Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

piair1982

Forumguru
Ik vind zo een first edition Style combi met panorama dak toch wel heel erg gaaf. Het formaat bevalt me prima. Ook kostentechnisch is de fabia niet duurder geworden. Wegenbelasting zelfde klasse en verzekeringkosten ook vergelijkbaar. En raceblue metallic. Wauw. En dan onderstaande foto in combi uitvoering. Het begint aardig te kriebelen.
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1414177991380.jpg
    uploadfromtaptalk1414177991380.jpg
    107,9 KB · Weergaven: 33

Hetzer

Forumguru
Loopt toch wel aardig richting de 21K. in jouw configuratie, maar ik deel je mening dat ook de combi er gelikt uitziet, al prefereer ik persoonlijk toch de HB ;)
 

piair1982

Forumguru
Inderdaad. Als ik hem kies dan compleet. Motor 66kw is prima voor mijn gebruik. Een dsg klinkt leuk, rijdt leuk. Maar om daar nog 3500 euro extra op stuk te slaan... heb ik liever het panorama dak, sportstoelen grote radio en lm velgen. Vergelijking 66kw met 77kw dsg.
 

AvB

Senior Member
First Edition Style, Race Blue, 81 kW (110 PK), DSG, Techpakket, Sportpakket -/- € 500 inruilpremie = € 22.945 (incl. kosten rijklaar maken)
 
Laatst bewerkt:

piair1982

Forumguru
@AvB 2800 euro is het verschil. Ik heb een 66 kw samengesteld voor 21941 rijklaar. En de combi met 81 kw en dsg is 2800 euro duurder. Dus kleine 25000 rijklaar.
@Fabia86 de 81 kw handbak is er niet als first edition.
 

Altos

Banned
Niet dat ik me aangevallen voel hoor maar ik vind onze octavia meer dan redelijk en meer dan 25.000 was er niet te spenderen hahaha. Maargoed, full options is natuurlijk nog meer geld, en dus ook voor de F3. 18.000 issie leuk, 25.000 issie vol. Wel veel geld vind ik.
 

Blackokkie2

Forumguru
Was van mij ook zeker geen aanval op de O3 of de Fabia, maar meer om aan te geven dat de Fabia niet echt een koopje is.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb eens wat rond zitten klikken om te zien wat ik zou kiezen als de huidige GL combi plotseling vervangen zou moeten worden.
Hoewel ik de nieuwe HB een leuke auto vind om te zien, is het verschil in laadruimte met de combi toch wel zodanig dat het weer de laatste zou moeten worden. En omdat ik eigenlijk wel weer een DSG zou willen, kom je vanzelf in de duurdere varianten terecht. Dus tegen de tijd dat-ie naar m'n zin is opgetuigd zijn we dan inderdaad een 25k verderop. Best veel geld - maar dan heb je ook wat...

Er is wel één maar: hij moet wel geleverd kunnen worden met een normale radio (Swing of vergelijkbaar), desnoods door omwisseling achteraf bij de dealer.
Een "verplichte" Columbus- of Amundsen-achtige is simpelweg een breekpunt... ;)
 

andrehj

Forumguru
De standaard radio is juist geen Columbus of Amundsen-achtige, omdat er standaard geen navi op zit. Sterker nog, dat is niet eens leverbaar. Je kunt het alleen zelf via de (optionele) mirrorlink toevoegen.
Verder denk ik dat een 110 pk + dsg uitvoering via eigen import een stuk goedkoper te verkrijgen zal zijn, net als nu bij de Polo.

Overigens zou ik met particuliere aanschaf nog wel minimaal twee jaar wachten, dan zijn de meeste kinderziektes er uit en heb je veel meer plezier van je aankoop. Zo lang kan je huidige F2 toch nog wel mee?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik schreef ook: als hij plotseling vervangen zou moeten worden.
Wat mij betreft heeft-ie 't eeuwige leven, want zo lang ik nog ruim boven de 20.000 km/jaar blijf (momenteel zelfs 27k) betaal ik liever die 90 euro MRB per maand dan dat ik 'm wegdoe.
Maar als hij onverhoeds in de soep zou worden gereden (c.q. in de soep zou draaien) wordt het een nieuwe afweging, mede omdat ik dan wel iets meer aanhangergewicht dan de huidige 1000kg zou willen hebben.

En in de samenstelling zoals ik 'm graag zou willen hebben hoort er ineens ongewenste apparatuur in overigens wel gewenste optiepakketten - dus daar zou een dealer dan creatief mee om moeten gaan als hij mij zo'n auto wil verkopen...
 

Gunner

Forumguru
Poei... geen navigatiesysteem beschikbaar.... ben ik even blij dat ik niet op deze auto heb gewacht zeker in combinatie met de hogere BPM in 2015

Gemiste kans Skoda....
 
Laatst bewerkt:

Gunner

Forumguru
@Corné de Kluijver dat snap ik maar ze laten de mensen ook geen keus. bij andere merken krijg je die tenminste. Je hoeft er niet voor te kiezen, maar nu kiest skoda. En dat kost ze gewoon domweg klanten.

Of het is een bewuste keuze van VAG om de Fabia onder de Polo te positioneren. Dat zou me allerminst verbazen. Veel goedkoper dan een Polo is het *zeker* niet.
 

Gunner

Forumguru
@Gunner, dat denk ik niet dat dit een gemiste kans is. Persoonlijk denk ik dat de gemiddelde Fabia rijder niet zit te wachten op een ingebouwde navi. Het eerste wat m'n vrouw zei.... dat komt mooi uit, want ik gebruik toch alleen m'n TomTom app op m'n telefoon, want die is veel beter en duidelijker...... ;)
De Discover Media (Amundsen?) gen2 zoals die in de facelift Polo zit rent echt rondjes om de eerste generatie zoals die in de O3 en Golf 7 zit. Dat scherm is echt om te smullen zo snel, helder en heerlijke resolutie. Deze is echt superieur dan wat in m'n O3 zit...

Maar goed, zoals ik eerder zei; de keus wordt nu voor je gemaakt. Prima dat jij genoegen neemt met een extern apparaat maar skoda verliest hier potentiele klanten mee. Die gaan naar de Polo toe, of ander merk die dat wel als optie heeft.

Zo komt Skoda niet van dat stoffige imago af (onterecht hoor).
 

CDK

Forumguru
@Gunner, mirrorlink is wel beschikbaar hè, je kan dus gewoon je smartphone navigatie draaien op het scherm van de Bolero. Niets mis mee dus lijkt me.
 
Bovenaan Onderaan