Gekocht: Octavia III RS Combi Race Blue

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarrieSkoda

Forumguru
Als de auto’s met ingeklapte spiegels ontgrendeld/gestart worden misschien...? Dan klappen de spiegels namelijk uit en in bevroren toestand is dat funest!
 

Rallye

Forumguru
@HarrieSkoda


Vandaag APK. Alles prima, maar de voorremmen (met name de blokjes) lopen op hun eind (na 109.000km). Dan zou je ook de schijven kunnen doen (mogelijkheid tot trillen), maar die kosten €160,- ex BTW. Achter is nog prima. Ik neem aan dat de schijven voor ook voor de PFL de juiste zijn. Zou je die Brembo schijven met Redstuff ook alleen vóór kunnen monteren?

Edit: ik schrik wel een beetje van de prijs van die Redstuff blokken. €191 voor één zijde?
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Het zijn stevige prijzen inderdaad, dat ben ik met je eens!

PFL/FL voorzijde schijven + blokken zijn hetzelfde. Als ik jou was zou ik Autodoc voor de schijven, en Amazon voor de blokken in de gaten houden.

Je moet het niet morgen in huis willen hebben, maar dan heb je het wel het voordeligste.

Mijn ervaring is dat woensdag de meeste korting gegeven wordt bij Autodoc.

Voor nieuwe spacers houd ik Autodoc ook weer gewoon dagelijks in de gaten, totdat ik denk; dit is de ultieme korting... bestellen!

Ik weet niet of ik schijven+blokken voor en achter afzonderlijk zou vervangen.
Het zou ook mooier staan, als je voor die geperforeerde gaat, dat je voor en achter hetzelfde hebt..?

Succes met je keuze!
 

Rallye

Forumguru
Toch maar niet voor voordelig gegaan. Ik heb er net te weinig verstand van om dat allemaal bij elkaar te krijgen.
Dus anderhalve week geleden de beurt die inmiddels nodig was en de remmen voor. Verder geen bijzonderheden.

Vandaag even eten halen voor de familie. Korte rit, auto is deze week niet veel gebruikt. Maar koud en vochtig, dus achterruitverwarming aan etc. Wil ik wegrijden bij de afhaal. Start hij niet. Conclusie Wegenwacht: accu stuk. Is ook al vijfeneenhalf jaar oud……… best lang voor een start/stop……..Morgen maar eens bellen…..
 

Rallye

Forumguru
Deze week beide rekeningen gekregen:
- beurt, wielenwissel plus opslag en remmen € 1.106,22;
- accu, inleren en loodtoeslag € 211,39.

:nailbiting:

Accu was echt stuk: na de start met hulp van de ANWB heb ik op advies van de ANWB 45km gereden, de auto laadde prima bij. De volgende dag kon ik echter weer de ANWB bellen om naar de garage te kunnen rijden... Met de nieuwe accu geen problemen.

Edit: de oorspronkelijke accu was overigens 6 jaar en vijf maanden oud. De RS is gebouwd op 31 juli 2015 - ik heb hem 11 maanden later gekocht.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Amai.. prijzig, weer een reminder waarom ik maar een eenvoudig 1.6tdi rijd, en geen RS, zulke zaken als remmen kosten toch beduidend meer op een RS.
 

philippe bakker

Forumguru
vooral de rekening aan de pomp ga je het meeste voelen jesko. want dat onderhoud is 1 of 2 keer per jaar. daar ga je geen boterham minder van eten. trouwens alle keren dat ik met mijn rs naar de garage ben geweest was de hoogste factuur 850 euro
 

Rallye

Forumguru
Ik heb inmiddels wel bijna 115.000km op de teller. Juist van het benzineverbruik (overigens de laatste tijd beter dan 1:13, hoewel ik recent, in Duitsland zelfs, een tank vol 98 heb gegooid en net onder de € 100,- bleef) lig ik dan weer niet wakker - daar krijg je lol voor terug.;)
 

Janno

Forumguru
Ik heb inmiddels wel bijna 115.000km op de teller. Juist van het benzineverbruik (overigens de laatste tijd beter dan 1:13, hoewel ik recent, in Duitsland zelfs, een tank vol 98 heb gegooid en net onder de € 100,- bleef) lig ik dan weer niet wakker - daar krijg je lol voor terug.;)

Precies dat inderdaad, betaal graag meer aan benzine als ik er plezier van heb :D

Ik werk 25km verderop en kan in principe de 108 lease auto van de vrouw meenemen, waarmee ik dan gratis kan rijden op haar vrije dagen, maar ik moet zeggen dat ik toch wel vaker mijn eigen auto pak, puur voor de lol :)
 

Rallye

Forumguru
Gisteren een nieuw setje Michelin PS5’s, als vervanging voor de PS4‘s uit september 2018. Wel ff slikken qua prijs (ze zaten deels onder de 1,6mm en dus kon ik niet voor een aanbieding gaan), maar de RS kan er hopelijk weer ff tegen….
 

marwin

Forumguru
Toch weer Michelin... Moet zelf ook aan nieuwe set gezien de originele eerste Pirelli banden nog niet versleten zijn maar wel beginnen te barsten en vlakke kanten krijgen. Maar wat overtuigde jou om weer voor Michelin te gaan, ondanks ze toch niet meer echt in de top 3 van de laatste banden tests staan.



etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
Ik heb ooit ontzettend gezeik gehad met Pirelli’s. Continental cupten snel op één van mijn vorige Octavia’s, net als Bridgestones. Sindsdien koop ik alleen nog maar Michelin.

Jouw testresultaten gaan over een maat grotere banden en testen de PS4, niet de nieuwere PS5. Uit jouw testresultaten blijkt niet waarom de PS4 vierde werd - bij banden kijk ik graag zelf wat de testresultaten zijn. Liever meer grip dan minder lawaai, bijvoorbeeld. De PS5 lijkt vooral minder te slijten, zie https://www.tyrereviews.com/Article/What-is-ACTUALLY-new-with-the-Michelin-Pilot-Sport-5.htm
 

marwin

Forumguru
Goed punt, ik zie inderdaad dat het om de oudere 4 gaan.
Zelf zit ik erg te twijfelen tussen de Michelin PS5’s of Good Year Eagle F1 Asymmetric 6.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan