Geen nieuwe Lease Octavia's meer bestellen dit jaar.

Canon-Eye

Forumguru
Het ligt helemaal aan iemand zijn Avatar idd.. :lezen:

Ik wacht nog op een antwoord inhoudelijk op wat ik van je citeerde, maar daarop kwam een flink onderbouwend: laat maar?
Moet je wel eerst correct citeren, lijkt me zo (en dan even goed overwegen wat er nou werkelijk staat).
Zie ook post #30 voor een beter begrip c.q. eliminatie van mogelijke misverstanden.

"Jumping to conclusions" is de basis van veel conflicten. Jammer...
 

Noord26

Forumguru
@Canon-Eye: onhandig geciteerd idd door mijzelf. Er zijn reacties op gekomen, maar daarom verwijder ik de post niet. Anders klopt er van het verhaal niets meer. Het veranderd inhoudelijk niets aan de opmerking en het standpunt. Zoals ook reeds eerder opgemerkt. En gezien een moderator tekst heeft verwijderd zal die het daar mee eens zijn geweest.
 

Larsvdwolf

Nieuw lid
Skoda Octavia Combi's die reeds in bestelling staan kunnen nog worden aangepast naar wens, zeker is dat deze auto's dit jaar geleverd worden.

Wanneer de reeds bestelde auto's zijn uitverkocht is het niet meer mogelijk om voor 01-01-2015 een Skoda Octavia COMBI te leveren.

Op dit moment worden er gemiddeld 225 Octavia's per week verkocht in Nederland.
Het gaat dus ontzettend hard met de reeds bestelde auto's.

Er zijn op dit moment ook al dealers die geen Octavia COMBI's meer in bestelling hebben staan en dus geen Octavia COMBI's dit jaar kunnen leveren.

Overigens zijn er nog ruim voldoende Skoda Octavia HB varianten die ook dit jaar nog geleverd kunnen worden.
 

a3h

Lid
Lars weet je al iets over 14% en 20% versie's die volgend jaar leverbaar zijn? Heb namelijk nog een collega met een Skoda Octavia die ook voor nieuwe moet gaan shoppen binnenkort
 

Larsvdwolf

Nieuw lid
@a3h Nee sorry, toevallig net besproken met de directie. ALS het lukt om volgend jaar aan de 14% norm te voldoen dan gebeurd dat waarschijnlijk pas aan het eind van het eerste kwartaal of begin 2e kwartaal.

Als ze bij Skoda nu al zouden weten dat 14% haalbaar is, dan was er nu echt niet zoveel "paniek" om alle auto's op tijd te kunnen leveren...
 

Ramonq

Senior Member
Net weer op tv. Skoda octavia Greenline met 14% bijtelling.

Wanneer die reclametijd al was ingekocht, dan kunnen ze toch beter een andere commercial uitzenden?
 

henriz

Forumguru
He @Larsvdwolf
Ook dit mooie forum gevonden? :)
Welkom :thumbsup:
Ik ben nog steeds heel tevreden met de mooie Octavia die je me verkocht hebt.
(nou oke, die je Athlon verkocht hebt)
 
Laatst bewerkt:

Sparkie

Forumguru
Ik heb me via via laten vertellen dat het hele 14% en 20% verhaal vanaf 2016 op de schop gaat.

Het zijn vooralsnog geruchten, dus veel meer weet ik er ook niet van.
 

henriz

Forumguru
@Sparkie
Er is nog niets bekend. Later dit jaar stelt staatssecretaris Eric Wiebes het nieuwe beleid vast voor de periode vanaf 2016. Reken maar dat er momenteel flink gelobbyd wordt. (Die Eric hoeft waarschijnlijk geen avond zelf te koken. ;)) Dat zijn waarschijnlijk de geruchten die je gehoord hebt. Belanghebbenden zijn ANWB (consumenten), RAI (importeurs), BOVAG (autobedrijven), VNA (leasemaatschappijen), EVO (transport), TLN (transport), VNO (werkgevers) en de Vereniging Auto van de Zaak (berijders).
De leasebranche bijvoorbeeld lobbyt voor een hele rits aan bijtellingspercentages (14, 15, 16 enz tot 25%) om zo de harde overgangen uit het systeem te halen.

Zie bijvoorbeeld:
http://www.carblogger.nl/bijtelling-vanaf-2016-in-kleine-procentstapjes/

Reken er trouwens maar op dat als je dit jaar een auto neemt met een bepaald bijtellingspercentage (bv 14%), je die gedurende je leaseperiode houdt, ongeacht wat de nieuwe regels worden.
http://devnf.nl/joomla/index.php/co...st-news/374-vna-bijtellingstarief-5-jaar-vast
 
Laatst bewerkt:

loekh85

Nieuw lid
hmm, vandaag bji de skoda dealer geweest en ga een 14% bestellen. ze hebben het over week 39/40 levering.
 

Darkside

Forumguru
ja als je nu een 14% auto hebt. Dan blijft deze je lease periode 14%.
Tenzij de overheid bepaald dat ze 20% gaan vragen voor ipv 14%.
 

Ramonq

Senior Member
Vandaag bij de skoda dealer geweest en ga een 14% bestellen. Ze hebben het over week 39/40 levering.

Is dat een optieloze auto? Toch vreemd al die wisselende verhalen. Mijn 1.6 TDI GL BL is besteld in week 20 en wordt waarschijnlijk nog later geleverd dan de indicatie die jij nu krijgt.
 

030

Forumguru
Met dit soort (eg Octavia's) nieuwprijzen vallen die verschillen ook reuze mee mocht het percentage onverhoopt veranderen. Het wordt een ander verhaal bij een 70K kostende V60 die van 0% naar 20% gaat. ;)
 

lada44

Lid
Zeer waarschijnlijk heeft pon de auto op toewijzing gezet. Elke dealer z'n eigen quotum. Dat kan een verklaring zijn van de verschillende leverindicaties.
 
Bovenaan Onderaan