Geen nieuwe Lease Octavia's meer bestellen dit jaar.

adee

Senior Member
@Corné de Kluijver Ik neem ze ook niet al te serieus maar ik mag er toch vanuit gaan dat ze een zekere informatieve waarde hebben. Door het stellen van de juiste vragen zou je de waarde van de verstrekte informatie bepalen. Als ze geen enkele waarde hebben, kunnen die functies beter opgedoekt worden om zo de overheadkosten naar beneden te brengen waar de klanten dan weer van kunnen profiteren! :laugh:
 

peterrapid

Forumguru
Conclusie : niet alle skoda-verkopers zijn simply clever :deuk: maar je hebt er ook goeie tussen zitten hoor. We moeten ze gewoon eens uitnodigen op het forum dan komt dat vanzelf in orde.
 

CDK

Forumguru
@adee, klopt! Ik zorg op voorhand dat ik m'n bestelling al klaar heb, alleen over de prijs discussieer ik met de verkoper ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: adee

adee

Senior Member
@henriz Als je het zo uitlegt, heb je volgens mij absoluut een punt! :thumbsup: Als ik informatie vraag en krijg, blijft het mijn verantwoordelijkheid te checken wat de waarde van die info is. Zeker in het geval van een verkoper aangezien die immers belang heeft bij het verstrekken en weglaten van informatie :-)
 

Bakkertje

Forumguru
Hoe dan ook als je nu nog een Combi (met 14% bijtelling) wilt bestellen dan ben je te laat volgens de dealer die ik vanmorgen even gesproken heb. De hatchback lukt nog wel en kun je nog zo krijgen als je hebben wilt voor de komende 2 a 3 weken, dan zijn ook die plekken vergeven en wordt het alleen maar lastiger om de Octavia te bestellen zoals je hem wilt.
 

Kiter

Lid
die van mij is gisteren besteld, hij wordt geleverd in week 52...

overigens is ie hier besteld via leaseplan:
pons automobielhandel b.v skoda importeur
klepelhoek 4 in leusden

de auto wordt afgeleverd bij Martin Schilder Heemstede (cruquiusweg 37, heemstede)

voor het geval iemand nog wil proberen om hem dit jaar te krijgen, wellicht heb je een kans bij een van bovenstaande.
 

lada44

Lid
Niet vreemd. Leaseplan is eigendom van volkswagen AG.... Die zullen vast wel onderling regelen via Pon dat er nog wat te krijgen is....
 

ErnstH

Actief lid
Ik zag dit topic en heb niet alle berichten gelezen maar ik wil even wat ontkrachten :D ik heb vorige week zaterdag een naar mijn smaak aangeklede combi 03 besteld greenline businessline :D nu moet ik wel zeggen dat ik enigszins bevriend ben met de hoofdverkoper maar goed hij had nog wat auto's kunnen lospeuteren voor levering december 2014! #ikvinmooi
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Er schijnt inderdaad een dealer te zijn die plaatsen heeft en ze zonder korting "verkoopt" voor mij als berijder zou het betekenen dat ik daar de 20-euro-per-maand-rekening betaal..
Maar er zijn inderdaad nog wat plekjes te vinden... Maar er is wel situatie dat er veel vraag is en weinig aanbod en dus is de prijs hoog.
 
die van mij is gisteren besteld, hij wordt geleverd in week 52...

overigens is ie hier besteld via leaseplan:
pons automobielhandel b.v skoda importeur
klepelhoek 4 in leusden

de auto wordt afgeleverd bij Martin Schilder Heemstede (cruquiusweg 37, heemstede)

voor het geval iemand nog wil proberen om hem dit jaar te krijgen, wellicht heb je een kans bij een van bovenstaande.

Daar neem je best een risico mee. Als het maar een beetje tegen zit wordt het geen week 52 maar week 1 en dan kun je dag zeggen tegen je 14% bijtelling.
 
Mij LM doet hier ook niet moeilijk over. Week 38 mijn GL BL besteld geheel naar mijn wensen ( zie meet en greet ) en wordt dit jaar afgeleverd.
Er was nog 1 productie plaats beschikbaar daar:yeehaa:
 

Kiter

Lid
Daar neem je best een risico mee. Als het maar een beetje tegen zit wordt het geen week 52 maar week 1 en dan kun je dag zeggen tegen je 14% bijtelling.

klopt, ik heb het dan ook meerdere keren nagevraagd....maar ik vind het inderdaad een spannende levertijd... :)
 

Wim75

Lid
Lijkt goed nieuws te zijn via Telegraaf online voor de huidige leasecontracten:

Wiebes komt binnen enkele weken met meer duidelijkheid over de autobelasting. De manier waarop die nu wordt geheven is veel te ingewikkeld en te moeilijk uitvoerbaar door de Belastingdienst. Het stelsel gaat daarom op de schop. Er komen minder categorieën en ook aan de 'overstimulering' van milieuvriendelijk rijden wordt paal en perk gesteld. Nu kost dat laatste de schatkist te veel geld, dat door andere belastingheffingen weer moet worden terugverdiend, zei Wiebes.

De staatssecretaris verwacht dat door het nieuwe systeem de „tarieven naar elkaar zullen toegroeien”. Verder wilde hij nog niet in details treden.

Wel garandeerde hij dat in het nieuwe systeem bestaande leasecontracten worden gerespecteerd.
 

henriz

Forumguru
@Wim75 nou ja nieuws...
Het is aardig dat hij het nog even bevestigt, maar ik maakte me daar bepaald geen zorgen over.
 
Bovenaan Onderaan