Amundsen Firmware update Amundsen

Nilles

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik ben Niels. Vorige maand alweer mijn derde Octavia combi gekocht. Dit maal een zwarte 2.0 TDI in de L&K uitvoering.
Omdat er geen bluetoothmodule aan de Amundsen radio gekoppeld was, heb ik die zelf in gebouwd. Hierna de unit gecodeerd. Daar is het waarschijnlijk verkeerd gegaan. Omdat onze VAS computer alleen VW ondersteund heb ik voor een Golf gekozen en ben hiermee verder gegaan. Nu ben ik de equalizer en surround instellingen kwijt. Ook lijkt het alsof er een ander voeruig in het scherm staat bij gebruik van de PDC.

Maar het vervelendste vind ik dat ik de telefoon niet op de radio kan bedienen, net als bij mijn vorige Columbus. Dit schijnt met een software update op te lossen te zijn.

Heeft iemand hier ervaring met het updaten van de Amundsen?
 
Hallo, hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ook ik heb Bluetooth op mijn amundsen en zou hem graag willen kunnen bedienen op het beeldscherm
 
Om hier even op verder te gaan heb ik nog een vraag. Ik kan mijn telefoon bedienen via mijn Amundsen systeem maar wanneer ik overschakel op de bluetooth audio stream komt er gewoon de tekst "bluetooth audio" op de display. Is er een mogelijkheid dat er op het display van de Amundsen titel, uitvoerder etc. van de muziek komt die afgespeeld wordt?

Is het ook mogelijk om dit alles te bedienen via de stuurwielbediening?
 

andrehj

Forumguru
@Vroeyke : Vanochtend is net mijn kristallen bol kapot gevallen, dus je zult toch echt even zelf moeten vertellen welk type Amundsen je bezit (Amundsen, Amundsen+ of MIB Amundsen), wat voor auto je hebt, wat voor carkit er in zit en van welk bouwjaar het geheel is.
 
@andrehj wat kut van die kristallen bol van je...

In ieder geval is mijn navigatiesysteem een Amundsen en hij zit in een O2FL uit 2010. Weet je voldoende of moet ik nog meer info voor je opzoeken?

Alvast bedankt!
 

andrehj

Forumguru
Kijk, dat schept al een hoop duidelijkheid. Dan zijn je problemen normaal. Waarschijnlijk heb je een carkit onder de bijrijdersstoel. Deze is dan al van een wat ouder type, die nog niet zo goed met BT audio overweg kan. Waarschijnlijk zijn je problemen over als je je carkit upgradet naar het laatste type (de 3C8-035-730-D). Ik weet alleen niet of hiervoor de aanwezigheid van een maxidot nog een voorwaarde is, of dat een minidot ook voldoet.
 
@andrehj bedankt voor de info! Weet jij of er ook een goedkopere oplossing is? Ik bedoel dan niet het meest recente systeem maar eentje dat bv. ook wordt gebruikt in een eerdere versie van de Amundsen en deze zaken wel ondersteund?
 

andrehj

Forumguru
Nee. Ik had eerst de 3C8-035-730-B, en die had dezelfde problemen met BT audio als jij schetst. Met de C-versie heb ik geen ervaringen.
 
Ik heb zelf een MIB Amundsen. Gezien ik 'm nogal traag vind, heb ik aan de dealer (Martin Schilder) gevraagd of er een firmware update beschikbaar is. Ze vertelden me dat die er inderdaad is (!). Tijdens de kleine beurt hebben ze geprobeerd deze te installeren, maar zonder succes. Is er iemand die toegang heeft tot deze firmware? Ik ben System Engineer dus prima in staat om zelf deze firmware te installeren. Wellicht kan ik de dealer zelfs helpen zodat ze andere klanten in de toekomst kunnen helpen. :)
 

Joske

Forumguru
Tijdens de kleine beurt hebben ze geprobeerd deze te installeren, maar zonder succes. Is er iemand die toegang heeft tot deze firmware?
al eens op de site van Skoda zelf gekeken? mbhv van je VIN nummer inloggen om de laatste kaartupdate te doen?
Volgens mij (was of is) er alleszins geen firmware update geweest of beschikbaar. Enkel een kaartupdate en BT update.
 
Volgens mij (was of is) er alleszins geen firmware update geweest of beschikbaar. Enkel een kaartupdate en BT update.

Hoe weet je dat? De dealer zei dat deze er wel degelijk was. Kaartupdates staan hier natuurlijk los van. Die updates heb ik direct al geïnstalleerd.
 

Joske

Forumguru
Waarom zou dat via de dealer moeten gaan? DAAR zouden we dan wel voor moeten betalen maar de kaarten mogen we gratis updaten? Houdt toch geen steek?

Anyway.. de hardware is de bottleneck op een Amundsen me dunkt. Daar gaat een andere firmware weinig aan kunnen veranderen vrees ik.
 
Eens, maar mijn dealer is een van de meest klantvriendelijke en niet te beroerd om hier in te duiken. Ik ga binnenkort eens terug om te vragen wat nu precies die zogenaamde update is. Ik update dit topic wel zodra ik meer weet.
 

ElScorpione

Forumguru
Ik heb een tijd terug op marktplaats een update CD gekocht (was een tientje dacht ik). Vervolgens de firmware vervangen tijdens een lange rit (duurt namelijk wel even). Sindsdien heb ik op mijn Amundsen nieuwe opties. Ik zie nu verkeersborden en kan een overzicht van de route bekijken.
 
D

Deleted member 6398

Ik heb een tijd terug op marktplaats een update CD gekocht (was een tientje dacht ik). Vervolgens de firmware vervangen tijdens een lange rit (duurt namelijk wel even). Sindsdien heb ik op mijn Amundsen nieuwe opties. Ik zie nu verkeersborden en kan een overzicht van de route bekijken.

Dit klinkt als betere prijzen!1
Weet je ook nog wie dit aanbood?
 

Joske

Forumguru
@R1chard

ik vrees dat dit voor een "gewone" Amundsen is en geen plus-versie.. (die had jij toch é? als ik het mij nog goed voorheb)
 

ElScorpione

Forumguru
Dat klopt. De update die ik heb gekocht was voor een Amundsen (zonder +). Ik weet niet meer precies wie de aanbieder was. Hij staat nu niet meer op marktplaats zag ik.
 
D

Deleted member 6398

Oei, hoe kan ik zien of ik een + heb of de gewone?
Heb de auto al bijna 24 uur, dat ik dat nu nog niet weet tssss.:wavecry:
Telefoon is ook niet te koppelen, wordt ook nog een puntje :wavecry:
 
Bovenaan Onderaan