets meer uit, gaat dit minder vervelend zijn maar heb je een recentere wagen die je dan nog eens particulier moet verkopen en dan direct dient af te geven ... en dan paar maandjes zonder wagen zitten?


Toch al een paar gevonden die in stock, onmiddelijk leverbaar en zelfs redelijk full option of zelfs zaken op die hier gewoon niet te kriigen zijn. Anderen idd 4 a 5 maand wachten op een nieuwe zelf gemaakte configuratie Als ik zo een verdeler aanschreef kreeg ik de melding dat er her en der stock was waar ze over 2 weken konden over beschikken.
Heb er nu 1 gevonden die een goede 250km van Antwerpen zit en die 94 uiterst positieve feedbacks heeft. Deze heeft een stuk of 20 Golfjes staan en een paar Octa's.
Voor diegene die wat tijd teveel hebben en graag dromen even op mobile.de wat virtueel winkelen.

De vw dealer hier geeft trouwens geen .... meer over wat je hem te bieden heeft. In de 2 keer dat ik bij de dealer was werd er zelfs niet echt de moeite gedaan om een overname prijs te geven, zo erg is het gesteld.
Met de prijs in het buitenland en als je niet het onderste uit de kan wil halen, tijd tijd en nog eens tijd, denk ik best dat je naar een opkoper belt die dan voor duizend euro minder de wagen komt halen. Als je dan voor 5000 euro minder 1 koopt, en ja ga toch maar eens kijken naar die website, en dan 1000 euro minder terugkrijgt voor de huidige wagen is de eindbalans toch nog in je voordeel.
 

B.Stuurder

Forumguru
De klasse/afwerking van een Golf haalt de Skoda (helaas) niet en linksom of rechtsom het prijsverschil zit echt in dat soort zaken.
En rijd nu maar eens op de NL wegen inmiddels is het ook 13-in-in een dozijn voor Skoda en vooral de O3 geworden

Je hebt gelijk, maar dat weerlegt mijn punt niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
En wat gewoontjes zo om te zien.
Ik zou 'm wel willen, maar dan zo goed mogelijk vermomd als een brave-huisvader-modelletje. Optisch "terug-getuned" dus.
Dat kan verrassingen opleveren voor toch aardig wat snelle boys :) en zal tegelijkertijd het diefstalrisico verkleinen...
 
Bovenaan Onderaan