Gestolen velgen

ronru

Lid
Echt shit voor je. En alle adviezen zijn mosterd na de maaltijd. Maar voor de lezers misschien wel waardevol. Het is wat Canon-Eye zegt, preventief denken en handelen maakt de kans dat je zo'n shit ervaring opdoet kleiner. Al is alles wel weer betrekkelijk. Toen men de BMW 5 serie en bepaalde Audi's aantrekkelijk vond om te stelen, en de fabrikanten deze echt goed beveiligden, besloot het dievengilde eerst maar in de woning in te breken, daar de sleutels te pakken, en dan weg te rijden. Dus je auto weg, en je gevoel van je veilige huis kwijt :banghead:
 

CharlesTucker

Forumguru
Beetje domme vraag misschien, maar slotbouten zijn te koop in de Skoda webshop, met als opmerking "De slotbouten zijn alleen los te draaien met de bijgeleverde speciale adapter en hierdoor wordt diefstal van de lichtmetalen velgen bemoeilijkt". De (domme) vraag is nu, hoe speciaal is die speciale adapter, is die voor iedere set anders, en hoeveel % leden van het dievengilde hebben geen probleem met dergelijke slotbouten?
 

Maartenvds

Forumguru
In mijn ogen zoeken ze gewoon de velgen die ze makkelijk los kunnen maken en snel weer weg. Op mijn vorige octavia zaten 8 slotbouten 2 per band. Ik denk dat ik dat weer ga doen.
 

verhulstr

Forumguru
Nu wil ik niet negatief overkomen...maar als ze echt je wielen willen hebben...zowel met of zonder slotbouten vast gezet te hebben...je wielen gaan hoe dan ook mee.
Dieven slaan vaak een passend stuk pijp over je slotbout en draaien zo je slotbout los...

Wat ik wel eens zie gebeuren is dat mensen 4 sets van 4 bouten of 4 sets van 5 bouten aan slotbouten bestellen en monteren :maakmegek:.......aan de andere kant:laugh:.....misschien zo stom nog niet....dan heb je wel minder kans dat ze je wielen stelen. ( wel zelf er voor zorgen dat je niet je slot doppen kwijt raakt)

Maar zwaar ruk...fijn als je je deur uitstapt en je ziet je auto liggen op een stapel stenen :mad: :banghead:
Sterkte met de afwikkeling hier van :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
al goed en wel zo slotbouten,dat is preventief,kan ook zelf problemen hebben met zo bouten,dopje kwijt of nog erger,deze probeer los te doen en draaid kapot.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Slotbouten voorkomen een diefstal misschien niet, maar het werkt wel vertragend.

Als ze dezelfde wielen 10 straten verderop makkelijker/sneller mee kunnen nemen zullen ze dit zeker doen.

Ik gebruik al jaren slotbouten naar alle tevredenheid. Die van McGard zijn ook aan te bevelen.

En inderdaad, het bijpassende dopje niet verliezen. Of in ieder geval de (unieke) code ervan goed bewaren :D.

Succes met de afwikkeling, ik zou er ook kapot van zijn!
 

Horkje

Forumguru
De echte “pro’s” zullen zelfs met slotbouten nog een formule 1 bandenwissel snelheid kunnen benaderen. Geen kruid tegen gewassen zeg maar.....

Desondanks zou ik toch minimaal 1 slotbout per wiel gebruiken.

Maar goed, zwaar ruk natuurlijk. Enorme schade en veel gedoe. Sterkte ermee.
 
Bovenaan Onderaan