Firmware update van de RNS310?

hoi,

sinds afgelopen vrijdag heb ik mij S2 combi met Admundson. deze is voorzien van nieuwe firmware. ook de max.snelheid wordt weergegeven in linker bovenhoek.
 

thr

Nieuw lid
Is er al iemand die z'n Navi heeft kunnen updaten??

Ik heb mijn Octavia 14 oktober 2010 gekregen, besteld ergens begin Mei geloof ik
Mijn Amundsen systeem heeft HW 12 en Fimware 0227. Ik heb er al wel een boekje bij waarin het nieuwe menu staat + de snelheidsweergave en overzichtskaart.
Belachelijk dat je wel een nieuwe handleiding krijgt bij een verrekte oud apparaat...

Heb nu een vraag bij de dealer (Huiskes Kokkeler) uit staan of het apparaat alsnog geupdate kan worden. Ik ben benieuwd..!
 

vanturenhout

Senior Member
Ik heb 'mijn' auto welgeteld 1 uur voor de deur staan, 24 km op de teller, en Versie 0353 van de Amundsen, en HW versie 19. Ik zag snelheidsaanduiding in de linkerbovenhoek.

Me Happy ;)
 

thr

Nieuw lid
Gefeliciteerd met je goede keuze! :)

HW versie 19 dus, kan me niet voorstellen dat er sinds oktober (wanneer mijn auto geleverd is) maarliefst 7 nieuwe versies uitgebracht zijn! Dat zou neer komen op meer dan op 1,4 versies per maand :tongue:
 

vanturenhout

Senior Member
Ik zag geen Apple of Microsoft voorbij komen :) , dus zoveel updates lijkt me ook best veel... Maar het is echt HW 19.
 
Hoi ,

Ik heb vandaag op 2 skoda's de navigatie kaarten aangepast naar V3, en gemerkt dat met de admundsen van augustus vorig jaar, de snelheids weergave niet in beeld komt, en ook geen extra's te kiezen zijn.

Ik heb ook een nieuwere Yeti, en Octavia gedaan, en deze hadden (met dezelfde cd's) deze opties wel.

Ik heb even de software versie gecheckt, en de 'oudere' octavia had idd software 227 terwijl de 2 nieuwere auto's allebei 351 hadden.

Alleen even nog eens ter bevestiging...

gr. Eric
 

jan49

Actief lid
Hoi eric hoe kan je kijken welk software versie je hebt op RNS310 misschien is dit al een keer geweest maar dit is korter

gr jan
 

vanturenhout

Senior Member
Maar het lijkt er ook op dat je niet altijd de snelheid te zien krijgt overigens......Ik zie het meestal wel, maar niet altijd. Zou ook wel mooi zijn als dat gekoppeld kon worden aan de Exceeding Speed Limit in de Maxi-dot overigens ;)
 
Hoi ,


Mijn versie is ook de 351, bij mij geeft het systeem ook niet altijd de snelheid aan die men mag rijden, maar vooral op de grotere wegen. (dit deed mijn Tom Tom geloof ik ook in mijn vorige auto)
Ik geloof dat het er puur aan ligt, wat het systeem meekrijgt, van de data op de navigaitie cd of sd.

Ik was vorige week in Duitsland, en hier werd het perfekt aangegeven op de autosnelwegen: 100, 120, 130, niks (geen limiet)

De auto die ik vandaag heb gedaan met 227 software, werkte perfekt met de kaarten, maar kon deze info niet weergeven, ook kon hij de extra's niet dus 2D, of overzichtskaart enz.

gr. Eric
 

Rallye

Forumguru
Maar het lijkt er ook op dat je niet altijd de snelheid te zien krijgt overigens......Ik zie het meestal wel, maar niet altijd. Zou ook wel mooi zijn als dat gekoppeld kon worden aan de Exceeding Speed Limit in de Maxi-dot overigens ;)

Met het geluidssignaal zeker? Dat heb ik op mijn TomTom na driehonderd meter al afgezet.....
 
De vraag blijft nog steeds. Kun je een softwareupdate doen of niet?
Het lijkt mij in ieder geval erg moeilijk om dit te doen met een CD of zoiets.
 

Stejogini

Actief lid
@RoadXY: Zoals ik uit bovenstaande begrijp is bij jou het hele apparaat vervangen…
Wat ik met firmware update bedoel is dat er een CD in wordt gestoken zodat je software versie verhoogt wordt van 0227 naar 0351. (of iemand dat al heeft laten doen c.q. mogelijk is)


In het begin van 2010 zijn er Amundsen systemen geleverd met hardware versie (HW) 16 en software versie (SW) 0227. Rond juni werden de auto’s geleverd met HW 16 en SW 0351 Deze laatste hebben de mogelijkheid om o.a. de max. snelheid linksboven weer te geven.

Wij hebben dus wel HW 16 en SW0351 op onze Amundsen zitten, maar geen max. snelheid links boven.Ik heb het hele menu doorgezocht niks te vinden.. kan het zijn dat het in het menu zit van de maxi-dot?
 

O2_1.2TSI

Actief lid
@Stejogini: waar je dit zou moeten kunnen activeren beschreef ik op de 1e pagina van dit topic:
Staat in de manual op blz. 11
Zie: Navigatiemenu -> Setup -> Traffic sign display (the speed limit for the current section of the route is indicated at the top left of the screen)

Hoop dat je het hiermee geactiveerd krijgt :lezen:
 
Bovenaan Onderaan