[Ford Focus (bij uitzondering)] Nieuwe auto!!

Jpoers

Lid
Het mooie van de fiesta vind ik zelf ten opzichte van de focus is het meer kart gevoel. Vooral de ST modellen onderling, de focus is mooi beheersbaar, maar de fiesta gaat net iets grover de bocht om. Vind ik persoonlijk erg lekker.

Helaas ontbreekt zo'n bommetje bij de skoda :biggthumpdown:, heb zelf vorige week in een fabia RS gereden en voelde heel log aan, ging wel als de brandweer op het rechte eind. Maar jah komt ook door de diesel natuurlijk.

Dutch4x4

Senior Member
Het mooie van de fiesta vind ik zelf ten opzichte van de focus is het meer kart gevoel. Vooral de ST modellen onderling, de focus is mooi beheersbaar, maar de fiesta gaat net iets grover de bocht om. Vind ik persoonlijk erg lekker.

Je bent niet de enige. :D

Helaas ontbreekt zo'n bommetje bij de skoda :biggthumpdown:, heb zelf vorige week in een fabia RS gereden en voelde heel log aan, ging wel als de brandweer op het rechte eind. Maar jah komt ook door de diesel natuurlijk.

Ja, ik denk ook niet dat zo'n rechtuitbrander mij veel plezier zou schenken, evenmin als de Ibiza FR.

DJNeO

Actief lid
@ dutch
Zaten we tegen elkaar op te bieden dan?? :)
De fiesta die ik had was inderdaad een lekker scheurbakkie...
grote nadeel wat ik ervan vond, bij de normale fiesta's zit je OP de stoelen, inplaats in de stoelen... (zoals je in de ST wel hebt! :) )

Dutch4x4

Senior Member
Och, al zit je in de ST goed ingeklemd, je zit nog steeds op de bok: zit is gewoon te hoog. (Een van de bekende minpuntjes.)

Maar goed, het moet hier over Foci gaan, niet over Fietstassen. :D

Trekt zo'n 1.6 diesel nog een beetje?

DJNeO

Actief lid
tja, die 1.6TDCi is natuurlijk niks in vergelijking met jou ST.
hij moet er volgens de opgeva 13 seconden over doen om op de 100 te komen (maar dan issie nog niet ingereden door mij :) )
en volgens de boekjes heeftie een top van 177...

Hij trekt voor mij in ieder geval genoeg door en hij is een stukje sneller als mijn fabia :)

maar in jou ogen zal het een slome donder zijn...

Ook lekker trouwens, kwam gisteren thuis, zegt me vader je moet even een stukje rijden met mijn auto... heeft ie zijn XC90 T6 laten chippen :)
best leuk, even gas intrappen en hij gaat! :) okee, t is niet het vermogen wat onze V70 R had, maar het is weer een stukje leuker!

DJNeO

Actief lid
Jaja... weer eens een update van mijn kant!

Sinds december zat ik al te twijfelen om een nieuwe radio in mij FoFo te plaatsen...
maar had telkens eigenlijk zoiets van... nee, t is me teveel geld!
MAARRRR.... het bleef kriebelen... dus ik ben toch gezwicht voor een nieuwe radio!

Blijf lekker in de Kenwood Sector (ben er nu eenmaal aan verslaafd)
Maar ik ga nu op de DVD tour...
7 inch uitklapbaar touchScreen, DVD, Navigatie (op basis van Garmin), TMC, en noem het maar op of t zit erin!
Ik heb gekozen voor de uitklapbare omdat deze nog steeds met afneembare frontjes werkt (en een code :) ) en de dubbeldin systemen die niet hebben...
T frontje maakt het toch net iets onaantrekkelijker om de radio eruit te halen...

Dinsdag kan ik hem ophalen, dus dinsdag avond sleutelen! heb ik een mooie ingebouwde navi erin zitten! :D

DJNeO

Actief lid
nou vooruit dan... hier alvast de fabrieksfoto's...

woensdag moet ik wel foto's kunnen maken als t apperaatje erin zit! :)

KVT-729DVD-A_E-close.jpg

KVT-729DVD-A_image.jpg

KVT-729DVD_USBLIST_GER.jpg

cvegreen

Forumguru
Dat ziet er mooi uit hoor.
Nu nog wachten tot hij in U wagen gemonteerd zit , zo hebben we een echt beeld van hoe het nu in de wagen toont.

DJNeO

Actief lid
nou, t heeft even een paar dagen geduurt voordat ik foto's kon maken...
maar hier zijn dan de echte foto's van mijn nieuwe speeltje! :489:

Hij is echt zooooo gaaf!!! :cheer:

kenwood4.jpg

kenwood1.jpg

DJNeO

Actief lid
en nog een paar foto'tjes omdat omdat de beheerder iets onnozels (:laugh: ) heeft ingesteld dat er inclusief smilies maar 4 afbeeldingen mogen worden geplaatst... (wel erg strak afgesteld hoor... ;) )

kenwood2.jpg

kenwood3.jpg

van_der_P

Senior Member
Het is een prachtige radio, het ziet er mooi uit. Maar dat mag ook wel voor die prijs.:680:
Ben je niet bang dat die gestolen wordt ?

DJNeO

Actief lid
Jij mag nooit meer raden! ;)

Het is een prachtige radio, het ziet er mooi uit. Maar dat mag ook wel voor die prijs.:680:
Ben je niet bang dat die gestolen wordt ?

Dankje! :)

Ja, aan de ene kant ben ik hartstikke bang dat ie wordt gejat, maar aan de andere kant, ik heb er alles aan gedaan om het te voorkomen, frontje is nooit in de auto als ik er ook niet in zit, er zit een beveiligings code op, en het systeem bestaat uit losse componenten, dus als ze de headunit eruit halen kunnen ze er niks mee omdat de rest mist... en als allerbeste argument... Hij is goed verzekerd!!

Gieliovd

Forumguru
Mooi speelgoed. Als hij goed verzekerd is, lekker ervan genieten! Zolang jij kunt aantonen het frontje mee te hebben gehad heb je zo weer je geld als hij gejat wordt.

Als ik ooit eens rijk word komt er een 2 DIN radio met touch screen in. Toekomstmuziek!

Jochus

Actief lid
Hahaha, sorry hoor. Het is niet dat ik de film vanbuiten ken (ben overigens fan van de originele tekenfilmserie, de film is meer een noodzakelijk iets om te zien in dat geval).

En het is inderdaad echt een pronkstuk in je wagen!

Bovenaan Onderaan