Geen sportonderstel op Greenline Businessline Combi

serum

Senior Member
Ja, eens. maar een auto met dergelijke prestaties voor 27k is uniek. Zeker in het premium segment waarin Volvo zich begeeft.

Ruimte is het sleutelwoord voor de skoda. (en de hoge instap, zonder sportonderstel) Eerstgenoemde is de reden dat ik voor de O3 ben gegaan.

Is er al iemand de confrontatie aangegaan met de dealer over het manco sportonderstel? Ik heb een brochure van de skoda site gedownload ten tijde van mijn bestellen. (eind december, met de prijzen voor 2014) In deze brochure staat geen disclaimer aangaande de afwijkingen op de levering. Alleen over de BPM, dat deze als richtlijn geldt.

Kan me niet voorstellen dat er een dealer is die je zonder sportonderstel en de vriendelijke groeten+excuusjes van VAG/Skoda/Pon laat gaan. kessy kan achteraf niet ingebouwd worden; met een dergelijk excuus komen ze met de verlaging niet weg. Eibach kost een keer 160e ex aan materiaal.
 

Jstruijk

Senior Member
Overigens vraag ik mij af hoe rechtsgeldig die fijne en in mijn ogen belachelijke disclaimer is die te vinden is in die prijslijst. Lijkt mij eerlijk gezegt onwaarschijnlijk dat na het tekenen van het koopcontract een leverancier eigenhandig het te leveren product mag aanpassen.
Ik heb hier helaas te weinig verstand van, maar in mijn ogen is het erg vaag...
 

Michiel2011

Nieuw lid
Ik ben momenteel bezig met de laatste loodjes voor het bestellen van mn nieuwe leaseauto. Wordt ook een Skoda Octavia Combi GL BL. Collega wees me op dit topic en de verhalen dat de combi niet meer met sportonderstel uit de fabriek komt. Als dat zo is, dan mag de dealer of LM voor mij de eibach veren betalen. Hij moet zowieso verlaagt worden. Dat smoelt gewoon beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jstruijk

Senior Member
Ik zie in de prijslijst voor de "gewone" businessline als accessoire staan "Verlagingsveren: Eibach, 30/30 mm: Vanaf € 585,00"
Zijn dat dan enkel de veren die op de standaard dempers worden geschroeft, of betreft het hier ook een Eibach Pro kit? Er zit namelijk volgens mij nogal een verschil tussen beide, waarbij de laatste zeker de voorkeur geniet...
 

MarcoO2

Forumguru
... en de verhalen dat de combi niet meer met sportonderstel uit de fabriek komt. Als dat zo is, dan mag de dealer of LM voor mij de eibach veren betalen.
Dat ze dat mogen snap ik, maar of ze het doen...

Overigens heb je gelijk: mijn eerste octavia was zonder sportonderstel, de tweede met, en dat rijdt echt stukken beter.
 

MaRco2

Forumguru
Ik zie in de prijslijst voor de "gewone" businessline als accessoire staan "Verlagingsveren: Eibach, 30/30 mm: Vanaf € 585,00"
Zijn dat dan enkel de veren die op de standaard dempers worden geschroeft, of betreft het hier ook een Eibach Pro kit? Er zit namelijk volgens mij nogal een verschil tussen beide, waarbij de laatste zeker de voorkeur geniet...

Eibach Pro Kit hebben bijna alle Octavia III rijders hier.:thumbsup::D

Zijn alleen veren trouwens.
 

CDK

Forumguru
@030, Voor de zakelijke rijder niet? Ik ben ook een zakelijke rijder, ik krijg toch gewoon een btw factuur? Voor de leaserijder die niet zelf de kosten wil dragen bedoel je waarschijnlijk ;)
 

MaRco2

Forumguru
Klopt en via een leasemaatschappij hoeft echt niet alles via de leverende dealer te gaan (integendeel zelfs), anders krijg je ook geen, al dan niet met zachte dwang, sturing richting de bandenfitters, bepaalde schadebedrijven, etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

030

Forumguru
Waarvan akte. Menigeen zal echter one stop shopping hanteren.

Ik twijfel zelf nog tussen de Eibach set en KW schroefset, maar dat alles binnen kort in een ander draadje.
 

Jstruijk

Senior Member
Net volgende reactie gehad van de dealer:
Zojuist hebben wij van de importeur te horen gekregen dat alle Škoda Octavia greenline uitvoeringen met het reguliere onderstel zijn geproduceerd. Het was voor ons ook niet mogelijk de greenline alsnog optioneel met een sportonderstel te leveren. Dit heeft alles te maken met de capaciteit restricties van het sportonderstel.
 
Laatst bewerkt:

ferry

Lid
Bij Skoda geldt dus op=op

Ben benieuwd hoe ze bepalen welke optie ze wel zonder 'problemen' weg laten en voor welke ze de productie uitstellen....
 
Bovenaan Onderaan