Amundsen Firmware update Amundsen

D

Deleted member 6398

thanks, moet s ff spitten geloof ik, geen handleiding voor Dummy's zie ik haha
 

Alexander68

Senior Member
huh nu moet ik ook maar eens gaan kijken wat ik heb .. denk de oude versie (met links de sd kaart ) maar is er dus nieuwe firmware begrijp ik en kaarten kan ook al illegaal ? Normaal ben ik geen voorstander van illegaal maar een update koste me dus bijna 250 euro... en dat vindt ik wel grof geld verdienen ... Bij mijn ouders kunnen ze geneens meer een kaart updaten (renault scenic ) dat is nog veel erger..

Zal van de week mijn verhaal van mijn schade eens posten hier ( :( ) au lantaarnpaal stond nogal stom...
 

bobracing

Forumguru
Het is absurd dat men er zoveel geld voor vraagt. ik had me radio ook al geupdate ivm aansluiten carkit.
Maar ook de kaarten zou ik graag eens willen updaten zelf naar versie V6 of V7.....
 
Heb v/h weekeinde een HT-5 in de O2 gezet en de carkit werkt met mijn smartphone via het stuurwiel i.c.m. maxidot. Ik had echter gehad dat ik via de Amundsen mijn mobiel kan bedienen (nummer bellen) maar dit werkt niet. Klopt dit? Radio is een Amundsen met cf-cardslot links midden naast scherm.

Of is dit dus met een software update op de Amundsen werkend te krijgen?
 

andrehj

Forumguru
Bij mijn Amundsen+ kan dit wel, maar ik meen mij te heugen dat dit idd één van de nieuwe features van de + versie was. Dat weet ik echter niet zeker.
Overigens bestaan er geen Amundsens met een CF (compact flash) kaartslot. Je bent vast in de war met een SD kaartslot.
 

tompoes

Nieuw lid
Nog een aanvulling van een kersvers lid, want ik liep exact tegen hetzelfde probleem aan: updaten van de kaarten is erg tricky en foutgevoelig.

Update gedownload op grond van de VIN code en inderdaad, na dik 1 uur drie kwartier was die binnen (P45_N60S3MIBS2_EU_NT_Q1.14.zip). So far so good. Toen in een vlaag van verstandsverbijstering de originele data gebackupt op mn compu, maar overschreven met de nieuwe data. Weg originele data... Alleen de originele Dbfile.txt had ik nog. Handleidingen verder 23 x doorgenomen, forums bekeken, moest lukken. Een nieuwe sd kaart (ook vgs de juiste specs) herkende ie niet, de oorspronkelijke, bij de auto horende skoda kaart wel (mn nieuwe secondhand Octavia non-combi III - wat een beauty !), maar verder dan "bron van de navigatiegegevens herkend" o.i.d. kwam het systeem niet. Kurzum, niets werkte.

En nu komt ie (....!... tromgeroffel). Uiteindelijk heb ik op grond van een combinatie van paniek en pure intuitie de datuminstelling van de auto veranderd van DDMMJJJ in JJJMMDD (oorspronkelijke instelling). En dat deed 't 'm !!! Dat verzin je toch niet ! De (originele) skoda kaart én de (nieuwe) data werden onmiddellijk herkend ! Nou ja ! Eerlijk gezegd ben ik niet verder gekomen dan de wagen in stilstand, tis nu laat genoeg geweest, een misschien loopt t nog spaak :shutup:

Welke les trekken we hieruit: Van mij mag Skoda toch eens wat gebruiksvriendelijker met de update troubles voor de gemiddelde rijder omgaan. Nergens heb ik iets terug kunnen vinden over originele wageninstellingen of een foutmelding dat ie datums niet herkent o.i.d. Dit is toch meer geluk hebben dan iets anders. Ik ga het ook nog proberen met de nieuwe sd kaart.

Veel succes !
 

Joske

Forumguru
En nu komt ie (....!... tromgeroffel). Uiteindelijk heb ik op grond van een combinatie van paniek en pure intuitie de datuminstelling van de auto veranderd van DDMMJJJ in JJJMMDD (oorspronkelijke instelling). En dat deed 't 'm !!!
dat is wel een vondst te noemen ja ;)

zeer bijzonder alleszins maar blij voor jou dat het toch nog goed uitgedraaid is :thumbsup:
 

jalex_h

Forumguru
Bij mijn Amundsen+ kan dit wel, maar ik meen mij te heugen dat dit idd één van de nieuwe features van de + versie was. Dat weet ik echter niet zeker.
Tussen de eerste Amundsen en de Amundsen+ heeft nog een model gezeten dat ook Amundsen heette, maar al wel een nieuwere versie was. Deze zat in mijn SII en kon het ook al.
Ik meen dat die alleen in modeljaar 2011 heeft gezeten. Een ander extraatje was, als ik het me goed herinneren, dat deze de maximale snelheid weer geeft.
Ergens die in dit forum zijn daar nog wel wat draadjes te vinden.
 

Highway

Forumguru
Hier een RNS310 (auto is van 7/2010, mij niet bekend of er ooit een update op is gebeurd) met SD kaart links.

Wel vrij nieuwe firmware. Kaarten zijn V4, geven bij mij ook de max. snelheid weer. Ook op zoek naar V6 of V7 kaarten.
 

Thegabeman

Actief lid
Hoi allemaal,

Ik ben sinds gister ook aan het zoeken hoe ik mijn telefoon kan bedienen via de Amundsen. Tot op heden ben ik niet ver gekomen. Vind het namelijk best lastig dat via de maxidot te doen, omdat de wieltjes van de stuurbediening niet heel nauwkeurig zijn. Ik schiet telkens door.
Heb net op mijn kop in de auto gelegen om de blauwetandmodule te vinden onder de bijrijderstoel, maar ik kan hem niet vinden. Ik zie wel draden lopen maar kan niet goed zien waar naar toe, ze gaan van onder de stoel in en daar blijft het bij mij bij.

Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik ongeveer moet zoeken en naar wat (hoe het er uit ziet).

Nu heb ik nog een 2de vraag. Is mijn software up to date of is er een nieuwere versie?
DSC_0231[1].JPG
En is het bij deze Amundsen mogelijk de telefoon te bedienen?

Groetjes Gabe
 

Highway

Forumguru
De bluetooth module zit onder de bijrijders stoel. Bij mij zit hier een plastic afdek kap overheen. Deze kan je naar voren schuiven (bij mij).

Een foto van mijn amundsen gevonden:

Bij mij werken de wieletjes in het stuur prima, de maxidot kan ik er goed mee bedienen. Of je ook de telefoon via de amundsen kan koppelen weet ik niet. Ik kan er wel mee bellen indien in de knop 'phone' gebruik. De amundsen meldt ook dat er verbinding is met de telefoon.
 

Bijlagen

  • IMG_20150205_084147.jpg
    IMG_20150205_084147.jpg
    249,8 KB · Weergaven: 29
Bij mijn O2 model 2010 (facelift):
VW-softwareversie: 0212
Systeem hardware:
H11

Geen telefoonbediening ;-( op de Amundsen (wel HT-5 module).
 

Thegabeman

Actief lid
De bluetooth module zit onder de bijrijders stoel. Bij mij zit hier een plastic afdek kap overheen. Deze kan je naar voren schuiven (bij mij).

Een foto van mijn amundsen gevonden:

Bij mij werken de wieletjes in het stuur prima, de maxidot kan ik er goed mee bedienen. Of je ook de telefoon via de amundsen kan koppelen weet ik niet. Ik kan er wel mee bellen indien in de knop 'phone' gebruik. De amundsen meldt ook dat er verbinding is met de telefoon.

@Highway Als ik op de knop "phone" druk dan mute hij alleen het geluid meer niet. Betekent dit dat ik mijn telefoon niet via de Amundsen kan?

Zit de bluetooth in het vakje onder de stoel of er achter?
 

Highway

Forumguru
@Thegabeman Ik zal vanavon eens kijken wat mijn Amundsen doet als ik op phone druk. Ik dacht dat ik dan het telefoon scherm krijg waar ik diverse dingen kan opgeven (waaronder telefoonboek, belgeschiedenis en een toetsenbord om te bellen). Mijn telefoon is wel gekoppeld via bluetooth.

De module zit bij mij (subperb2) onder de stoel. Zet ik de stoel naar achteren, dan kan ik er zo bij (zit vast op de vloer).
 
Bovenaan Onderaan