Foutmelding "travel assist momenteel niet beschikbaar"

Antera

Donateur
Dit hoeft niet zichtbaar te zijn het is maar net waar de aanpassingen in de software is gedaan. Kan in de camera zijn of in de stuur module of anders. Indien het daarin is zal je dit zelf niet kunnen zien alleen door een uitleest eraan te hangen
 

Brokkie

Forumguru
Ja, het lijkt te werken!
Even een paar weken gewacht na de update, ik wilde niet te snel victorie kraaien. Maar de storing is geen één keer meer voorgekomen, yeah!

Twee dingen die mij lijken op te vallen na de update, ben nieuwsgierig of jullie het opmerken of dat ik mij vergis.
- de acc lijkt wat meer afstand te houden tot de voorligger, in welke stand je die ook zet.
- de stuurverwarming (lekker weer om te testen :ROFLMAO:) lijkt minder warm te worden.

Niet storend of zo en misschien vergis ik mij zelfs wel of is er nog iemand anders die het ook denkt?
 

vw2020

Nieuw lid
Mijn Kodiaq gaf de laatste tijd steeds vaker de melding "travel assist momenteel niet beschikbaar". ........

Dus even als tip, mocht je hier last van hebben, laat bij de dealer even checken en vraag of dit een issue van het stuur kan zijn.
is dit dan altijd onder garantie als de garantie nog geldig is tenminste..?
 

vw2020

Nieuw lid
Maw jij word aan lijntje gehouden omdat de dealer bang is dat HIJ het niet vergoed krijgt van de importeur !
Alleen dat is jouw pakkie aan niet, jij hebt alleen maar met je dealer te maken, daar ben je de koop mee aangegaan.
....
Je koopt toch gewoon bij VW?SKODA en dan maakt het niet uit bij welke Dealer je bent lijkt me. Wat wel uitmaakt is of het een bekend probleem is met mogelijk bekende oplossingen, die bekende oplossingen moeten de willekeurige dealer waar je gaat dan gewoon toepassen lijkt me.
 

ertromp

Forumguru
@vw2020 ook welkom op het forum. Wellicht een keer voorstellen in de meet en greet?

Je stelling "Je koopt toch gewoon bij VW?SKODA en dan maakt het niet uit bij welke Dealer je bent lijkt me." gaat niet op.

Je koopt (heb de overeenkomst afgesloten) bij een dealer. Dat is degene die jou garantie moet verlenen.

Staat zelfs in de Skoda garantie voorwaarden:
Garantievoorwaarden
Als zich binnen de garantietermijn een defect voordoet als gevolg van een materiaal- en/of fabricagefout, dan garandeert je ŠKODA-dealer dat dit kosteloos wordt hersteld of vervangen. Wanneer een defect optreedt, dien je dit uiterlijk binnen één maand na constatering (en uiterlijk binnen de garantieperiode van de auto) van het gebrek per e-mail of schriftelijk kenbaar te maken aan je ŠKODA-dealer.


De dealer zal zijn gemaakte kosten weer met de importeur PON zien moeten recht krijgen.
 

EdK

Forumguru
@vw2020 ik denk dat je me tekst nog even een keer moet lezen, want heb sterk het vermoeden dat je het niet begrijpt.
En daarna de tekst van @ertromp erachteraan en dan lijkt het me dat je het wel begrijpt.

Ojah en wat ertromp al zegt stel je even voor in de meet en greet !!!
Word door vele actieve leden hier zeer op prijs gesteld !!
 

Antera

Donateur
Let wel dat ze kosten in rekening kunnen brengen als de auto 2 jaar of ouder is heb ik begrepen. Maar met een goed verhaal kom je een heel eind bij de dealer
 

vw2020

Nieuw lid
..........Je koopt (heb de overeenkomst afgesloten) bij een dealer. Dat is degene die jou garantie moet verlenen.

Staat zelfs in de Skoda garantie voorwaarden:
......
De dealer zal zijn gemaakte kosten weer met de importeur PON zien moeten recht krijgen.
Natuurlijk bedoel ik een willekeurige vw of skoda dealer, afhankelijk van je merk. In Dld is er verlengde garantie afgesloten en die is ook gewoon NL geldig. Ik weet alleen niet precies wat er onder die garantie valt. Omdat ik ook hier lees dat je soms (deels) kosten hebt.
 
Bovenaan Onderaan