Flikkerende Xenon lampen

Jee13

Forumguru
Dit zou momenteel ook mijn eerste keuze zijn voor vervangende lampen.
Vraagje: Waar heb je ze gekocht en hoe zeker weet je dat dit geen Chinese namaak is? Er schijnt namelijk nogal wat namaak op de markt te zijn.

Bas heeft ze ook via zelfde adres op ebay gekocht als ik, ik heb de link een aantal postingen geleden geplaatst.
Dit zijn volgens mij wel echte.
 

oco1979

Forumguru
Productkenmerken
  • Tot 70% meer licht op de weg
  • Lichtkegel tot 20 meter langer
  • Tot 5% witter licht
  • Efficiënte xenontechnologie
  • De krachtigste xenon autoverlichting ter wereld

  • :thumbsup:

  • xenon is al een verbetering dan standaard, maar met deze is een stap verder.

  • foto van ene met oude en nieuwe xenon. :D
 

andrehj

Forumguru
Thanks, vooral het laatste filmpje is erg duidelijk! Gewoon even het plaatwerk open maken, en het verschil is enorm. Let vooral ook op de kwaliteit van het diepgetrokken plaatwerk. Dat is bij het origineel veel beter.
 

oco1979

Forumguru
graag gedaan, met het even opzoeken van deze xenon kwam ik deze filmpjes tegen, lijk me nuttige info voor iedereen.
 

andrehj

Forumguru
Zoek maar eens wat ervaringen met die namaakrommel op! Wereldwijd zijn er niet voor niets maar een paar grote spelers die goeie Xenonlampen kunnen maken. (Osram, Philips en in iets minder mate ook nog GE). In de betere autobladen worden Xenonlampen geregeld getest, en de bekende merken scoren altijd enorm veel beter dan de Chinese rommel. Zeker bij Xenonlampen moet je dus voor kwaliteit gaan.
 

Jasper-RS

Forumguru
Vandaag ook mijn 2 "flikkerende" xenon lampen vervangen. Ik heb ze vervangen voor originele (geen imitatie ) osram xenarc 66144 D1S lampen. De 1e xenonlampen uit 2006 zaten er volgensmij nog in. De lichtopbrengst is echt vele malen beter, alleen zijn ze nog erg geelig. Maar na een tijdje branden moet dit bijkleuren
 
Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
volgens mij zijn de 66144 ook 4150 K, dus echt wit gaan die niet worden vrees ik (wel na veel langere tijd misschien)

de 66140 XNB is denk ik betere keus als je witter licht wilt met OEM uitstraling
 

oco1979

Forumguru
inderdaad,veel rommel op de markt,al paar keer tegen gekomen van andere verlichting, H1,H7 enz.... Geen lang leven.
 

Jasper-RS

Forumguru
volgens mij zijn de 66144 ook 4150 K, dus echt wit gaan die niet worden vrees ik (wel na veel langere tijd misschien)

de 66140 XNB is denk ik betere keus als je witter licht wilt met OEM uitstraling
Klopt, echt wit niet. Maar deze lampen kwamen er ook uit en ze waren toch wel een stuk witter dan nu. Maar ik heb het idee dat ze wel langzaam bijkleuren.

Ik vond de xnb ook een betere en mooiere keuze, maar ik had nog 1 nieuwe "gewone" osram liggen. Dus nu maar 1 lamp aanschaffen ipv 2
 
Bovenaan Onderaan