Flikkerende Xenon lampen

koreaan

Forumguru
Beste leden,

Ik vrees dat dat ik mijn xenon lamp moet vervangen, zo nu en dan begint de lamp links voor te flikkeren.
Wellicht is er iets anders aan hand? De lampen die er nu in zitten hebben een mooie blauwe kleur, ga er vanuit dat dit originele lampen zijn. Indien de lampen vervangen moeten worden heeft iemand een idee wat de prijs hiervoor is.

Alvast dank!
 

Noord26

Forumguru
Ga in ieder geval niet langs de dealer. Die rekent zo maar €100,- per lamp. Bestelde ze zelf op ebay (let wel op origineel) Osram/Philips. Kosten tussen 25 en 45 euro per stuk. De normale gaan bij dealer voor 4-5x zoveel over de toonbank als dat ze je zelf koopt.

Je kan het beste achterop de lamp kijken welke je in gebruik hebt. Kun je zien als je de dop eraf trekt. Staat het merk en type nummer op.
 

koreaan

Forumguru
Ga in ieder geval niet langs de dealer. Die rekent zo maar €100,- per lamp. Bestelde ze zelf op ebay (let wel op origineel) Osram/Philips. Kosten tussen 25 en 45 euro per stuk. De normale gaan bij dealer voor 4-5x zoveel over de toonbank als dat ze je zelf koopt.

Je kan het beste achterop de lamp kijken welke je in gebruik hebt. Kun je zien als je de dop eraf trekt. Staat het merk en type nummer op.
thanks!! moet ik ze ook beide vervangen
 

Jee13

Forumguru
Heb de mijne paar weken geleden vervangen Bas

Waarschijnlijk heb jij ook nog de OEM lampen erin: D1S Osram 66142
Ik heb de mijne vervangen door D1S Osram 66140 XNB, deze zijn super!!

Je zal merken dat je oude lampen echt op waren

Zal linkje van ebay even zoeken voor je, ik was 100 euro incl verzenden kwijt
 

Antera

Donateur
Kan ze leveren een setje voor € 99 incl verzending en garantie natuurlijk

OPMERKING: Dit zijn eigen merk xenon lampen
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Heb de mijne paar weken geleden vervangen Bas

Waarschijnlijk heb jij ook nog de OEM lampen erin: D1S Osram 66142
Ik heb de mijne vervangen door D1S Osram 66140 XNB, deze zijn super!!

Je zal merken dat je oude lampen echt op waren

Zal linkje van ebay even zoeken voor je, ik was 100 euro incl verzenden kwijt

Nightbreaker Extreme's rijd ik nu ook ruim een jaar mee. Fantastische lampen. Zeker na een uurtje of 50 (hebben ze de uiteindelijke kleur/sterkte) een dikke aanrader.
 

Jee13

Forumguru
Nightbreaker Extreme's rijd ik nu ook ruim een jaar mee. Fantastische lampen. Zeker na een uurtje of 50 (hebben ze de uiteindelijke kleur/sterkte) een dikke aanrader.

Vond het inbranden vrij snel gaan, na stuk of 5 langere ritten had ik wel het idee dat maximale opbrengst is bereikt....zoniet dan ben ik nu al heel tevreden met de lichtopbrengst.
 

Baphi

Forumguru
Heb die van mij recent vervangen door imitatie Osrams (overgenomen van @Jee13) en die bevallen tot nu toe prima. Kleurtemperatuur is wel wat koeler (blauwer) dan origineel, maar je merkt pas hoe xenons degraderen in lichtopbrengst als je een nieuwe set plaatst!! Het is een prima klus om zelf te doen. Koplampunit uitbouwen gaat heel gemakkelijk, stekker loskrijgen moet je een keer gedaan of gezien hebben, dan is dat ook heel makkelijk.

Hier is een tutorial die wat meer uitleg geeft over deze stekker, met duidelijke plaatjes!!
 

andrehj

Forumguru
Kan ze leveren een setje voor € 99 incl verzending en garantie natuurlijk
Lever jij de XNB uitvoering? En met garantie dat het geen namaak is, want er schijnt nogal wat Chinese namaak op de markt te zijn.
In dat geval is het wel een goed aanbod denk ik.
 
Laatst bewerkt:

motomarz

Senior Member
Wat is zo ongeveer de levensduur van de xenons?
Of, wanneer gaat de lichtopbrengst achteruit?
 
Bovenaan Onderaan