Fietsen drager in kofferruimte

Iemand die weet of deze Skoda fietsendrager voor in kofferruimte ook past in de Fabia ? Op de website lees ik enkel voor Ocatvia, Suberb en Yeti. Ik weet da de Fabia ook 2 haken heeft in de kofferruimte. 13909.jpg
 

Niels83

Forumguru
dit is passend te maken met wat werk of een vergelijjbaar systeem. maar zou de fiets er in passen? in de f2 denk ik niet dat het zou passen met het wiel er in. maar als je 2 losse wielen hebt heeft dit systeem nog maar weinig winst.
 
Ik denk moest het systeem in de F3 passen dat een koersfiets wel zal passen. Voor mij zou het eigenlijk ook gewoon zijn om 1 koersfiets te vervoeren. Of het handig is is een andere zaak, maar ik vindt het persoonlijk iets veiliger dan een fietsendrager op trekhaak. Langs de andere kan voor de prijs van dit systeem heb je een deftige Thule fietsendrager voor op de trekhaak.
 

EdK

Forumguru
Als je maar één fiets hoeft mee te nemen in hoeverre heb je dan die constructie nodig als je de achterbank hebt ingeklapt ?
Past hij er dan ook niet gewoon liggend in op een paardendeken en het voorwiel eruit ?
 

hemi24

Forumguru
Niet om je droom te bederven, maar haal het voorwiel eerst eens uit je fiets en probeer het eens in je Fabia...
Ben bang dat je 30 cm tot een halve meter te kort komt bij het achterraam.
Plaatje is uit een Superb 2 combi...
 

leon-cupra

Forumguru
Ik zou gewoon fietsendrager kopen. Als je de fiets in je wagen legt, heb je kans op beschadiging van je interieur. En als je eens een smerige fiets hebt, kan je je interieur nog kuisen daarbij.

Goede fietsendrager is toch heel veilig? Zeker als je maar 1 fiets vervoert. Al paar keer op stap geweest met 3 fietsen (2 volwassene en 1 kinderfiets), het is de eerste keer wel raar, maar mits aangepaste snelheid is het toch welstrekt veilig. Maandag zelfs met 4 fietsen ritje van 200km ;)
 

Japanese Power

Donateur
Hoezo mits met aangepaste snelheid bij een goede fietsendrager. Die dingen zijn getest op alle snelheden en omstandigheden. Ik rij vrijwel wekelijks met 2 MTB's door het land en de afgelopen 4 jaar zijn ze met elke vakantie meegegaan achterop. Zweden, Denemarken, Zwitserland, Frankrijk, Duitsland, België. Ik heb heel wat KM afgelegd met de bikes achterop zonder 1 krimp.
 

Japanese Power

Donateur
Heb overigens voor achterop de Kodiaq een Thule Easyfold voor 3 MTB's besteld. Wel zo makkelijk als er een MTB extra meemoet. Hoeftie niet in de kofferbak mee.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Heb een thule voor 3 fietsen en die je kan uitbreiden naar 4. Niet dat we de fietsendrager veel gebruiken, hopelijk in de toekomst iets meer als de kids grotere afstanden aankunnen.
 

Fabia 123

Forumguru
In mijn Fabia HB past een fiets net niet.
De stationcar is langer. Fietsstuur beetje draaien dan zit voorwiel van de fiets net achter de voorstoelen.

Een andere optie is een fietsendrager waar geen trekhaak voor nodig is en die op de kofferbak past.
 

leon-cupra

Forumguru
In mijn Fabia HB past een fiets net niet.
De stationcar is langer. Fietsstuur beetje draaien dan zit voorwiel van de fiets net achter de voorstoelen.

Een andere optie is een fietsendrager waar geen trekhaak voor nodig is en die op de kofferbak past.
op de kofferbak en dan krassen hebben :nailbiting:
Is ook redelijk onhandig.
 

Japanese Power

Donateur
Dat kan ook maar ik vind het zeker geen veilige optie. Zou zeker voor een vaste drager gaan. Ik weet niet hoe vaak je fietsen mee gaat nemen maar ik raad het je niet aan.
 
Bovenaan Onderaan