Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

Falcon

Donateur
Hmmm... met 20% bijtelling (TSI + DSG) en dan iets minder luxe uitvoering.. is dan prima betaalbaar in de lease.

Altos

Banned
Mooie combi idd, die donkere kleur grijs vind ik hem niet zo staan, past meer bij lange grote auto's vind ik, bij deze verstopt hij de lijnen meer dan dat ze worden geaccentueerd. Wit en zilver staat wel lekker strak, geel is zeer apart, niet mijn ding maar niet lelijk persé...ben benieuwd hoe die rijdt!

Rapid

Actief lid
Volgens de dealer in Amsterdam komen de twee nieuwe Fabia's in november twee dagen in de showroom.
Ga er zeker heen. Vind de Combi erg mooi en eventuele inruil zit er voor mij aan te komen.

Frank

E

Ex-lid 2926

Even slikken. Dacht echt serieus dat de nieuwe Fabia (Combi) een opvolger zou kunnen worden van mijn O2 TDI. Vooral de Combi vind ik een mooie auto. Heb net in de duitse folder de trekgewichten gezien. De sterkste TSI 1100 kg, de 90 pk TDI 1100 kg en de 105 pk TDI 1000 kg (??) Het maximum totaalgewicht van mijn Hobby 380 (2013) is 1200 kg. Dus wordt de Fabia voorlopig van mijn verlanglijstje geschrapt.

Canon-Eye

Forumguru
Kijk ook nog even naar het leeggewicht van de caravan (wel de in- en aangebouwde extra's meerekenen natuurlijk!).
Misschien heb je genoeg laadvermogen over om het feitelijke gewicht tot 1100 kg te kunnen beperken?

Officieel is overigens het daadwerkelijke gewicht bepalend, ongeacht wat er op het registratiebewijs van de caravan staat, maar omdat buitenlandse koddebeiers dat niet altijd (willen) snappen kun je er dan ook voor kiezen om de RDW een lagere TMM (toegestane maximum massa) te laten vermelden. Koop je later weer een "sterkere" auto, dan kan dit weer teruggedraaid worden.

Zo doe ik het met mijn aanstaande caravan ook: technisch gezien kan hij voor 1200kg goedgekeurd worden, maar zolang ik 'm met de huidige Fabia moet trekken zal er 1000kg op het registratiebewijs staan. We moesten alleen een beetje uitkijken bij het kiezen van de opties (en bij het beladen natuurlijk).

micky

Forumguru
@Canon-Eye , die regels Zijn verandert in 2013, als jij gewoon niet boven de 1000kg laad, mag jij er gewoon mee rijden, zolang de combinatie theoretisch maar niet boven de 3500KG mag uitkomen
Er vanuit gaande dat jij geen BE hebt, want als je BE hebt mocht het voor 2013 ook al.

Kortom, niet meer laden dan de auto mag trekken, zelfs met "B" mag je aanhanger dan zwaarder zijn als de auto, zolang de auto dit maar mag trekken en de max niet boven de 3500KG uit MAG komen.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...-motorvoertuig-met-aanhangwagen-besturen.html

Rapid

Actief lid
@Falcon. Heb er nu dit jaar 45.000km op zitten met de Rapid. Naar volle tevredenheid.
Mooie offerte binnen voor een eventuele Elegance uitvoering.
Woensdag zag ik voor het eerst de foto's van de Combi.Mooi interieur en uitrusting. Het bekijken waard lijkt me.
SB Rapid vind ik niet mooi. Wellicht blijft het gewoon bij de Rapid.

Frank

Hetzer

Forumguru
042_f_jpg.jpg
1_0_MPI_f_jpg.jpg
tech_001_f_jpg.jpg
12_66_f_jpg.jpg
10_44_f_jpg.jpg

Bovenaan Onderaan