Fietsen drager in kofferruimte

leon-cupra

Forumguru
Daar zoek ik nog een oplossing voor hoe ik dat ga oplossen :pieker: er zit een slot op van thule maar als ik eens met een niet zo frisse kop vergeet dat er een slot op zit dan draai ik het gewoon kappot vrees ik :banghead:
kan je nooit kapot draaien. Draait gewoon door wanneer de grendel op slot is. Vind het voldoende om je fietsen te beveiligen.

Met een goede kniptang krijgen ze trouwens elk slot door. Een waterdichte oplossing bestaat er niet. Desnoods als het een verschrikkelijke dure fiets is een verzekering afsluiten?
 
kan je nooit kapot draaien. Draait gewoon door wanneer de grendel op slot is. Vind het voldoende om je fietsen te beveiligen.

Met een goede kniptang krijgen ze trouwens elk slot door. Een waterdichte oplossing bestaat er niet. Desnoods als het een verschrikkelijke dure fiets is een verzekering afsluiten?
Heb je wel een punt, zo duur is de fiets nu ook weer niet dus verzekering lijkt me geen optie. Ik ga ff afwachten met actie te ondernemen, heb even gehoord bij collega wielrenners en zei zeggen ook dat het standaard slot voldoende is.
 

Japanese Power

Donateur
Of lid worden van de NTFU, dan is die fiets die je op dat moment rijdt verzekerd, ook al heb je er 5.

[Edit: topicstarter woont in België, dat zal lastig worden :pieker:]
 

Niels83

Forumguru
open gaat alles. ik heb bij dit soort dingen altijd de insteek dat het ze teveel werk moet zijn. dus ik heb mijn drager met een slotje vast gezet. en vervolgend heb ik nog een slot om de fiets en de drager.

hopelijk pakken ze dan die van de buren. en gewoon bij je auto blijven onderweg op vakantie
 

Niels83

Forumguru
@Niels83 Ik gun dat mijn buren niet hoor ;)

ik ook niet maar mijzelf nog minder.. als iedereen denk als ik lopen ze vanzelf 2 straten verder.

Mijn buren zijn erg laks. Vader en dochter wielrennen ook dus 2 mooie fietsen staan in een niet afgesloten schuur. Ook gewoon wanneer ze op vakantie zijn. Ik woon in een goede buurt in een slechte wijk. Voor mij reden om alles goed dicht te houden. Als zij alles zo open hebben zullen ze eerder daar gaan. Dat gun ik ze nog steeds niet.
 

jalex_h

Forumguru
Als ze hem hoe dan ook willen hebben, krikgen ze hem inderdaad wel. Waar het om gaat is dat je gelegwnheidsdieven af schrikt. Ik denk dan maar zo dat als er 1 fietsendrager met en 1 fietsendrager zonder extra hangslot staat, gaan ze het bij die laatste proberen. En omdat ik toch naar de winkel moet, dan meteen maar een wat beter slot dan een standaard Actionslot gekocht. Kost je de kop ook niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Desnoods als het een verschrikkelijke dure fiets is een verzekering afsluiten?
Degene die daar het meeste beter van wordt is de verzekeringsmaatschappij.

Mijn (tamelijk on-Hollandse) standpunt is, dat ik in het algemeen geen verzekeringen afsluit tegen risico's die ik zelf wel kan dragen.
Daar hebben verzekeraars een hekel aan - en dáár word ik dan weer vrolijk van... :pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
Eigenlijk toch triestig. Vroeger kon je gewoon je wagen open laten, ze zouden hem zeker niet stelen. Toen is het veranderd en alles op slot. 15 jaar geleden toen ik mijn vriendin leerde kennen en bij mijn schoonouders kwam, lieten zij ook gewoon de wagen open, deuren s nachts open ... Nooit diefstal gehad (buren deed dit net hetzelfde). Nu is dit spijtig genoeg ook al veranderd. Alles ook op slot of je hebt ook prijs.
 

Canon-Eye

Forumguru
Hangt er toch wel een beetje vanaf waar je bent, hè...

Ik kom ook wel eens tot de ontdekking dat de auto een nachtje (of meerdere) niet op slot heeft gestaan.
Maar ja, rustig dorpje van zo'n 400 zielen, de meeste auto's staan op de erven, vaak zo'n 10-15 of meer meters van de openbare weg af met automatische verlichting aan het huis, dat lokt blijkbaar ook weinig ongewenst bezoek van buitenaf aan.
Maar in een drukkere omgeving zal dat best anders liggen.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik spreek dan over Roeselare (toch ook een redelijk stadje), waar mijn schoonouders wonen en waar ik nu onderstussen ook reeds 10 jaar woon. Toen ik 15 jaar geleden in het centrum liep rond 10u s avonds kon je bij wijze van spreken je portefeuille op straat gooien en de dag erachter terug terug omkomen, nu moet je oppassen dat ze je portefeuille niet stelen terwijl hij in je binnenzak zit.

Waar ik oorspronkelijk kom (Waasland) heb ik niet anders geweten dan goed op je spullen te letten.
 

EdK

Forumguru
Heerlijk heren jullie Off Topic reactie's en vooroordelen....
Door mijn opmerking worden er meteen seksistische gedachten aangeplakt.
Dit zegt meer over jullie dan over mij......

En sorry @bjorn_van_velthoven_ dat een opmerking van mij er zoveel anderen ook OFF TOPIC gaan...

Ohhh heren jullie mogen verder nog reageren hoor, maar ik ga er verder niet meer op in, wil niet verder off topic gaan....:deuk::deuk:
 
Bovenaan Onderaan