Goede service Skoda NL

Spector

Forumguru
Zaterdagmiddag, ik was aan het werk en reed schip naar schip toen er een waarschuwing in het scherm kwam dat er drukverlies van de bandenspanning rechtsachter was. Auto aan de kant en snel even de druk gemeten met een handmeter die ik standaard in de auto heb liggen. De spanning was nog niet echt verontrustend laag gezakt, dus doorgereden naar de volgende bestemming. Daar aangekomen ging de telefoon met een anoniem nummer... Skoda Nederland aan de telefoon. Ze hadden opgemerkt dat er een storing gesignaleerd stond in mijn auto. Of ik hulp nodig had vanwege drukverlies van de rechter achterband. Op zich heel blij met deze ondersteuning en service, maar andere kant kunnen ze je dus door de connect services redelijk in de gaten houden. Iemand anders hier nog ervaring mee?

Ik heb trouwens al 3x eerder deze waarschuwing gehad, waarvan 2x ook daadwerkelijk een lekke (langzaam leeglopende) band, maar bij in deze gevallen niet gebeld.
 

MaxN

Donateur
Leuke service, maar miss wel een beetje ongevraagd zo.
Al zullen er legio mensen zijn die gewoon doorrijden natuurlijk.
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor mij nog weer een extra bevestiging dat ik absoluut geen Skoda Connect in mijn auto zou toelaten.
Als ik technische assistentie nodig heb, dan bepaal ik zelf wel of en wanneer ik wie ga bellen.

Ook ik krijg wel eens die waarschuwing - een van de achterbanden heeft zo'n miniem spanningsverlies dat het tot nu toe niet is gelukt om de oorzaak op te sporen. Zolang ik om de 4 à 5 weken even de zaak controleer en op spanning breng is er niets aan de hand, maar als ik het te lang uitstel dan meldt hij zich en is er inderdaad iets van 0,2 bar verlies te meten. Maar aangezien ik de banden standaard iets harder heb dan gemiddeld (2,8 rondom) hoef ik bij een waarschuwing alleen maar even voor de zekerheid te kijken of-ie niet toevallig echt halfleeg is, vervolgens kan ik de rit rustig afmaken en dan thuis even de compressor erbij pakken.
 

Spector

Forumguru
Voor wat drukverlies vind ik het ook wat overdreven, het is voor hun echter niet te zien wat drukverlies is en wanneer je met een platte band staat. Ik weet zelf ook nog niet echt wat ik ervan moet vinden. Op zich niets mis mee mocht er echt een (grote) storing zijn anders dan een lekke band, maar zonder thuiskomer is het in sommige gevallen ook wel weer handig om een beetje hulp te krijgen als je ergens achteraf in staat.
 

EdK

Forumguru
Ze mogen van mij ALLES weten , maar moet niet stiekum gebeuren.....
Vandaar dat ik van begin besloten heb dat ze alles mogen weten wat ze in de klikobak kunnen vinden.
Voor de rest NUL, voor je het weet heb je JA gezegd op uitlaatgassen inademen als test....

derhalve is het dan ook bij mij nog steeds niet geactiveerd, mooi nieuwtje voor degene die me wagen in toekomst van me overneemt !
 

Skotavia3

Senior Member
Ik heb het systeem, dat ik er gratis een jaar bij kreeg, niet geactiveerd. En ik zie hoogstens nog meer reden het niet te doen.
Goedzo,
Ik vind wel meer dingen onzin, de auto wordt e alleen maar onnodig duurder van.
Lichtjes onder de spiegels, ziet er leuk uit, maar eigenlijk gruwel ik van die onnodige luxe.
Dit zeggende, het is wel veruit de meest luxe auto die ik ooit gehad heb.
 

Cordoba

Forumguru
Ze mogen van mij ALLES weten , maar moet niet stiekum gebeuren.....
Vandaar dat ik van begin besloten heb dat ze alles mogen weten wat ze in de klikobak kunnen vinden.
Voor de rest NUL, voor je het weet heb je JA gezegd op uitlaatgassen inademen als test....

derhalve is het dan ook bij mij nog steeds niet geactiveerd, mooi nieuwtje voor degene die me wagen in toekomst van me overneemt !

Als die het activeert krijgt ie een telefoontje dat de auto al x duizend km's heeft gereden voor ie contact heeft gelegd met Skoda, hoog tijd voor een bezoek aan de dealer voor die nieuwe eigenaar. :nono:
 

Horkje

Forumguru
Ik heb er weinig moeite mee.

Qua privacy begrijp ik dat je 1 al je geld cash opneemt omdat je niet wil dat je pingedrag je koopgedrag inzichtelijk maakt. Goh, meneer Horkje, u pint iedere maand 50% van uw geld bij de Gall & Gall en de afhaal Chinees en snackbar kosten ook wel wat zeg.....

Maar die App, ik zie er weinig kwaads in. Of zie ik iets over het hoofd?

Tijdje terug vergeten de auto op slot te doen en kreeg daarvan een melding via de App. Vond dat wel prettig.

Ook inzicht in ritten en de positie van de auto vind ik ook wel handig.

Al die andere zaken zoals storingsmeldingen of waarschuwingen om niet verder te rijden worden waarschijnlijk sowieso wel in de auto gelogd. Ook zonder die App.
 

Canon-Eye

Forumguru
u pint iedere maand 50% van uw geld bij de Gall & Gall en de afhaal Chinees en snackbar kosten ook wel wat zeg.....
Verschil is dat Skoda/Pon de auto heeft geleverd en belang kan hebben bij die gegevens ingeval van problemen, terwijl de bank niet tevens de dokter of ziektekosten- c.q levensverzekeraar is. Daarmee loopt je vergelijking nogal mank...
 

Skotavia3

Senior Member
klopt, een waterklerk in een RS :D. Verder nog een beetje bevrachting van zeeschepen en op- en overslag van bulkgoederen in het Rotterdamse.

Dan rij je vast wel eens over de Neckarweg.
Toeter maar ff als je over de sluis rijdt en er staat een denim-blue O3 combi.
 
Bovenaan Onderaan