Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

andrehj

Forumguru
Ik vind het er idd erg goed uitzien. Volgens mij is er met de positie van het scherm niets mis. Dit wordt een goede concurrent voor de Polo. Afmetingen zijn op een paar mm na identiek, ben benieuwd wat het prijsverschil gaat zijn.
De andere VAG concurrent van de Polo (de Ibiza) zou voor mij direct al afvallen vanwege het zwaar verouderde infotainment.
 

Altos

Banned
Ik vind het scherm daar prima hoor, de O3 heeft em ook ongeveer daar. De praktijk zal uitwijzen of het praktisch is.
 

Canon-Eye

Forumguru
Die maar al te gebruikelijke positie van dat scherm is één van de redenen dat ik absoluut geen inbouwnavigatie wil, in elk geval niet zolang er geen popup-scherm veel hoger en minder ver van mijn kijk-as wordt geboden.
Dan liever een Swing radio en een tomtom links boven OP het dashboard, tegen de klokkenwinkel aan. Petje erover, niemand die 'm van buitenaf ziet...
 

lugolux78

Forumguru
Ik vind het scherm daar prima hoor, de O3 heeft em ook ongeveer daar. De praktijk zal uitwijzen of het praktisch is.

Is net wat je gewend bent.
Op mijn vorige A4 was het scherm hoger en dus beter te lezen.
Ook zou ik te allen tijde liever MMI knop voorkeur geven boven touchscreen.
Maar voor rest erg blij met de Colombus
Hahah
 

Altos

Banned
Het is idd net wat je gewend bent. Ieder zijn/haar ding. Ik persoonlijk verafschuw losse apparaten, kabels en aftandse tomtom's in het gezichtsveld maar ook dat is puur persoonlijk. Ach, hebben we wat te kiezen tussen automerken :D
 

Fabia86

Actief lid
Dit wordt een goede concurrent voor de Polo. Afmetingen zijn op een paar mm na identiek, ben benieuwd wat het prijsverschil gaat zijn.
Ik denk dat de binnenmaten toch een stuk ruimer zijn bij de nieuwe fabia, althans bij de huidige wel. Qua hoogte kun je in een polo maar net zitten (voorin met 1.86m). Achterin zit je klem.
 

Fabia86

Actief lid
Zou het hele interieur van 'hard' plastic zijn? Of alleen de onderste delen van het dashboard, zoals bij de huidige fabia het geval is.
 

milanseegers

Forumguru
Zou het hele interieur van 'hard' plastic zijn? Of alleen de onderste delen van het dashboard, zoals bij de huidige fabia het geval is.

Dat vraag ik me ook af, het interieur ziet er nog al goedkoop uit. Met name als je kijkt naar de deuren. Deze lijken keihard. Bij mijn fabia 1 is het bovenste deel van de deur van zacht kunststof en en ander deel bekleed met stof. Geeft een degelijke uitstraling.. Lijkt me dat met de 3 dit en niveau hoger moet.
 

TL@

Forumguru
Interieur ziet er leuk uit. Blauwe verlichting vind ook best mooi (altijd jammer gevonden dat VW daar is van afgestapt, ziet er nog zo leuk uit in mijn Golf IV)
 

Altos

Banned
Leuke auto, ik vind hem mooi en praktisch, wellicht ooit eens interessant in de toekomst...wie weet?
 

ertromp

Forumguru
En ook de Vag Can Pro software is er klaar voor:

front.jpg


FOR WORLDWIDE SHIPPING PLEASE CONTACT US.

niu.gif
VCP 3.7.2 ready for download:- improvements in ODX-Database handling (much faster loading data for BCMs MQB platform)
- improved smartcard access routines
- full support for new Skoda Fabia III (all UDS modules are covered)

New ZDC files uploaded to filemanager:

- golf7_pdc_5q0919294f_europe
- passatcc_3aa937087j_lampconfigeep - eeprom settings for EU/USA lamp configuration
- gateway_octavia_5q0907530Ax,R,S,T - PRCoder file for Octavia's gateways
- tiguan_tirepressure_3aa907273b,c,d
- golf7_driverdoor_5q0959593b,c
- eos_dcc_3c0907376a
- golf7_cameraSTGA5_5q0980653C_sw032+

... and more

as usual more features will follow, stay tuned :)
NEWS DATA: 24-09-2014


Laat nu alleen nog de Faab zsm komen :D
 

andrehj

Forumguru
De vraag is of mijn VCDS Micro-CAN kabel de Fabia III gaat ondersteunen. Ook van de nieuwe Polo heb ik daarover nog geen uitsluitsel.
 

laagvlieger

Forumguru
Zeker als de prijzen gelijk blijven...

In ieder geval is de afgebeelde Fabia in dat filmpje voor mij veel te duur als B-segment wagentje. Reken maar op 20.000+ euro zoals die erbij staat. Een normaal geprijsde Fabia zal er niet meer zo dik uitzien, al blijft het wel een mooie wagen.
 
Bovenaan Onderaan