Geurtjes, ozon en accu

Canon-Eye

Forumguru
Dan zou in een copy-shop werken ook gevaarlijk zijn....?
Bij onvoldoende ventillatie wel, ja.
Bij elke simpele laserprinter wordt ook al gewaarschuwd.
Er zijn dus wel veiligheidsvoorschriften en -adviezen, die zwaarder wegen naarmate het printergebruik intensiever wordt in relatie tot de grootte van de ruimte.

Maar er is geen reden om daar al te spastisch over te gaan doen. Sommige bedrijven hebben nu eenmaal de neiging om een beetje door te slaan, maarover het algemeen ben je met toepassen van je gewone boerenverstand per saldo beter af. Maar grotere organisaties durven daar niet meer op te vertrouwen, dus die gaan alles tot in 9 decimalen doodregelen en dat botst nog wel eens met de logica...
 

Captain Hook

Forumguru
Bij onvoldoende ventillatie wel, ja.
Bij elke simpele laserprinter wordt ook al gewaarschuwd.
...

Maar er is geen reden om daar al te spastisch over te gaan doen.

...
Idd!
'Leuk' verhaal in deze (echt gebeurd!)
Bij een voormalig groot bedrijf waar ik werkte, stonden op diverse afdelingen forse MFPs die er makkelijk een paar pakken papier per dag door heen jasten...
En op aandringen van de werknemers zelf, moesten en zouden die printers binnen handbereik geplaatst worden. Want meer dan een paar meter lopen vond men te vermoeiend.
Vervolgens kwam er een personeelsvertegenwoordiger klagen dat er geen afzuiginstallatie boven die MFP was gemonteerd. En die persoon rookte zelf heel veel zware shag, hoeste en rochelde de hele dag door, en was grootverbruiker van, laten we het voorzichtig uitdrukken, het niet zo gezonde voedsel uit het bedrijfsrestaurant. Als die persoon er aan kwam, kon je het al ruiken van een paar meter afstand, nog afgezien van de gele vingertjes...
En die persoon klaagde dat de MFP ongezond zou zijn... WTF?!?:maakmegek::fool:

Ruim een jaar later hadden ze het voor elkaar dat er toch een afzuiginstallatie gemonteerd werd, met een apart afzuigkanaal (duur grapje in een pand wat onder monumentenzorg valt). Die afzuiginstallatie heeft slechts een paar maanden gedraaid en daarna werd 'ie uitgeschakeld.
En waarom? Het geruis van de fans was te storend en niemand had zin/tijd/geld om de filters te vervangen.
Moraal: veel meer mensen zouden hun gezonde verstand eens moeten gebruiken. :koffie:
 

EdK

Forumguru
Het geruis van de fans was te storend en niemand had zin/tijd/geld om de filters te vervangen.
Goh en ik maar denken omdat de afzuig installatie in de winter teveel warmte wegzoog waardoor het koud aanvoelde in het kantoor...
Tsja ik weet dat het niet het bedrijf is waar ik veel kwam waar precies dezelfde cultuur was.
Alleen waren dit moderne panden.... ach ik heb er weer beleg voor op mijn brood mee verdiend...
 
Bovenaan Onderaan