Fabia Combi Greenline 1.2 TDI, Besteld

Ener

Nieuw lid
vandaag dus in de polo 1.2 bluemotion gereden.
dit is me zeker niet tegen gevallen, kan goed meekomen alleen als je op de snelweg 90 a 100 rijd in z'n 5 en wil gaan versnellen gebeurd er eigenlijk niet veel en moet je dus terug naar 4 of 3 en dan gaat het best goed.
ook in de binnenstad reed ik in de 2e versnelling achter een fietser toen ik hier voorbij wilde duurde het ook even voordat de motor reageerd als je het gas intrapt.

op de snelweg over de 160 km per uur gereden en toen begon er wel wat te piepen in de wagen, maar dat was m'n vriendin die het allemaal wat hard vond gaan.

vind van de polo wel het dashboard veel mooier dan in de skoda.
in het dashboard kastje van de polo zat een kabel waar je een usb stick in kon doen als dat ook op de skoda komt wil ik dat er zeker bij hebben.

de bekleding die leverbaar word is die al ergens te zien op foto's???

de kleur ben ik ook nog niet uit twijfel tussen aqua blue en satin grey

Hoe was het met het geluid?
 

Gerke

Forumguru
Goedemorgen,

Ook wij hebben een Greenline besteld.

Na 16 jaar Toyota en daarvoor Mazda min of meer de economische keuze gemaakt voor deze auto. De vraag is natuurlijk hoe lang het voordeel echt groot is, maar met een verbruik als dit, valt het natuurlijk ook wel mee wanneer er toch kilometerheffing gaat komen :D

De enige ervaring die ik heb met Skoda is van vroeger, mijn vader reed eind jaren 60 met Skoda, een 1000MB en daarna een 110. Dat was een verademing na de Trabant waar we met zijn 5en niet echt veel ruimte in hadden.

Het valt me op dat bijna iedereen de Maxidot display als optie heeft gekozen. Kan iemand mij uitleggen wat de meerwaarde hiervan is?
 

van_der_P

Senior Member
Het gewone dashboard ziet er wat saai/ouderwets uit (mijn mening). Het maakt wat sportiever vandaar, en er zijn wat meer mogelijkheden met maxi dot.
 

Gerke

Forumguru
Het gewone dashboard ziet er wat saai/ouderwets uit (mijn mening). Het maakt wat sportiever vandaar, en er zijn wat meer mogelijkheden met maxi dot.

Oke , helder, ik mis dus geen functionaliteiten. Ik was al bang dat ik mijn vrouw moest gaan vertellen dat er nog wat extra's bij moest ;)
 
Hallo,

Hier ook een fabia 1.2TDI besteld op 26 april bij Korterink in Zwolle :) Een Candy White met Sunset, armsteun, dakdragers en een MDI.

Aangegeven levertijd wk 26, maar dat werd hem niet volgens Korterink.
Kan niet wachten :D Wij konden verder geen keuze maken qua bekleding en dashboard?!
 

Gerke

Forumguru
Aangegeven levertijd wk 26, maar dat werd hem niet volgens Korterink.
Kan niet wachten :D Wij konden verder geen keuze maken qua bekleding en dashboard?!

Wij konden kiezen uit twee soorten bekleding, grijs/zwart en donkergrijs/zwart, iets met Domino in de naam, heb het hier niet bij de hand helaas
 
Wij konden kiezen uit twee soorten bekleding, grijs/zwart en donkergrijs/zwart, iets met Domino in de naam, heb het hier niet bij de hand helaas

Heel apart, gisteren nog aangegeven bij Korterink en kon hier niks mee?! Gezegd dat ik het hier gelezen had over bekleding en kleur..
 

Gerke

Forumguru
Heel apart, gisteren nog aangegeven bij Korterink en kon hier niks mee?! Gezegd dat ik het hier gelezen had over bekleding en kleur..

Bij van Laar hadden ze een verkooptrainingsboek over de nieuwe Fabia, waarin dit stond, 2 varianten, zelfde motief
 
Bij van Laar hadden ze een verkooptrainingsboek over de nieuwe Fabia, waarin dit stond, 2 varianten, zelfde motief

Dit gaat dan wel over de Greenline versie van de Fabia? Ik hoop dat ik de donkere uitvoering dan krijg! want dat grijze vind ik persoonlijk minder mooi! Weet jij wat de std uitvoering is dan?
Voor ik Korterink lastig ga vallen met iets wat niet klopt ;)
 
Oke, heb het gemaild naar Korterink, dus even afwachten wat er nog mogelijk is.

Wat zou de standaard aankleding van deze auto zijn denken jullie??
 
Nee standaard bekleding, ik heb geen keuze kunnen maken bij Korterink (er was volgens hun geen keuze maar hij had het wel over grijs..) maar welke bekleding en dasboard uitvoering ik dan krijg is me een raadsel..

Volgens de folder zit er dus "Interieur Domino met stoffen bekleding" in maar dit zegt niks over grijs en of zwart!
 

Hetzer

Forumguru
Domino heb je in 2 versies, heb je de grijze, dan krijg je automatisch het onyx/grijze interieur erbij, wil je dat niet dan zou ik maar even bij de dealer langs gaan.
 

Ericpeeke

Actief lid
Oke , helder, ik mis dus geen functionaliteiten. Ik was al bang dat ik mijn vrouw moest gaan vertellen dat er nog wat extra's bij moest ;)

Volgens mij (maar ik kan me vergissen) heb je bij de versie zonder Maxidot geen meters voor benzine en koelvloeistoftemperatuur onderaan de snelheidsmeter en toerenteller in het dashboard (wel een digitale benzinemeter, maar die zit in het instrumentenpaneel tussen de klokken). Het ontbreken van een koelvloeistofmeter in de standaard klokkenwinkel was voor mij een extra argument om voor Maxidot te kiezen.
 

Hetzer

Forumguru
je hebt bij het mini/dot display, naast de digitale brandstofmeter wel een controle lampje dat uitgaat als de motor op bedrijfstemperatuur is, lampje zit naast de overige controle lampjes in de behuizing van de snelheidsmeter.
 

Bijlagen

  • compteur.jpg
    compteur.jpg
    18,9 KB · Weergaven: 34
Bovenaan Onderaan