Voor de keuring is er geen max tot hoeveel je mag verlagen.
Tot 4 cm kan je met alleen veren verlagen, maar als je schokdempers niet al te nieuw meer zijn kan je deze beter meteen mee vervangen voor sportexcemplaren, omdat je dempers op een geheel andere plek gaan werken, wat resulteerd in lekkende en dus kapotte dempers in 9 vd 10 keren.
Wil je lager dan 40 mm, dan moet je verkorte schokdempers hebben, maar bij 40 mm is dit ook al aan te raden dus.
Lager dan 60 mm kan eigenlijk alleen met een schroefset, deze gaan vaak van een 30 tot 75mm, of zelf 100mm verlaging, afhankelijk van het merk en type.
Goede sportschokdempers zijn gele Koni's, (zijn korte) deze zijn verstelbaar kwa hardheid, en kunnen dus ook nog redelijk comfortabel ingesteld worden.
Maar er zijn nog meer bedrijven die setjes maken.
Voordeel met een schroefset is, dat je hem kan instellen op je eigen wensen. Neem je nog eens kleinere wielen, dan draai je je auto wat omlaag...
Voordeel bij grote wielen zoals bijv 17" is, dat je de auto heel ver kan laten zakken, dus optisch het wiel ver in de wielkuip, maar dan is de auto nog redelijk hoog door de grote wielen, waardoor de drempelvrijheid enzo nog netjes is.
Tot 16" heb je eigenlijk geen last van grotere wielen als totaal, omdat je hoe groter t wiel, hoe plattere band je kunt monteren...
Of men neemt airride haha, verstelbaar vanuit de auto, alleen voor racedoeleinden niet geschikt, omdat de wegligging niet echt strak is hiermee, maar wel makkelijk, auto bijna op de grond, komt er een heuvel, en dan kan je hm even omhoogzetten haha... Heb alleen geen idee of dit er ook voor Skoda's is.
Maar wil je dus alleen ietsie omlaag, dan zijn 30 of 40 mm verlagingsveertjes wel een goede en goedkope oplossing /forum/images/graemlins/cheer.gif