Goede service Skoda NL

robvv

Senior Member
Bang is een groot woord, maar er zijn natuurlijk potentieel hele vervelende zaken mogelijk als je overal gecontroleerd kan worden. Bedankt bijvoorbeeld bij een aanrijding, als je dan te hard hebt gereden of te lang achtereen bijvoorbeeld, dat dan garantie wordt geschorst op zaken of zelfs je dekking. Dat wordt het leven heel benauwd hoor, als er altijd iemand kijkt of je wel alles volgens de regels doet.
1948 van G. Orwell?

Door function creep van de ecall zal het daarin resulteren.
 

Skotavia3

Senior Member
Een Qashqai? Dat is een soort Oosterse Renault. Dat is toch dezelfde klasse als een O3?
Dan heb ik zeker een hele goedkope O3.
Een Nissan is wel heel wat anders dan de Renault. Bouwkwaliteit is beter, al hebben ze bij motorenbouw ook missers gemaakt.
De 1.8 van de almera was gewoonweg slecht.
De 1.2 TCE is dezelfde baggermotor als die van Renault, daarboven is het de betere eigen Nissan makelij.
De 1.5 DCI is wel van Renault, al is die eerlijk gezegd beter dan de 1.6 TDI van de VAG.
De Kumquat is gewoon een stuk duurder omdat het een meer populair SUV model is.
De Qasqai is een keer Kumquat genoemd door Jeremy Clarkson bij TopGear, en dat is blijven hangen.
Ik vind ook wel dat auto's soms de meest vreselijke namen meekrijgen.

O3 1.6 TDI 106.000km 1/22 l/km
 

B.Stuurder

Forumguru
Dan heb ik zeker een hele goedkope O3.
Een Nissan is wel heel wat anders dan de Renault. Bouwkwaliteit is beter, al hebben ze bij motorenbouw ook missers gemaakt.
De 1.8 van de almera was gewoonweg slecht.
De 1.2 TCE is dezelfde baggermotor als die van Renault, daarboven is het de betere eigen Nissan makelij.
De 1.5 DCI is wel van Renault, al is die eerlijk gezegd beter dan de 1.6 TDI van de VAG.
De Kumquat is gewoon een stuk duurder omdat het een meer populair SUV model is.
De Qasqai is een keer Kumquat genoemd door Jeremy Clarkson bij TopGear, en dat is blijven hangen.
Ik vind ook wel dat auto's soms de meest vreselijke namen meekrijgen.

O3 1.6 TDI 106.000km 1/22 l/km
Oké, nooit gehoord van de Kumquat, nu ligt mijn interesse ook niet bij Nissan moet ik zeggen. Waarschijnlijk onterecht, maar ik vind het één van de meest fantasieloze merken, uitschieters uitgezonderd. De kwaliteit zal echter best kloppen denk ik ja.
Een Qasqai is toch zo duur niet? Rond de 30K?
 

deusjevo

Forumguru
@MarcoO2

Met 35 a 40 K heb je heel wat Qashqai.
Rij er na 2 Octavia’s nu ruim 2 jaar in en QQ is niet te vergelijken met de Occi qua type auto.
Wel qua prijzen, misschien beginnen ze iets duurder.
Toen mijn laatste Octavia eruit ging was er niet veel keus in SUV - cross overs bij Skoda, alleen de Yeti die toen al redelijk gedateerd was.
De QQ is trouwens een heerlijk reisauto en heb er nooit spijt van gehad.
 

Skotavia3

Senior Member
Mijn budget was 15.000, heb je alleen een 1.2 QQ voor of een diesel met heeeel veel km's of een hoogbejaarde.
Nu ik mijn O3 heb, heb ik absoluut geen spijt.
de 1.2 is van Renault, sommige motoren zijn goed, maar de meeste zuipen olie.
Daartegen wou ik toch een diesel vanwege het sleuren aan de 2e bungalow.
 

dirkie996

Forumguru
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België is heel die Connect een slap geval. Skoda maakt enorme publiciteit met die SOS-knop en info in een oogwenk. Ook met de app's die kijken of je wagen gesloten is, e.d.....
Als je dan 'n splinternieuwe Octi RS ( van 06/17) koopt en bij ontvangst merkt, dat de knoppen zelfs nog niet aanwezig zijn in de wagen:mad:.
De Connect doen werken, om benzinestations, parkings, .... lukte wel eerst, maar nu krijg ik die Connect totaal niet meer werkend. En om nu daarvoor terug 'n afspraak met de dealer te moeten maken, vind ik eerlijk gezegd, tijdverlies.
Dat hele Connect gedoe, Mogen ze voor mijn part stoven.
 

Skotavia3

Senior Member
Oké, nooit gehoord van de Kumquat, nu ligt mijn interesse ook niet bij Nissan moet ik zeggen. Waarschijnlijk onterecht, maar ik vind het één van de meest fantasieloze merken, uitschieters uitgezonderd. De kwaliteit zal echter best kloppen denk ik ja.
Een Qasqai is toch zo duur niet? Rond de 30K?
Toch eens kijken naar een ouwe topgear, staan leuke dingen op, ze hebben geen goed woord over voor de QQ, maar over de Yeti daarintegen.... doen ze een leuke test mee.

 
Bovenaan Onderaan