[Ford Focus (bij uitzondering)] Nieuwe auto!!

DJNeO

Actief lid
De meeste hier weten wel dat ik op 28 februari jongstleden mijn skoda Fabia combi 1.4TDI Elegance moest inleveren bij mijn oude werkgever.

Bij mijn nieuwe baas moest ik eerst 2 maanden in de proeftijd zitten voordat ik weer een nieuwe auto mocht uitkiezen, dus sinds 1 maart rijdt ik rond in een voorloophok genaamd een Volkswagen Polo... :mad: :icon_smile_dead:

Inmiddels is de proeftijd afgelopen en ik ben druk bezig geweest met het uitzoeken, poeh heey, dat was best moeilijk, de opties die ik had waren of te klein/niet mooi/ niet fijn in voelend... of ze waren te duur...
Daardoor is het geen altea geworden die ik als eerste op oog had!

Afgelopen vrijdag heb ik dus nu eindelijk een handtekening kunnen zetten om hem te bestellen....

Roomster is het overigens ook niet geworden... was wel een reeele optie, maar vind de looks niet helemaal bij mij passen....

Maar nu, wat heb ik wel besteld?

een Ford Focus 1.6TDCi 3 deurs Futura met een waslijst aan standaard opties!
in de kleur Sea Grey...
Zoals het er naar uit ziet kan ik met een beetje mazzel begin juli rijden! :)
hou jullie nog op de hoogte en foto's volgen nog wel! :)
 

Jager

Actief lid
_Lap tekst_

Maar nu, wat heb ik wel besteld?

een Ford Focus 1.6TDCi 3 deurs Futura met een waslijst aan standaard opties!
in de kleur Sea Grey...
Zoals het er naar uit ziet kan ik met een beetje mazzel begin jullie rijden!
hou jullie nog op de hoogte en foto's volgen nog wel!

Veel plezier alvast met je nieuwe auto!
En euhh, begin Juli neem ik aan? ;)
 

herbiek

Senior Member
Is het de 109 pk TDCI? Ik neem aan dat je daar in hebt proefgereden? Ik heb dat ook gedaan, zelfde uitvoering, alleen dan de station uitvoering. Ik vond hem lekker stil en pittig onderin, maar boven de 100 km/h een ramp.. niet echt vlot meer te noemen.. bijzonder traag zelfs.. heb jij dat ook ervaren?
 

DJNeO

Actief lid
Ik heb innderdaad met die versie gereden. Alleen dan een automaat.
Deze vond ik inderdaad ook lekker pittig en wanneer ik de kickdown gebruikte schakelde die hem terug en ging ie op 4000 toeren blazen...
vergeleken met wat ik nu als voorloop heb vond ik het een stuk beter! :)
okee, het is geen rug drukker, maar voor mij issie vlot genoeg :)

Om de kosten nog een beetje laag te houden heb ik overigens gekozen voor de 90PK versie...
maar dat was de fiesta die ik heb gereden ook.... (traag dan...) toen ik hem eenmaal had ingereden was het een monstertje :) (voor zover mogelijk dan he!)
 

Jpoers

Lid
Ik had het al eerder gelezen.
Maar nu dan officieel eindelijk weg uit dat hondenhok!
Focus rijdt inderdaad heerlijk, maar waarom de 3deurs en niet de 5deurs? Puur het prijsverschil van € 500 ?
 

DJNeO

Actief lid
ik heb voor de drie deurs gekozen omdat ik die een stukje sportiever vind! :)
en gezien het feit dat er niet zo vaak mensen bij mij achterin zitten heb ik er toch geen last van! :)

@Dutch
Jij kan erover meepraten... alleen stuurt de focus wel ff een stukkie lekkerder! :) (heb voor mijn fabia ook 3 fiesta's gereden...)
 

DJNeO

Actief lid
Het kan niet dat de Fiesta beter rijdt dan de focus Futura
en wel om het feit:
- Mijn focus heeft een langere wielbasis
- mijn focus heeft een sport ophanging
- mijn focus heeft sportstoelen
(okee dat laatste heeft niks met het rijgedrag te maken maar zit wel onwijs lekker....)

Maar goed, neemt niet weg dat de Fiesta ST een onwijs gave bak is! :)
en dat als het een stukje goedkoper was geweest ik misschien die wel had geleasd inplaats van mijn fabia...

Kleine update nog trouwens...
zat vandaag nog eens in de offerte van de leasemij te kijken staat daar voor de trekhaak 650 euro... ja, das wel mooi 151 euro duurder als in de offerte van de Ford dealer... Dus ik een mail sturen naar de leasemij, krijg ik er 1tje
terug waarin staat dat het inderdaad 499 is, en dat dat wordt aangepast in het contract waardoor mijn maandelijkste leasekosten weer naar beneden gaan! :) scheelt toch weer ff mooi een paar euries! :laugh:
 

Jpoers

Lid
uhm? vrijdag ga je toch pas je focus ophalen??
Dus 'mijn' is er nog niet hé!
We horen wel wanneer je hm opgehaald hebt!

Wel netjes geregeld van die trekhaak! Zo zie je maar weer altijd blijven opletten.

@Dutch, de Focus ST rijdt toch echt beter dan de Fiesta ST :grin:
 

RDE

Lid
Mmm, de Focus.... Tja, ik heb ook getwijfeld. Het is toch een O2 Combi TDI BE geworden. Focus is mooier van buiten, maar van binnen, nee als een Fiesta. Veel succes met wachten! Ik mag nog drie weken wachten
 

senna

Nieuw lid
vandaag mijn Focus futura inruilen voor de octavia ambiente+ combi.
Ik zelf zie dit wel als een vooruitgang tov de focus.
Je had het over sportstoelen in je futura, ik heb die tot op heden in mijn focus futura nog niet kunnen ontdekken en het was ook geen optie, of je moet met lederen bekleding al zien als sportstoelen.
 

DJNeO

Actief lid
Helaas stond voor mij geen octavia Combi in de optie lijst (O2 hatchback overigens ook niet :( ) dan is de Focus een goed alternatief... :)
De Focus heeft voorin sportstoelen, staat gewoon in de folder, misschien had de Futura toen jij hem kreeg nog geen sportstoelen en is dat een optie die ze er later aan hadden toegevoegd :)

@jpoers
Je hebt helemaal gelijk, t is nog niet mijn focus... en was het maar al zo'n feest dat ik hem volgende week kon ophalen, met een beetje mazzel kan ik in begin juli rijden! :)
 

Dutch4x4

Senior Member
@Dutch, de Focus ST rijdt toch echt beter dan de Fiesta ST :grin:

Lolbroek! :D

En ja, hij gaat een flink stuk harder, maar heeft ook een boel extra gewicht mee te torsen. Het prettige van de Fiesta vind ik juist dat hij zo licht en direct is. Dat versta ik nou onder 'beter sturen'.
 

Dutch4x4

Senior Member
Het kan niet dat de Fiesta beter rijdt dan de focus Futura
en wel om het feit:

- Mijn focus heeft een langere wielbasis

Met een kortere wielbasis ben je in het voordeel in de bochten. Ik had 't ook niet over beter rijden, maar over beter sturen.

- mijn focus heeft een sport ophanging
- mijn focus heeft sportstoelen

Mijn Fiesta dan niet? :D

Die heeft bovendien extra korte bakverhoudingen en een scherper dan gemiddeld stuurhuis...

Maar goed, laten we niet tegen elkaar gaan opbieden. Een gemiddelde Focus rijdt beter - en stuurt misschien ook beter - dan een gemiddelde Fiesta, hetzelfde geldt voor een Focus ST vs. een Fiesta ST. Maar dat een Focus Futura beter stuurt dan een Fiesta ST? Ik waag het te betwijfelen.

Wat niet wegneemt dat Ford sowieso beter raad weet met onderstellen dan VAG. :D
 

Dutch4x4

Senior Member
Overigens heeft VAG wel weer meer kaas gegeten van afwerking en kwaliteitscontrole dan Ford...

(Wat een rammelbak is die Fiesta in vergelijking met de Octavia.)
 
Bovenaan Onderaan