Dag heren dames.
Ik heb vorig jaar al een maand met een Octavia Combi Ambition 2.0TDI gereden. Een maand omdat toen de werkgever en ik het dus niet zo goed samen konden vinden, dus vriendschappelijk uit elkaar. Gelukkig dat ik mijn 8 jaar oude Jetta had bijgehouden. Daar staat nu 193.000km op de teller en binnen 2 jaar mag die niet meer in de Lage emissie zone in Antwerpen binnen en dus doe ik geen kosten meer.
De zoon is 11 jaar en een grote koffer voor een fiets is ook wel handig. Dus variant, combi it will be.
Nu mijn ervaring was dat de Octa een snelle en lichte auto was. Maar nu komt het. Ik had volgens mij de optie lendensteun genomen, maar ik had constant lage rugpijn. Ben 1m83 (en krimpende) en weeg rond de 90 a 95kg. De speakers vond ik ook matig. Treble kompleet op negatief en dan ging het nog een beetje maar ook was het dat weer niet.
Omdat ik nu minder km ga doen en je hier gewoon genekt wordt als je een diesel hebt, dank u Belgische roverheid om mijn huidige auto waardeloos te maken, zou ik dus voor een 1.4TSI opteren.
Nu praat ik meestal niet graag met verkopers en dat is de afgelopen weken weer eens terug bewezen dat een hoog gehalte niet weet wat ze eigenlijk verkopen. Eigenlijk erg als er maar een paar modellen zijn.
Nu ben ik terug naar de Skoda dealer geweest naar een in mijn ogen prima verkoper maar ervaring en kennis van jullie hier is een plus punt.
Hij heeft mij een style aangeraden (1.4TSI 110KW) omdat daar betere stoelen zouden inzitten dan in de ambition. In de Golf highline zitten zeker zeer goede zetels in, dat weet ik zeker. Iemand ervaring daarmee?
Tja, Canton stond alvast aangevinkt. Blijkbaar is het enigste dat niet aangevinkt is geweest de trekhaak en het panoramisch open dak.
De grap is dat een RS, beetje stiekem mijn droomwagen in aankoop maar 1200 euro zou verschillen, maar daar wil je ivm rijtaks, inschrijving etc niet voor betalen in Belgie.
Nog iets waar ik geen exacte info van vind is de ophanging achteraan. Bij de Golf zou ik terugvallen op de 125pk ipv de 150pk van de Octa. Daar wist de verkoper ook niet of dit een multi-link is of niet.
Zit er in de 110KW nu een multi-link of niet?
Sorry voor de lange tekst, maar als ik nu iets koop moet het wel mijn zin zijn. Achteraf heb je alleen maar spijt.
Ik heb vorig jaar al een maand met een Octavia Combi Ambition 2.0TDI gereden. Een maand omdat toen de werkgever en ik het dus niet zo goed samen konden vinden, dus vriendschappelijk uit elkaar. Gelukkig dat ik mijn 8 jaar oude Jetta had bijgehouden. Daar staat nu 193.000km op de teller en binnen 2 jaar mag die niet meer in de Lage emissie zone in Antwerpen binnen en dus doe ik geen kosten meer.
De zoon is 11 jaar en een grote koffer voor een fiets is ook wel handig. Dus variant, combi it will be.
Nu mijn ervaring was dat de Octa een snelle en lichte auto was. Maar nu komt het. Ik had volgens mij de optie lendensteun genomen, maar ik had constant lage rugpijn. Ben 1m83 (en krimpende) en weeg rond de 90 a 95kg. De speakers vond ik ook matig. Treble kompleet op negatief en dan ging het nog een beetje maar ook was het dat weer niet.
Omdat ik nu minder km ga doen en je hier gewoon genekt wordt als je een diesel hebt, dank u Belgische roverheid om mijn huidige auto waardeloos te maken, zou ik dus voor een 1.4TSI opteren.
Nu praat ik meestal niet graag met verkopers en dat is de afgelopen weken weer eens terug bewezen dat een hoog gehalte niet weet wat ze eigenlijk verkopen. Eigenlijk erg als er maar een paar modellen zijn.
Nu ben ik terug naar de Skoda dealer geweest naar een in mijn ogen prima verkoper maar ervaring en kennis van jullie hier is een plus punt.
Hij heeft mij een style aangeraden (1.4TSI 110KW) omdat daar betere stoelen zouden inzitten dan in de ambition. In de Golf highline zitten zeker zeer goede zetels in, dat weet ik zeker. Iemand ervaring daarmee?
Tja, Canton stond alvast aangevinkt. Blijkbaar is het enigste dat niet aangevinkt is geweest de trekhaak en het panoramisch open dak.
De grap is dat een RS, beetje stiekem mijn droomwagen in aankoop maar 1200 euro zou verschillen, maar daar wil je ivm rijtaks, inschrijving etc niet voor betalen in Belgie.
Nog iets waar ik geen exacte info van vind is de ophanging achteraan. Bij de Golf zou ik terugvallen op de 125pk ipv de 150pk van de Octa. Daar wist de verkoper ook niet of dit een multi-link is of niet.
Zit er in de 110KW nu een multi-link of niet?
Sorry voor de lange tekst, maar als ik nu iets koop moet het wel mijn zin zijn. Achteraf heb je alleen maar spijt.