Zo ik ga ook maar een topic aan mijn Fabia wijden.
Er zijn paar puntjes waar mee bezig ben.
Om te beginne was de Bij wat alles wat mis kan gaan bij een deur mis. Speaker kapot. Cv deed het soms wel en soms niet en het raam mechanisme was stuk.
Dat heb ik gister allemaal opgelost. Deurplaat en het slotmechanisme van de sloop en alles in een uurtje gemaakt.
Dat is nu allemaal in orde.
Toen ging ik me wijden aan een mogelijk (bij Fabia schijnbaar bekend) probleem met de bedrading bij en onder de accu.
Een bundel gevonden die achter de accu over de chassis balk loopt. Daar was het beetje nat en de bedrading ligt er boven op. De bundel losgemaakt en gevoeld of ik beschadigingen voelde maar niks gevonden. Alles met siliconen ingespoten en de bundel zo vastgemaakt dat hij er net boven zweeft.
Nou is mijn vraag of dit de plek is waar het mis gaat of zit het echt in de goten onder de accu ?
Toen ook maar een blik geworpen in de gasklephuis. Die is super zwart en zit vol met aangekoekte roet.
Na dat ik hier en daar paar topics heb gelezen kwam ik er achter dat dit in combinatie met de egr klep voor aardig wat vermogens verlies kan zorgen. Laat het net zo zijn dat het mij laatst is opgevallen dat hij sloom optrekt en ook redelijk snel af wil slaan bij optrekken uit stilstand.
Dat is dus het gene dat ik nog wil doen.
Heb ook begrepen dat je de boel opnieuw moet in leren. Heb vcds tot mijn beschiking. Daar moet het ook mee kunnen.
Zijn er nog tips en ideeën hoe dit het beste gedaan kan worden? Hoe je het makkelijkst de aangekoekte zooi weg kan krijgen.
Het gaat om een Fabia uit 2004 met een 1.4 motor. Geen mpi.
Er zijn paar puntjes waar mee bezig ben.
Om te beginne was de Bij wat alles wat mis kan gaan bij een deur mis. Speaker kapot. Cv deed het soms wel en soms niet en het raam mechanisme was stuk.
Dat heb ik gister allemaal opgelost. Deurplaat en het slotmechanisme van de sloop en alles in een uurtje gemaakt.
Dat is nu allemaal in orde.
Toen ging ik me wijden aan een mogelijk (bij Fabia schijnbaar bekend) probleem met de bedrading bij en onder de accu.
Een bundel gevonden die achter de accu over de chassis balk loopt. Daar was het beetje nat en de bedrading ligt er boven op. De bundel losgemaakt en gevoeld of ik beschadigingen voelde maar niks gevonden. Alles met siliconen ingespoten en de bundel zo vastgemaakt dat hij er net boven zweeft.
Nou is mijn vraag of dit de plek is waar het mis gaat of zit het echt in de goten onder de accu ?
Toen ook maar een blik geworpen in de gasklephuis. Die is super zwart en zit vol met aangekoekte roet.
Na dat ik hier en daar paar topics heb gelezen kwam ik er achter dat dit in combinatie met de egr klep voor aardig wat vermogens verlies kan zorgen. Laat het net zo zijn dat het mij laatst is opgevallen dat hij sloom optrekt en ook redelijk snel af wil slaan bij optrekken uit stilstand.
Dat is dus het gene dat ik nog wil doen.
Heb ook begrepen dat je de boel opnieuw moet in leren. Heb vcds tot mijn beschiking. Daar moet het ook mee kunnen.
Zijn er nog tips en ideeën hoe dit het beste gedaan kan worden? Hoe je het makkelijkst de aangekoekte zooi weg kan krijgen.
Het gaat om een Fabia uit 2004 met een 1.4 motor. Geen mpi.