Golf of Octavia break/combi

... Ook met een 1.8 laat je veel wagens al achter en tunen is ook een optie. Kwestie van rekenen, wat kost een RS inclusief bijkomende kosten en wat kost een 1.8. Het verbruik van de 1.8 ligt echter niet zo heel ver van dat van de RS af.

Laat ons het bij een 1.4 of een RS houden. Het is zo al verschrikkelijk genoeg :-)
 

Goofy@5E

Forumguru
Ga gewoon naar een skoda dealer, en vraag naar een proefrit in Kortenberg, je mag een uurtje met ene gaan proefritten, doe dit nog eens maar met een rs, ben benieuwd naar wat je bevindingen gaan zijn, maar ik denk da ik het antwoord al ken,
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik zit nu met de 1.4 op 1200 euro af van een RS. Zou het dan niet logischer zijn om een RS te nemen met de super stoelen. 9 op 10 D'ieteren kennende is de 1.8 nog duurder dan de RS mits de nodige opties.
Ja in België is dat anders. Belastingen zorgen hier voor een ander beeld. Niet bij stilgestaan.
 
Ja in België is dat anders. Belastingen zorgen hier voor een ander beeld. Niet bij stilgestaan.

Geloof me, sommige verkopers snappen er niets van. Het hangt er dan ook nog van af of het een leasing is en of je in het Vlaams, Brussels of Waals gewest woont. Verwarde Belgen, ja ze zijn er en ik denk dat je het ons niet kan kwalijk nemen.
Gelukkig snap ik de bijtelling dan weer niet.
 

leon-cupra

Forumguru
? Waarom? Gulden middenweg?
Van de gulden middenweg heb je in het geval van een wagen steeds spijt. Voor een fractie meer heeft TS zijn "droomwagen", daarvoor ga je toch niet de gulden middenweg nemen. En je zegt het zelf, verbruik is hetzelfde, de grootste bepalende factor, dus waarom zou je dan in hemelsnaam voor de 1.8 gaan. In belgie is de 1.8 trouwens in herverkoopwaarde absoluut niet interessant.

En b.stuurder, wees eerlijk, moest je de vRS nog hadden kunnen bestellen, had er bij jou op de oprit een vRS gestaan en geen 1.8 ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
b.stuurder, wees eerlijk, moest je de vRS nog hadden kunnen bestellen, had er bij jou op de oprit een vRS gestaan en geen 1.8

In mijn hart wel, maar met mijn verstand niet. ;)
In Nederland kan ik de 1.8 met alle mogelijke opties rijden, waar de RS dan echt serieus duur wordt, en voor €1.200 extra heb ik minimaal hetzelfde vermogen.

Maar een RS is in Nederland al heel speciaal, zonder aanpassingen die ik nu wel moet doen.
 
Van de gulden middenweg heb je in het geval van een wagen steeds spijt. Voor een fractie meer heeft TS zijn "droomwagen", daarvoor ga je toch niet de gulden middenweg nemen. En je zegt het zelf, verbruik is hetzelfde, de grootste bepalende factor, dus waarom zou je dan in hemelsnaam voor de 1.8 gaan. In belgie is de 1.8 trouwens in herverkoopwaarde absoluut niet interessant.

En b.stuurder, wees eerlijk, moest je de vRS nog hadden kunnen bestellen, had er bij jou op de oprit een vRS gestaan en geen 1.8 ;)

Ik snap 'm wel. Je hebt het hart en het verstand en soms moet je een compromis sluiten. Als in Nederland de 1.8 interessant is dan ....
Zoals gewoonlijk moet ik de rationele kant ook bekijken en moet de halve trouwboek hier ook mee akkoord gaan. De Belgen zullen wel weten wat ik daar mee bedoel. Nederlanders mogen het opzoeken en zullen dan in de lach schieten.
Nu zoals mijn lotgenoten wel weten is een 'Ja je mag' niet hetzelfde als een goedkeuring.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik snap 'm wel. Je hebt het hart en het verstand en soms moet je een compromis sluiten. Als in Nederland de 1.8 interessant is dan ....
Zoals gewoonlijk moet ik de rationele kant ook bekijken en moet de halve trouwboek hier ook mee akkoord gaan. De Belgen zullen wel weten wat ik daar mee bedoel. Nederlanders mogen het opzoeken en zullen dan in de lach schieten.
Nu zoals mijn lotgenoten wel weten is een 'Ja je mag' niet hetzelfde als een goedkeuring.
Laat haar de folderkes zien van skoda ivm verbruik en ze gaat er niets op tegen hebben ;)
:deuk::deuk:
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik snap 'm wel. Je hebt het hart en het verstand en soms moet je een compromis sluiten. Als in Nederland de 1.8 interessant is dan ....
Zoals gewoonlijk moet ik de rationele kant ook bekijken en moet de halve trouwboek hier ook mee akkoord gaan. De Belgen zullen wel weten wat ik daar mee bedoel. Nederlanders mogen het opzoeken en zullen dan in de lach schieten.
Nu zoals mijn lotgenoten wel weten is een 'Ja je mag' niet hetzelfde als een goedkeuring.

Dat ga ik dan eens opzoeken. Klinkt griezelig!
 
Nou volgens mij heet het bij jullie "trouwen" en hier "onder de duim zitten" :deuk:

Toch vreemd dat dit een universeel 'probleem' is maar waar elke generatie man in trapt. Deze ochtend kreeg ik al het antwoord, lees melding, dat ik maar moest kiezen en er gelukkig mee moest zijn. Zei ze 2 weken geleden bij de Mazda dealer ook, een paar uur later begonnen er al wat bekende signalen tevoorschijn te komen.
 

sitechris

Donateur
Als je voor 1200 euro (als ik dit bedrag in de haast goed gelezen heb) kunt upgraden van een 1.8 naar een RS is dat een no-brainer. Altijd de RS.

De vergelijking Golf of Octavia Combi (bv 1.4 TSI) vind ik ook een no-brainer. Altijd de Golf. De Octavia heeft een minder mooi interieur, de stoelen zitten duidelijk minder en de isolatie is in de Octavia minder op orde. De Octi is wel ruimer en goedkoper. Maar ik zou toch voor de hogere kwaliteit gaan. De O3 is wat mij betreft een stap achteruit ivm de O2. Dat meen ik echt. Bij de O3 merk je aan alles dat ze het rode potlood teveel gebruikt hebben.

De RS is overigens wel een uitzondering. Daar zijn het onderstel en de stoelen wel in orde.
 
Als je voor 1200 euro (als ik dit bedrag in de haast goed gelezen heb) kunt upgraden van een 1.8 naar een RS is dat een no-brainer. Altijd de RS.

De vergelijking Golf of Octavia Combi (bv 1.4 TSI) vind ik ook een no-brainer. Altijd de Golf. De Octavia heeft een minder mooi interieur, de stoelen zitten duidelijk minder en de isolatie is in de Octavia minder op orde. De Octi is wel ruimer en goedkoper. Maar ik zou toch voor de hogere kwaliteit gaan. De O3 is wat mij betreft een stap achteruit ivm de O2. Dat meen ik echt. Bij de O3 merk je aan alles dat ze het rode potlood teveel gebruikt hebben.

De RS is overigens wel een uitzondering. Daar zijn het onderstel en de stoelen wel in orde.

Het is nog erger zelfs, De 1.4TSI die ik heb laten uitrekenen zit 1200 euro onder de prijs van de RS. Dus ik denk dat de 1.8TSI duurder is dan de RS. Prijzenpolitiek is gelijk aan de Europese politiek in Brussel, onbegrijpbaar.
Testritten zullen het dus worden en slapeloze nachten.
Trouwens merk ik dat online prijzen in Duitsland een pak goedkoper zijn. Moet ik ook nog eens checken.
 
Bovenaan Onderaan