Firmware update Columbus

Hallo Rainesh,

Dank voor je reactie.

Graag! Is er trouwens ook iets bekend met vastlopende 'Apple Carplay' problemen? Ik heb namelijk vaak dat mijn carplay crasht op muziek wat er wordt afgespeeld. Dan blijft hij een tijdje (denk zo 10 seconden) in de crash hangen en wordt het systeem opnieuw opgestart en kan ik dan opnieuw verbinden. Dan gaat het weer even goed en vaak crasht hij gewoon weer. Ik merk wel dat wanneer enkel youtube music aanstaat het goed gaat. Maar als ik bijvoorbeeld whatsapp of flitsmeister ernaast open heb staan, dan gaat het mis. Komt dit bekend voor? Ik las ook ergens dat een firmware update blijkbaar dit kan oplossen.
 

EdK

Forumguru
Ja contact opnemen ( wat je volgens mij al hebt gedaan ? ) met @Rainesh
Hij is degene die beschikking heeft tot firmware van de units.
Word alleen een ritje Ohoh Den Haag....

En kijk ook ff in de "meet en greet" word zeer op prijs gesteld door vele leden als je je daar even voorstelt in een eigen topic ! :koffie:
 

pfe83

Senior Member
@kmlyvz , ben jij toevallig al verder gekomen met de vastloop problemen met Apple CarPlay? Ik herken deze problemen (met mijn Amundsen systeem) en heb tot nu toe nog geen oplossing. Enkele maanden geleden heeft mijn dealer een firmware update gedaan, maar tot op heden helaas geen succes. Het gebruik van 1 app via CarPlay gaat goed, maar zodra ik 2 app's tegelijk gebruik (bv Spotify met Waze of Waze met bellen) loopt het systeem binnen de kortste keren vast met een luide bromtoon en een complete herstart van het systeem.

Ik hoor graag van je.
 

pfe83

Senior Member
@Rainesh:

Hardware: H41
Software: 0480

Media-codec: 4101.0.0.1
Smartlink: 4101.480.0.0

en ik gebruik een iPhone 11 met iOS 15.2.1
 

pfe83

Senior Member
Thanks voor je snelle reactie. Ik las inderdaad in een pop-up bij FlitsMeister dat de app op je telefoon open moet staan als je hem binnen Apple CarPlay wilt gebruiken. Dat zou wellicht ook bij de andere app's het probleem kunnen zijn. Er schijnt een oplossing onderweg te zijn. Ik blijf hopen, want dit is nauwelijks te doen.
 

pfe83

Senior Member
Inmiddels een half jaar verder, helaas nog weinig opgeschoten. Zowel de dealer als de leasemaatschappij hebben bevestigd dat het een bekend probleem is en dat er wordt gewerkt aan een nieuwe software versie welke 'in het najaar' zou moeten uitkomen. Tot die tijd kan er weinig aan gedaan worden. Onlangs op vakantie heb ik maar besloten om mijn telefoon niet te koppelen aan de CarPlay en die te gebruiken voor de (actuele) navigatie en Flitsmeister via een houder. Mijn vriendin heeft haar telefoon wel gekoppeld aan de CarPlay om zo Spotify te kunnen gebruiken. Dit werkte, maar is uiteraard niet hoe ik het zou willen gebruiken.

Inmiddels weer thuis en de afgelopen dagen alweer wat vastlopers gehad terwijl ik alleen maar Google Maps gebruikte. Het blijft (bij mij) vreselijk instabiel, echt balen.
 
Bovenaan Onderaan