Geen reservewiel = extra kosten mobiliteitsgarantie

erik2907

Actief lid
Reserve band!

Géén reserveband bij de Fabia Combi Greenline, géén probleem! Check de voorwaarden van je autoverzekering eens. De meeste verzekeringen bieden bij pech onderweg via hulpdiensten hulp om de auto weer vlot te krijgen.

De voordelen van de Onna-onna autoverzekering

Onna-onna is hulp bij een lekke band
Pech? Ongelukje? Onna-onna helpt je altijd. 24 uur per dag. Je hebt dus geen aparte wegenwachtdienst meer nodig!

Gegevens van de verzekering

Auto: SKODA FABIA, 1.2+TDI+GREENLINE
€ 15.990,00
Dekking: WA Casco
Schade inzittenden: Ja
Rechtsbijstand: Ja
Som mee verzekerde accessoires: € 3.000,00 (alle extra opties zoals PDC, e.d.)

Totaalprijs: € 39,50 per maand incl. 7,5% assurantiebelasting (maximale no-claim!). Daarnaast wordt éénmalig € 8,50 poliskosten in rekening gebracht.
 

GJS

Senior Member
@erik2907,
Is toch ook een kwestie van hoeveel tijd je daarvoor over hebt.
Een eigen reservewiel heb je in een kwartiertje verwisseld, als je op hulp van zo'n verzekering of de WW moet wachten ben je zo een uur verder voor je weer op weg bent.
En misschien nog wel veel langer, want kunnen hun een band ter plekke repareren?
 

erik2907

Actief lid
Tijd

@GJS
Tijd is relatief! wat is één uur op de eeuwigheid?

De boodschap is meer dat de meeste mensen (??) niet weten dat ook pech hulp te krijgen is via de verzekering en dat het niet alleen de 'gebruikelijke' schade hoeft te zijn. OOk afsleepkosten, huurauto, overnachtingskosten, hulp aan de voordeur e.d. zijn gedekt bij pech langs de weg bij een casco verzekering. Waarom dan de ANWB enzo?
 

Captain Hook

Forumguru
Waarom dan de ANWB enzo?
Ik weet uit ervaring dat het ANWB mannetje vaak veel kundiger is dan al die anderen... Routemobiel klantjes worden het liefst meteen weggesleept, maar daar schiet je vaak weinig mee op.

Ook de manier waarop je geholpen wordt (zo gebruikt Skoda mobiliteitsservice ook de ANWB) in NL en in het buitenland vind ik veel prettiger dan de ALLEEN maar op commerciële leest geschoeide pechhulpen. :disc:
 

erik2907

Actief lid
De verzekeringsmaatschappij Onna-Onna maakt ook gebruik van de ANWB. Een kwestie van navragen! En, als je maar geholpen wordt zoals de polisvoorwaarden beloven dan is er niets aan de hand!
 
De verzekeringsmaatschappij Onna-Onna maakt ook gebruik van de ANWB. Een kwestie van navragen! En, als je maar geholpen wordt zoals de polisvoorwaarden beloven dan is er niets aan de hand!

Niet helemaal ANWB, maar SOS International; en die doen hetzelfde. Zelfs voor mijn 20 jaar oude 309 komen ze gewoon langs, ook als hij niet wil starten voor de deur (pas 1 keer gehad :super: in 2 jaar tijd). En dat zit allemaal gewoon bij een standaard casco verzekering van 2 tientjes per maand. :grin:
 

paulus474

Senior Member
Al eens eerder over gehad, maar in de Fabia GL zit dus GEEN reservewiel. Nu begreep ik dat er zelfs niet eens de kunsstof "mal" waar het reservewiel + krik etc. in moet zitten aanwezig is onder de kofferbakmat.
Heeft iemand deze "mal" al wel besteld om een evt. reservewiel in kwijt te kunnen en wat moet ik hierbij aan kosten denken?
 

FredV

Banned
Heeft iemand deze "mal" al wel besteld om een evt. reservewiel in kwijt te kunnen en wat moet ik hierbij aan kosten denken?

Al eens in en eerder draadje besproken:

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=11447&page=5

Bij de dealer is los te bestellen: krik, schuim om deze in te doen dit past in het reservewiel (wel even opgeven 14 of 15 inch), tooltje om de plastic dopjes te verwijderen en een bout om het wiel vast te zetten voor ong. €40,-.
Een sleutel voor de wielbouten is ong. €20,-.
__________________
 
Ik ga het morgen ook ff regelen, alleen ik ben van plan een velg met winterband in de zomer te gebruiken en een zomerband in de winter als reservewiel, de rest ga ik via mijn dealer bestellen.
 

FredV

Banned
alleen ik ben van plan een velg met winterband in de zomer te gebruiken en een zomerband in de winter als reservewiel, de rest ga ik via mijn dealer bestellen.
Denk je dan ook aan eventuele wielmoeren? Voor zover ik heb begrepen, zijn de wielmoeren op de originele LM-velgen anders dan de evt andere LM of stalen velgen.
 

paulus474

Senior Member
Dus... niet elk (reserve)wiel past onder de Fabia GL. Of gaat het hier alleen over de bouten zelf (en niet alleen over de gaten)? Ben niet zo technisch ;-P.
Zijn hier specificaties van of zo? (Kon ik niet zo 1-2-3 vinden).
Ik zou denk ik ook wel een winterband als reservewiel in de kofferbak willen leggen. Maar ja, als niet elke winterband/velg past...
 

paulus474

Senior Member
... de rest ga ik via mijn dealer bestellen.
Laat aub even hier weten wat je allemaal precies nodig hebt (en misschien de kosten).
Vind nl. nog niet helemaal duidelijk of je ook nog een mal voor je reservewiel nodig hebt (+ moer om vast te draaien?), of alleen een kunstofbox voor de krik nodig hebt...
 

Hetzer

Forumguru
Bouten van de orginele Skoda velgen. passen ook op de stalen velgen,
Als je een reserve wiel wil aanschaffen moet je gewoon letten dat de steek 5x100 het zelfde is, dan moet het geenprobleem zijn.
 
@hetzer, dat vertelde mijn dealer ook.

Verder heb ik navraag gedaan over de mal voor een reserve wiel, maar ik moet even wachten tot de eerste week van september tot de baas terug is omdat zijn werknemer niet wist dat het los te bestellen was...dus de eerste week van september, wanneer ik nog maar 8 weken hoef te wachten op mijn GL, dan weet ik wat dat ding kost :ahum:
 
Ik heb via Marktplaats 4 stuks nieuwe 14 inch (5x100) stalen wielen voor een Seat Ibiza 6J gekocht Bandenmaat is 175/70R14 voor €150 1 stuks ligt in de GL andere 3 zijn verkocht aan mijn dealer voor €120. Ook via M.P. een krik van Seat gekocht incl. sleutel,kunstof houder, schroevendraaier en elastiek voor €15.
Alleen nog een bout maken/regelen om het vast te zetten en een tooltje voor de moerdopjes. Ik heb heb eerst geprobeerd via sloop etc. ging heel moeizaam er er was bijna niets passends te krijgen, zelfs niet van andere VAG auto's
 
Bovenaan Onderaan