Firmware update van de RNS310?

ddejonge

Actief lid
Niemand anders hier ervaring mee?

Jawel hoor, ik lees het draadje nu pas.

De beschreven mogelijkheden, die heb ik allemaal. Ik zal nog even voor je kijken welke versie ik heb.

Mijn O2 is geleverd op 29-10-2010 en besteld eind juni.

Update:
Ik heb het even voor je nagekeken en ik heb, softwareversie 0351 en hardwareversie H16.
Hopelijk kun je hier iets mee.
 

O2_1.2TSI

Actief lid
@ddejonge: Nou, de vraag was eigenlijk of er iemand al een update van de dealer had gekregen. Ik heb nu SW 0227 (en HW16 dus dat is al goed) maar wil ook graag de extra mogelijkheden, dus SW 0351.
 

ddejonge

Actief lid
Ah, dat krijg je dan al je de draadjes scant en niet echt leest :-)
Daar kan ik je zoals zich laat raden niet mee helpen, excuseer.
 

O2_1.2TSI

Actief lid
Nieuws vanuit PON

Vanuit de importeur is teruggekoppeld dat een software update van 0227 naar 0351 niet wordt ondersteund/uitgevoerd :icon_smile_dead:
Als je bedenkt dat mijn auto net een paar weken voor de nieuwe software is geleverd (met de oude software dus) en mijn hardware versie al wel geschikt is, vind dit dat (zacht uitgedrukt) erg onredelijk :mad:
Temeer omdat tegenwoordig bijna je elektrische tandenborstel zelfs geschikt is voor een software update :winkie:
 
Vanuit de importeur is teruggekoppeld dat een software update van 0227 naar 0351 niet wordt ondersteund/uitgevoerd :icon_smile_dead:
Als je bedenkt dat mijn auto net een paar weken voor de nieuwe software is geleverd (met de oude software dus) en mijn hardware versie al wel geschikt is, vind dit dat (zacht uitgedrukt) erg onredelijk :mad:
Temeer omdat tegenwoordig bijna je elektrische tandenborstel zelfs geschikt is voor een software update :winkie:

Ik heb dus hetzelfde probleem. mijn auto is geleverd op 4 juni, HW16 + 0227.... ik heb een mailtje gestuurd naar Deynos (de importeur van mn m0bridge bluetooth) die ook aangeeft dat het idd met hw16+0351 prima werkt. Binnekort nog maar eens bij de dealer proberen of ik wat verder kan komen ..
 
Ter informatie;

De Admundsen geleverd (04-02-2011) op mijn Octiavia Combi heeft de volgende versies;
Software 353
Hardware H19

De Navigatie CD zat er standaard bij "cd2-BNL+IRE_2010_VW_RNS310 v4"
 
Ik heb een Amundsen HW 16 en SW 0351 en bij mij werkte de verkeerstekenweergave niet ondanks dat het aangevinkt stond in de setup. Na installatie BNL v2 kaart is er wel verkeerstekenweergave! Dus verkeerstekenweergave vanaf 2010 (v2) kaarten vermoed ik!
 
Ik heb een Amundsen HW 16 en SW 0351 en bij mij werkte de verkeerstekenweergave niet ondanks dat het aangevinkt stond in de setup. Na installatie BNL v2 kaart is er wel verkeerstekenweergave! Dus verkeerstekenweergave vanaf 2010 (v2) kaarten vermoed ik!
Het zal ongetwijveld wel zijn langsgekomen in een topic, kaartversies?
Jij hebt het over V2 maar als ik kijk naar mijn recent geleverde Amundsen met navigatie CD V4, dan staat er op de CD een bestand met verwijzing naar de datum 11-10-09!!
Misschien overbodig maar V4 is de laatste versie? en als ik mag vragen waarom heb jij dan nog V2 gebruikt (deze lijkt mij dan extreem oud??)
 

Monteurtje

Forumguru
Ik had 2 week geleden ook een klant die geen verkeerstekenweergave (max. snelheid) had links boven in. Weet even niet welke SW versie. Moet ik nakijken. Maar toen hij in duitsland en oostenrijk was voor wintersport, toen deed de verkeerstekenweergave het wel. Dus weet niet waar dat aan ligt. Heb het bij de importeur neer gelegd en hopen dat die met een goed antwoord komen.
Zal morgen kijken welke SW en HW de Amundsen heeft.
 

O2_1.2TSI

Actief lid
Ik heb dus hetzelfde probleem. mijn auto is geleverd op 4 juni, HW16 + 0227.... ik heb een mailtje gestuurd naar Deynos (de importeur van mn m0bridge bluetooth) die ook aangeeft dat het idd met hw16+0351 prima werkt. Binnekort nog maar eens bij de dealer proberen of ik wat verder kan komen ..

Al wat meer bekend Murzeltje?
 

Monteurtje

Forumguru
De SW versie van de Amundsen waar ik het over had is 0351. De snelheidsweergave zal dan toch in de kaarten verwerkt zijn.
Nog een andere vraag. Degene die telefoon affabriek hebben. Kun jullie de telefoon bedienen in de Amundsen?
 
Al wat meer bekend Murzeltje?

Het antwoord van Deynos was dat ze geen OEM upgrades doen..

maar toevallig kreeg ik vandaag een mailtje van de Skoda dealer (daar had ik de vraag uiteraard ook gesteld), met excuses voor de late reactie.. Er schijnt een aardige personeelswisseling gaande te zijn bij van Kleef in dordrecht.
Verder ben ik nog niks wijzer geworden, aangezien de persoon die mij antwoorde aangaf dat het mogelijk was, indien ik MFD, maxidot en handsfree voorbereiding zou bestellen...Dat ik mn telefoon via het maxidot kan bedienen dat wist ik nl. al ;) Ik heb mijn mailtje opnieuw geformuleerd, met duidelijke uitleg wat mijn auto niet kan, en een identieke auto van 1 maand later wel kan..

Word vervolgd!
 
En dit weekend het antwoord van de Skoda dealer gekregen:
Geachte heer,

Zojuist de navraag gedaan, Bij Skoda Nederland.
Kort en bondig:
Het systeem is niet aan te passen.
De soft en hardware verschillen beide, ondanks dat de type nrs gelijk zijn.

Het is ook niet met een omweg aan te passen.
 

O2_1.2TSI

Actief lid
@Murzeltje: Huh? wij hebben HW 16 met SW 0227 en willen graag HW 16 met SW 0351. Dus alleen de software verschilt toch?
 
Bovenaan Onderaan