Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

Ron467

Actief lid
De dealers weten ook vaak niet alle ins en outs van (ver)nieuwe modellen en hebben ook al moeite met alle fouten en onvolkomenheden in de folders; bv de getoonde velgen zijn voor de first editions niet te selecteren.....(waar jij over in onderhandeling bent zie ik)
Ik denk echt dat dit een typisch geval van niet helemaal simply clever is; bezuinigen op één sensor. :thumbsdown:
 
Op 9 maart mijn Fabia III opgehaald die vanaf 5/3 afleveringsklaar stond.
Was 29/12/2014 besteld.
Racing blue met de RIAL "Milano" velgen in de titanium uitvoering vormen m.i. een mooie combinatie.
De 110 pk met DSG voelen in de eerste vijftig gereden kilometers al prettig aan....Pfff, wel even de eerste 500 km. kalm aan doen.....!
 

JimS

Nieuw lid
Iemand het bolero-systeem met Mirrorlink al aan de praat gekregen? Afgelopen weekend heb ik dit geprobeerd in te stellen op een Fabia III, helaas kansloos.

Mijn toestel (een LG G2) is wel getest op een Polo, maar blijkt niet overweg te kunnen met het Bolero systeem. Tot dusverre lijken er maar 2 telefoons mee te kunnen werken, ik begreep de nieuwste Samsung S6 en de HTC One M8. Beide toestellen uit het hoogste segment. En zelfs als je wel één van beide toestellen hebt is er wel navigatie via je telefoon op het scherm in de Fabia, maar valt je autoradio ook uit aangezien je niet radio kunt luisteren en de navigatie kunt starten.

Daarbij zit je in het buitenland opgescheept met een online-navigatiesysteem die daar dus niet werkt zonder dat je roamingkosten aan je broek krijgt. Tenzij je dus én een nieuwe telefoon koopt, én die voorziet van een betaalde offline navigatiesoftware die dan weer compatibel moet zijn met mirrorlink. Allemaal niet simply clever, en erg omslachtig.

Vreemd dat Skoda dit systeem op de markt heeft gebracht zonder andere navigatie-alternatieven, aangezien je nu een mooi HD scherm in de Fabia hebt waarop je alleen je radiologo's mooi scherp kunt zien. Hopelijk wordt er nog het een en ander qua software aan gesleuteld, anders moet er alsnog een Tomtom aan het raam. En dat lijkt me nou net niet de bedoeling van zo'n systeem.
 

Altos

Banned
Er is nu toch een alternatief verkrijgbaar dacht ik hier ergens gelezen te hebben?
Dat zou een versie zijn met wel vaste navi in de F3...
 

JimS

Nieuw lid
Tja, € 1.299 incl btw lijkt me dan weer iets teveel van het goede, ik wacht dan liever af totdat skoda zelf met een oplossing komt. En anders komt er alsnog een tomtom aan het raam, helaas maar het is dan niet anders.
 

Canon-Eye

Donateur
En anders komt er alsnog een tomtom aan het raam,
Tip: geen zuignap aan het raam plakken, maar op zo'n schijfje bovenop het dashboard. Bij voorkeur links tussen de klokkenbult en de A-stijl.
Véél veiliger! :jaja: Goed in de buurt van de 'rechtuit kijklijn' zonder het zicht op de weg en het verkeer te belemmeren, en ook geen zuignapsporen aan de ruit. Zwart petje over de steun als de auto geparkeerd staat en het valt niemand mee op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob
De eerste 250 kilometers met mijn nieuwe Fab 81 Kw DGS zitten erop.
Rijdt heel ontspannen met zo'n 7 bak; schakelt overigens wel erg snel op...
Was een Citroen DS3 met ETG-bak gewend, dus...
Ben benieuwd naar de werking van de sportstand als de motor eenmaal "los" is!
 

Bijlagen

  • P1030342.JPG
    P1030342.JPG
    993,5 KB · Weergaven: 51
  • P1030341.JPG
    P1030341.JPG
    970,9 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@Skodasnob, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Waarschijnlijk schakelt de DSG zelfs tè snel op, maar daar kan je wat aan laten doen dmv een software aanpassing bij o.a. DSG dokter in Varsseveld, als je naar de meeting komt op 5 september voor gereduceerd tarief ;)
Heel veel plezierige kilometers toegewenst!
Bij interesse voor de groupbuy Eibach veren mag je mij of @Antera contacteren ;)
 
@ Corné', dank voor je felicitatie en tip; ik had ooit op een V.W.-forum iets gelezen over mogelijke aanpassingen bij de dokter in Varsseveld. Ik houd het in mijn gedachten. | Aanpassing in de vering/verlaging overweeg ik echter niet.

@ Rob, dank voor je felicitatie| Ik vind 45 bandhoogte ook laag maar op de Skoda 16 en 17" lichtmetalen velgen en op de aftermarkt velgen die Skoda levert, zoals mijn RIAL velgen wordt voornamelijk 45 hoogte gemonteerd bij een bandbreedte van 215 zelfs. Vind ik zelf tè breed.
Ik heb de dealer nog gevraagd of er een 55 hoogte band te gemonteerd kon worden.Was mogelijk maar werd mij afgeraden i.v.m. de kilometer-/snelheidsmeter die wel tot 10% zou kunnen gaan afwijken.......[wel erg veel, 10%...]

Maar in het kader van "ik wen er wel aan en waarschijnlijk vind ik het uiteindelijk ook wel mooi staan" heb ik toch maar gekozen voor deze hoogte.
 
Bovenaan Onderaan