Firmware update van de RNS310?

O2_1.2TSI

Actief lid
Firmware update van de Amundsen (RNS310)?

Is er al iemand die een firmware update op zijn Amundsen heeft gekregen?
Het gaat hier om de RNS310 en dus niet om de opvolger de RNS315.
Er staan namelijk mogelijkheden in de manual die ik (nog) niet kan kiezen, o.a.:
- 2D weergave
- Weergave maximale snelheid op de weg waar je op dat moment rijdt (links boven)
- Mogelijkheid weergave overzichtkaart van de geprogrammeerde route

TIP: De nieuwe firmware is ook te herkennen aan de keuzemogelijkheid linksonder tijdens navigeren.
Oude situatie staat hier “Menu” Nieuwe situatie is dit “Extra’s” geworden.
 

O2_1.2TSI

Actief lid
@robertlucky: Verschijnt automatisch wanneer je de nieuwe firmware hebt. Daarom wil ik juist graag een firmware update. :grin:
 

O2_1.2TSI

Actief lid
Staat in de manual op blz. 11
Zie: Navigatiemenu -> Setup -> Traffic sign display (the speed limit for the current section of the route is indicated at the top left of the screen)
 

O2_1.2TSI

Actief lid
@robertlucky: Toen je de auto kreeg had je toen direct al deze mogelijkheden?
In andere woorden af fabriek al een nieuwere firmware of is jou firmware achteraf ge-update?
 
Ik heb een firmware update gekregen op mijn RNS310 (VW Golf VI) maar geen snelheidsweergave.
Ik had deze update gekregen omdat mijn navi af en toe spontaan resette.
Deze is nu keurig vervangen door mijn deal (Ames, Gorinchem) en doet het nu prima.
Heb nu een nieuwere HW versie. Echter was ik vergeten op te schrijven welke versie van de FW ik had :(
 

O2_1.2TSI

Actief lid
@RoadXY: Zoals ik uit bovenstaande begrijp is bij jou het hele apparaat vervangen…
Wat ik met firmware update bedoel is dat er een CD in wordt gestoken zodat je software versie verhoogt wordt van 0227 naar 0351. (of iemand dat al heeft laten doen c.q. mogelijk is)

In het begin van 2010 zijn er Amundsen systemen geleverd met hardware versie (HW) 16 en software versie (SW) 0227. Rond juni werden de auto’s geleverd met HW 16 en SW 0351 Deze laatste hebben de mogelijkheid om o.a. de max. snelheid linksboven weer te geven.
 
Je hebt denk ik mijn bericht niet helemaal goed gelezen, daar staat ook de dealer in :winkie:
(Ames, Gorinchem)
 

O2_1.2TSI

Actief lid
Zeg maar jij hoor :winkie:
Ik heb navraag gedaan bij mijn dealer maar die zegt niet op de hoogte te zijn van een firmware update :mad:
Ik heb nu SW 0227 maar wil ook graag de extra mogelijkheden, dus SW 0351.
 
Jij, check!

De functionaliteiten waar jij het over hebt, heb ik ook niet.
Ik kan niet veel merken tussen de vorige versie en die ik nu, kan ik niet veel verschil ontdekken.
En ik ben heel critisch :)
 

O2_1.2TSI

Actief lid
Hee dat is vreemd. En je weet zeker dat je SW 0351 hebt? (Setupknop meer dan 2 sec ingedrukt houden)
Andere personen op dit forum met SW 0351 hebben die extra opties namelijk wel.
 
Bovenaan Onderaan