Op de hoofdwegen (peage) staan de meeste flitsers aangegeven met grote borden. Daarbuiten kun je best harder rijden, maar je loopt in Frankrijk (zeker in deze tijd van het jaar) de kans om op diverse andere manieren gepakt te worden. Dat kan met laserguns: je kunt dan bij de tolpoort gelijk afrekenen bij de gendarmerie.
Het gebeurt ook steeds vaker met auto's die surveilleren. Je snelheid wordt dan afgebeeld op de zijruit van de auto die jou inhaalt - je wordt opgeschreven in een boekje en bij de eerstvolgende stop kun je dan vaak ook afrekenen.
Daarnaast las ik onlangs (voor degenen die wat Frans lezen: http://www.flitspaleninfrankrijk.nl/RMNG_Infographie_181013.pdf) over een nieuwe techniek waarbij er vanuit rijdende auto's beide kanten op geflitst kan worden.
Zeker in deze tijd zou ik je aanraden gewoon die limiet aan te houden, het is daar druk zat met allerlei vakantiegangers die nauwelijks in hun spiegels kijken.
Het gebeurt ook steeds vaker met auto's die surveilleren. Je snelheid wordt dan afgebeeld op de zijruit van de auto die jou inhaalt - je wordt opgeschreven in een boekje en bij de eerstvolgende stop kun je dan vaak ook afrekenen.
Daarnaast las ik onlangs (voor degenen die wat Frans lezen: http://www.flitspaleninfrankrijk.nl/RMNG_Infographie_181013.pdf) over een nieuwe techniek waarbij er vanuit rijdende auto's beide kanten op geflitst kan worden.
Zeker in deze tijd zou ik je aanraden gewoon die limiet aan te houden, het is daar druk zat met allerlei vakantiegangers die nauwelijks in hun spiegels kijken.