Geen nieuwe Lease Octavia's meer bestellen dit jaar.

Wim75

Lid
@henriz ik maakte me er inderdaad wel zorgen om. Daar zijn ook veel argumenten voor te geven. Het feit dat het hem gevraagd wordt cq dat hij het zelf noemt zegt ook al genoeg denk ik.... Maar zeker weten we het pas als de nieuwe autobrief er is en is goedgekeurd. Dat die brief bij voortduring wordt uitgesteld geeft denk ik al aan dat er veel discussie over is....
 
Mijn dealer kon me vertellen dat er nog enkele Octavia HB productieplaatsen beschikbaar zijn. Dwz de auto kan nog naar mijn wensen geconfigureerd worden voor levering in december.

Volvo heeft hetzelfde probleem met de V40, echter vertelde men mij, dat als december niet haalbaar is, ze vast de 14% auto's op kenteken zetten op.
 
Mijn inziens hebben best nog wel wat dealers 14% octavia's op voorraad. Begreep dat ze de auto's wegens succes niet willen doorleveren aan collega dealers.

Mijn lease auto is vorige week aangepast qua configuratie naar mijn wensen. Levering week 49 bij pon. Betreft O3 GBL hatchback. Daarna nog lederinbouw en dak wrappen.

Mijn werkgever zei meteen dat die dit jaar op naam wordt gezet anders viel die in de 20% bijtelling. Vanuit mijn LM is er niet gecalculeerd met extra afschrijving ivm 2014 bj.
Gelukkig toch fijn dat er wordt meegedacht :yeah:
 

El Fuego

Senior Member
Ik heb de afspraak met de dealer gemaakt dat El Octavia onverhoopt niet voor 31-12 in Nederland arriveert er al wel vast een kenteken wordt aangevraagd. Daarmee gegarandeerd 14% bijtelling.
 
Likewise! Maar heb er vertrouwen in dat de auto erop tijd is. Dealer kon me zeggen dat in wk 48 de productie v start gaat en week erop zit auto op transport. Tijdige aflevering gegarandeerd
 
D

Deleted member 5563

Vandaag (25-11) mijn nieuwe Octavia besteld, wordt nog dit jaar geleverd met 14%. Dit is weliswaar een 'fabrieksslot' van de dealer, maar dat maakt mij niet uit. Het wordt en Octavia HB 1.6 TDi Elegance Business Line met Lichtpakket, Columbus, en nog veel meer extra's.
 

henriz

Forumguru
@begetolo
Dan mag je je handtekening wel eens aanpassen:
Besteld: Octavia HB 1.6 TDi Elegance Business Line op 25-11 Verwachte leverdatum: eind december.

Welke kleur krijgt de nieuweling trouwens?
 
D

Deleted member 5563

@begetolo
Dan mag je je handtekening wel eens aanpassen:
Besteld: Octavia HB 1.6 TDi Elegance Business Line op 25-11 Verwachte leverdatum: eind december.

Welke kleur krijgt de nieuweling trouwens?

Hij is Brilliant Silver Metalic. Handtekening zal ik inderdaad even aanpassen....
 

Badnews

Senior Member
Euh, een Elegance Businessline is toch niet in 14% leverbaar?
Alleen de Greenline en Greenline Businessline toch?
 

Circus

Lid
Ik heb de afspraak met de dealer gemaakt dat El Octavia onverhoopt niet voor 31-12 in Nederland arriveert er al wel vast een kenteken wordt aangevraagd. Daarmee gegarandeerd 14% bijtelling.

Even voor mijn beeldvorming, een auto kan toch pas op kenteken om het moment dat het chassisnummer bekend is en deze is doorgegeven aan de RDW?
 

ddejonge

Actief lid
Vandaar de claim van de LM dat de auto in het ergste uiterlijk 31-12-2014 op kenteken wordt gezet en dan 2015 geleverd. Ik vroeg mij al af hoe ze dit wilden doen...
 

auriga

Forumguru
... Met een beetje list en bedrog: creatief boekhouden.
Zal wel een druk dagje worden bij de RDW
 

Badnews

Senior Member
Uiteraard een mooie auto! (je kan geen DSG nemen met de 14%'er, helaas voor mij)

Nu nog even braaf wachten terwijl andere sint/kerst kadotjes krijgen en jouw grote kado pas eind van de maand komt :)
 
Bovenaan Onderaan