GEZOCHT: foto's van een O3 met getinte/geblindeerde ramen :-)

JvE67

Lid
Hi Frankje, nog niet maar ik zal ze volgende week bestellen. Voor de verlagingsvering was al een afspraak gemaakt en die ging dus even voor. Dalijk dus ook de Sonniboy en dan is de auto wel een keertje af...;))
 

Reinierlambers

Actief lid
Ik verwacht binnen een paar dagen de set sunshade panelen afkomstig van superskoda.com .. 5 delige set , te koop voor 110 euro inclusief verzenden. Foto's volgen !
 

Reinierlambers

Actief lid
Het duurde even , maar hier zijn ze dan .. foto's van het door mij bij SuperSkoda.com bestelde setje privacy shades ... 100 eurootjes, maar het ziet er echt wel netjes uit. beetje geprul met het wel of niet gebruiken van de bijgeleverde klemmetjes. Van buiten is het echt aanzienlijk donkerder, van binnenuit nog prima zicht rondom. Het grote voordeel is uiteraard , dat de schermen er zo weer uitgeklikt kunnen worden voor de achterpassagiers.

 

Reinierlambers

Actief lid
Oke dank je voor de uitvoerige omschrijving over de bevindingen; ik neem ze! Veel plezier ermee en dank voor je moeite, toppie!

Graag gedaan .. ik heb inmiddels de plastic clips van het achterpaneel verwijderd , die zijn met dubbelzijdige tape gemonteerd op de ruit , waardoor je net een klein randje ziet aan de buitenzijde. Het paneel heb ik nu tussen de ruit en het kunstof afdekpaneel geklemd , blijft beter zitten EN de afdekking is beter. Let op bij het monteren van de clips in de achterdeuren , ze zijn erg scherp en kunnen de lak beschadigen , klein stukje zwarte installatie tape doet wonderen

Al met al zeker nog geen spijt gehad van deze aankoop !
 

Rolle

Senior Member
Ik ben gisteren mijn nieuwe O3 gaan halen en heb ineens de shades van superskoda geplaatst.

Plaatsing is inderdaad wel even tricky, het paneel voor achterruit inderdaad met de bijgeleverde klemmetjes geplaatst, zonder kan ook maar dan zie je in de binnenspiegel een opening tussen het bovenst stuk van het paneel en de raamlijst. Van buitenaf zie je dit niet.

Ik heb wel de indruk dat ze iets meer inkijk mogelijk maken dan de shades die ik in mijn O2 had (dat waren privacy shades - 2 panelen voor de achterruit)

Vanop een afstandje lijkt het dat de achterste ruiten helemaal zwart zijn.

Foto's volgen later
 

Reinierlambers

Actief lid
@Rolle , als je de kofferklep bedekking losklikt aan de raamzijde , kan je het paneel er precies tussen klemmen .. dan zit het bijna strak tegen de ruit en kan geen kant meer op als je de omlijsting weer terug klikt..
 

Rolle

Senior Member
@Rolle , als je de kofferklep bedekking losklikt aan de raamzijde , kan je het paneel er precies tussen klemmen .. dan zit het bijna strak tegen de ruit en kan geen kant meer op als je de omlijsting weer terug klikt..

Is die bekleding dan makkelijk los en weer vast te klikken?

Hierbij alvast de foto's (van buitenuit)

Voor de shades 01-VoorShades.jpg
Met de shades geplaatst, je ziet de hoofdsteun van de chauffeurszetel nog net. Dat was bij de privacy shades niet zo.

02-NaShades1.jpg 03-NaShades2.jpg
 

Rolle

Senior Member
Hoe ziet zo een tooltje eruit en waar vind ik dat?
Anders misschien best eens passeren bij de garage ofzo.
 
Na het inleveren van de O3 toch maar weer Sonniboys voor mijn S2 aangeschaft (sorry verkeerd topic, ik weet het)
full

full

full

full
 
Vandaag bij de Carglass geweest ivm geblindeerde ramen (baby). Ik zit nu te twijfelen 20 of 30 % lichtdoorlatend omdat wij de komende jaren naar het zuiden rijden. Verder is een prijs van 449 normaal? Voor alle rahmen achter. Alvast bedankt voor het advies.
 

Cherokee

Senior Member
Lijkt mij erg duur. Weet niet welke omgeving je woont, maar voor ramen vanaf de b-stijl betaal je ong €250,=
 

Pendragon

Forumguru
Beetje late reactie (niet zo actief op het forum de laatste tijd) maar ik zou nooit meer voor sunnyboys of zoiets gaan. Ik vind (persoonlijk) folie veel mooier en daarbij vind ik (persoonlijk) sunnyboys niet veilig. Wat als de kids er bij een ongeluk ofzo snel uit moeten. 1) je slaat het glas in, dat kan nergens heen, want de sunnyboys zitten ervoor. 2) voor kleine kinderen zitten ze best heel strak vast en kunnen ze er niet zomaar uit. Ik heb ze gehad in de S2 en de kinderen vonden het ook niks vergeleken met de folie van nu. Geen gekke stipjes om naar buiten te kijken en bij het raam open kun je normaal naar buiten kijken ipv dat die dingen ervoor zitten. Ieder zijn ding natuurlijk, maar doe mij maar folie. Mijn auto is achter 70 of 80% verduisterd en voor 30% dacht ik. Dit omdat anders de overgang van achter naar voor zo groot is.

foto:

IMG_20170617_163026.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

floyd2

Forumguru
sunnyboys niet veilig, je slaat het glas in, dat kan nergens heen, want de sunnyboys zitten ervoor. 2) voor kleine kinderen zitten ze best heel strak vast en kunnen ze er niet zomaar uit. Ik heb ze gehad in de S2 en de kinderen vonden het ook niks vergeleken met de folie van nu. Geen gekke stipjes om naar buiten te kijken en bij het raam open kun je normaal naar buiten kijken ipv dat die dingen ervoor zitten.

Ik ben ook overgestapt naar folie ivm. slecht zicht voor de kinderen schuin door de privacy shades maar over de veiligheid had ik juist mijn bedenkingen bij folie!
Als ik nu mijn raampje intik, dan blijven al die stukjes mooi aan elkaar plakken wat veilig is voor de kinderen.
Echter hoe makkelijk krijg je het raam er dan daadwerkelijk uit?
Ik heb wel eens een filmpje gezien over van die antidiefstalfolie en dat geef je toch te denken.
 

Pendragon

Forumguru
Ik ben ook overgestapt naar folie ivm. slecht zicht voor de kinderen schuin door de privacy shades maar over de veiligheid had ik juist mijn bedenkingen bij folie!
Als ik nu mijn raampje intik, dan blijven al die stukjes mooi aan elkaar plakken wat veilig is voor de kinderen.
Echter hoe makkelijk krijg je het raam er dan daadwerkelijk uit?
Ik heb wel eens een filmpje gezien over van die antidiefstalfolie en dat geef je toch te denken.

Antidiefstalfolie is heel wat anders en zou ik ook nooit willen hebben. De folie die voor verduistering gebruikt wordt houd het breken van de het glas niet tegen en is alleen sterk als het op het raam zit, niet als het raam stuk is.
 
Bovenaan Onderaan